Gå till innehåll

iamivar är inte här.

iamivar

Recommended Posts

• Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

firehoppir är enl mig helt ok, inte spelat massor mot karln men vet att han har enrom edge mot de flesta 10/20 random spelarna.

Jag undviker alltid bord med regs på om jag kan, är enbart nere på 10/20 för enkla snabba pengar (hade en 200k backdag och slickar mina sår kan man säga) och de kommer def. enklare och snabbare om jag tar enkla bord där man kan få preflop shove syn av 99/AQ.

De jag helst slipper spela mot på 10/20 (inte för jag inte tror jag har edge utan för jag vet att det finns enklare pengar o hämta):

iamivar, antesvante, guybrush, slyngryta, MrHeaven (inte sett han på länge dock), hustlah88.

Dem jag kommer på såhär på rak arm iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

firehoppir är enl mig helt ok, inte spelat massor mot karln men vet att han har enrom edge mot de flesta 10/20 random spelarna.

Jag undviker alltid bord med regs på om jag kan, är enbart nere på 10/20 för enkla snabba pengar (hade en 200k backdag och slickar mina sår kan man säga) och de kommer def. enklare och snabbare om jag tar enkla bord där man kan få preflop shove syn av 99/AQ.

De jag helst slipper spela mot på 10/20 (inte för jag inte tror jag har edge utan för jag vet att det finns enklare pengar o hämta):

iamivar, antesvante, guybrush, slyngryta, MrHeaven (inte sett han på länge dock), hustlah88.

Dem jag kommer på såhär på rak arm iaf.

Okej :) 200k måste ju svida en del, blir väl ett tvåsiffrigt antal inköp iaf kan jag tänka mig... :/

Jag har fortfarande för lite händer för att riktigt ha jättebra koll iaf... Dock så verkar de flesta kunna bli lite tiltade efter konstant hackande ett par rundor :)

Länk till kommentar

Så, då var HHconverter och PT fungerande igen! Svs tiltklient hade tydligen fukkat upp något tecken i en history.xml-fil helt utan anledning, men P-O fixade till det hela åt mig. Mkt trevligt!

I PT ligger jag tydligen på 15.4PTBB/100 över NL2k-spelet so far på denna dator. Har dock backat på NL1500 och NL1k över ett mindre antal hände,r ås tar jag med dem i beräknigen så blir det inte lika smickrande resultat :P.

Dock så har jag ju bara lirat 7,5k händer än, samt så fattas det en session med runt 20k+ över 2k händer, eftersom jag installerade om svs tiltklient en gång i början och inte tänkte på att spara HHs.

Höll ifrån att spela idag iaf, vilket var bra. Dock så har jag ju hängt på forumet och slösat tid alldeles för mkt, så har ändå inte riktigt hunnit med allt jag ville plugga^^. Lite jobbigt då jag går 8-5 imorgon och säkerligen får tonvis med mer matteupgifter att räkna. Aja, om jag är duktig med det imorgon så kanske jag tillåter mig själv att spela lite framåt kvällen, men vi får se. När det väl blir lir så ska jag lägga upp någon hand, känns som att det avr alldeles för längesedan nu :)

Länk till kommentar

Hittade en skaplig session över 1140 händer ikväll. Alltså jag hade sjuuuuuk kortrush, men jag spelade ganska suboptimalt så jag är fan inte nöjd ändå.

Slutade ändå på 15,7k+. Alltså jag vet att det är bra många bb/100 men med tanke på hur många jj/qq/kk/aa jag hade så är det inte speciellt bra ändå...

8x AA

10x KK

9x QQ

7x JJ

Hade iofs rätt dålig utdelning på dem, men jag hade lätt kunnat kräma något extra ändå kände jag...

Slaskade bort en del på fortsatt ofokuserat spel i början, innan jag hittade en jättepott med 88 mot ak på aq8a i trebetad fyrvägspott.

Annars gjorde jag ett par sjukt dåliga nersyningar. Även om bara en var för stack så tär det ändå lite på självförtroendet... Har kommit i lite av det som jag var inne i för typ en månad sen. Lyckas ibland inte lägga även fast jag veeet att jag är slagen. Känner mig övernormalt fiskig ibland. Det är dock tur att det finns gott om dem som är ännu fiskigare än mig :).

Hade lovat någon hand också:

Detta kan vara det mest tiltande misstaget jag någonsin gjort. Alltså fyfan, jag får AA och KK på två bord samtidigt. Ena handen plockar ner blindsen, den andra är denna.

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

Hero ($10520.42)

BB ($3791.25)

UTG ($500)

Button ($8210.08)

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $80, Button calls $80, Hero raises to $280, 1 fold, UTG folds, Button calls $200.

Flop: ($660) 5heart.gif, Kclub.gif, Tspade.gif(2 players)

Hero bets $500, Button calls $500.

Turn: ($1660) 3spade.gif(2 players)

Hero bets $1160, Button raises to $2320, Hero calls $1160.

River: ($6300) Jdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

Final Pot: $6300

Jag tror alltså att jag har AA på detta bord. När tiden har tickat 2/3 på river inser jag att det står "triss" nere i hörnet på bordet och tänker "wtf?". Kollar vad jag har, men hinner inte mobilisera ett bet.

