Gå till innehåll

Uttag till visa


blomm123

Recommended Posts

Nordea tar ingen avgift alls för VISA uttagen. Uttagen klassas som "Återköp".

 

Jag gjorde ett VISA uttag nyligen. Jag gjorde uttaget på natten till måndag och fick pengarna på onsdagen och de var då direkt användbara (de satt alltså inte låsta under en dag som vid en bankwire).

 

Valutakursen var något sämre än vid bankwire men inte jättemycket.

$1001 gav 7001 SEK, så blev en valutakurs på 6.994. Processen verkar ha gått igenom redan på måndagen för det är då som återköpet dateras, och då låg väl valutakursen för banken på 7.1125.

 

Om vi räknar med en vanlig USD bank wire så hade det dragits $10 i avgifter vid bankwire. Så om vi räknar på $1000 uttag:

 

VISA:

6,994/USD

 

Bank Wire:

$1000-$10 = $990

$990 vid 7,1125 ger 7041.375

Nordea tar 20:- i avgift

så slutar vid 7021.4, och en kurs av 7,021375

 

Kanske gör dig detta något klokare.

 

Vid små uttag skulle jag bara köra VISA, för jag tycker det ahr funkat bra och är smidigt. Förlorar ett par kronor på det, men gillar att få pengarna användbara efter 2-3 dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordea tar ingen avgift alls för VISA uttagen. Uttagen klassas som "Återköp".

 

Jag gjorde ett VISA uttag nyligen. Jag gjorde uttaget på natten till måndag och fick pengarna på onsdagen och de var då direkt användbara (de satt alltså inte låsta under en dag som vid en bankwire).

 

Valutakursen var något sämre än vid bankwire men inte jättemycket.

$1001 gav 7001 SEK, så blev en valutakurs på 6.994. Processen verkar ha gått igenom redan på måndagen för det är då som återköpet dateras, och då låg väl valutakursen för banken på 7.1125.

 

Om vi räknar med en vanlig USD bank wire så hade det dragits $10 i avgifter vid bankwire. Så om vi räknar på $1000 uttag:

 

VISA:

6,994/USD

 

Bank Wire:

$1000-$10 = $990

$990 vid 7,1125 ger 7041.375

Nordea tar 20:- i avgift

så slutar vid 7021.4, och en kurs av 7,021375

 

Kanske gör dig detta något klokare.

 

Vid små uttag skulle jag bara köra VISA, för jag tycker det ahr funkat bra och är smidigt. Förlorar ett par kronor på det, men gillar att få pengarna användbara efter 2-3 dar.

 

 

Tack så mkt, blev mkt klokare av denna info! Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har SEB och satte in tog ut vid sista bonusen. Det stod nåt om att VISA tar ut 1.65% i växlingspåslag vad det nu kan betyda. Så här blev resultatet iaf.

 

CASH-IN:

Utländskt belopp: USD 500,00

Valutakurs: 7,1287

Belopp, SEK: 3.564,37

 

CASH-OUT:

Avgift, partypoker: USD 1

Utländskt belopp: USD 500,00

Valutakurs: 6,9288

Belopp, SEK: 3.464,4

 

Lite drygt 100 kr förlust då på 3500kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske fel tråd, men kan nån ge mig ett par pokersajter där du kans ätta in med visa o plocka ut mer än du satte in på visakortet?:)

 

Det går bra på party poker. Jag tar alltid ut till visakortet och har jag vunnit något så tar jag ju ut mert än jag satt in. Räknas som återköp som någon nämnde ovan.

 

Edit: Jag känner inte till någon annan sajt där det funkar lika bra som på party. De flesta andra sajter har massa regler hit och dit och det är mycket om och men. På party får man ut pengarna kontant inom några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat en del på Paradise, satte in $100 plockade deras $100 bonus och tog ut den. Nu har jag gjort ett till uttag på $100 och det verkar inte vara några problem, tog ut dom i morse så dom har inte visat sig på kontot än, men dom kommer nog...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...