Fi (som för övrigt var klart fisk) steker typ tiden ut innan han checkar bakom. Jag tar potten, men han flippar sin hand ändå. Tilten är fan obeskrivlig. Hade jag ställt turn (vilket jag hade gjort till 90% om jag vetat vad jag haft för hand) hade han synat till lätt 80% av gångerna, kanske alltid. Uppskattar det till nettoloss på 4k på att man är helt jävla sne i huvudet.

En lite roligare hand. Okej, jag har trebettat killen minst en gång per varv de senaste tre varven på två olika bord. Såhär vinner jag mina pengar, gott folk :). Skönt att leka blixten på turn^^

***** Hand History for Game 437930619 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 11, 22:10:07 ET 2007

Table Gwen 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ken135 ( $700.75 )

Seat 2: iamivar ( $6077.82 )

Seat 3: Demi ( $5491 )

Seat 4: menförfan ( $3124 )

Seat 5: jemtis ( $3665.5 )

iamivar posts small blind [$10].

Demi posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Ac Ah ]

menförfan folds.

jemtis raises [$80].

ken135 calls [$80].

iamivar raises [$310].

Demi folds.

jemtis calls [$240].

ken135 calls [$240].

** Dealing Flop ** [ 6c, 7h, 5h ]

iamivar bets [$680].

jemtis calls [$680].

ken135 folds.

** Dealing Turn ** [ Kc ]

iamivar checks.

jemtis is all-In.

iamivar calls [$2665.5].

** Dealing River ** [ 7d ]

iamivar shows [ Ac, Ah ] two pairs, aces and sevens.

jemtis shows [ 9c, Tc ] a pair of sevens.

iamivar wins $7656 from the main pot with two pairs, aces and sevens.

Kändes dock som att det mesta var rätt standard förutom att jag hae grymt kortsnitt och agerade mer syntorsk än vanligt. Skärpning.

Länk till kommentar

Är nyfiken på hur du tänkte i 78 handen ? :-D satte dig stenhårt på drag eftersom du inte höjde själv med nöten på sådan dragig bräda, tänkte själv "blankar turn degar jag in" för orkade inte bli utdragen efter en bra session. Har du stegen så har jag ändå ca 20% men klonken uteblev tyvärr :-(

Jag vet att jag borde spelat annorlunda ^^

Länk till kommentar

Är nyfiken på hur du tänkte i 78 handen ? :-D satte dig stenhårt på drag eftersom du inte höjde själv med nöten på sådan dragig bräda, tänkte själv "blankar turn degar jag in" för orkade inte bli utdragen efter en bra session. Har du stegen så har jag ändå ca 20% men klonken uteblev tyvärr :-(

Jag vet att jag borde spelat annorlunda ^^

JAg tänkte att jag vill ha dig allin på alla turns som inte parar. Inte så svårt. Visar ju brutal styrka om ajg höjer din minraise där. En gång i livet ska turn blanka när man vill det också :)

Ditt spel var nog det närmaaste brutal misshandel av ett set jag någonsin sett.

Länk till kommentar

JAg tänkte att jag vill ha dig allin på alla turns som inte parar. Inte så svårt. Visar ju brutal styrka om ajg höjer din minraise där. En gång i livet ska turn blanka när man vill det också :)

Ditt spel var nog det närmaaste brutal misshandel av ett set jag någonsin sett.

Jo jag vet det var helt fel spelat men efter en lång session blir det lätt kortslutning ibland :roll: Men men degen hade åkt in iaf på turn. Man får väl glädja sig åt det att det inte gick att undvika , isf spelar man för tight

Länk till kommentar

Jo jag vet det var helt fel spelat men efter en lång session blir det lätt kortslutning ibland :roll: Men men degen hade åkt in iaf på turn. Man får väl glädja sig åt det att det inte gick att undvika , isf spelar man för tight

Nja, jag kan ju säga att enda handen du någonsin kommer att in degen mot på turn och leda över är bottenset, och även det är ytterst tveksamt.

Länk till kommentar

Denna hand måste ni lägga upp :)

Jag är alltså hero och musen är fi.

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

MP ($10782.5)

Hero ($4047.5)

SB ($1665)

BB ($4305.25)

UTG ($3046.87)

Preflop: Hero is Button with 7heart.gif, 8heart.gif.

UTG raises to $80, MP calls $80, Hero calls $80, 2 folds.

Flop: ($270) 6club.gif, 4club.gif, 5diamond.gif(3 players)

UTG bets $220, MP raises to $440, Hero calls $440, UTG folds.

Turn: ($1370) Kspade.gif(2 players)

MP bets $3840, Hero calls $3527.50 (All-In).

River: ($8425) 7club.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $8425

Results in white below:

MP has 5c 5h (three of a kind, fives).

Hero has 7h 8h (straight, eight high).

Outcome: Hero wins $8425. MP wins $312.50.

Länk till kommentar

Lirade en session på 800 händer ikväll. Började uselt, hittade en AxAc på Kc9c6c-bräda och fick in smeten på blank turn mot q-hög färg. Ingen klonk.

Synade bort ett par tusenlappar i onödan också, och genom att spela mina starka händer allmänt efterblivet bygde jag ett hål på runt 10k på en halvtimme.

Hittade dock tillbaka till ett bättre spel efter det, framförallt så började jag att lägga lite händer. Det är garanterat bästa kännetecknet på att jag spelar bra. Slutade 5,5k upp, vilka känns bättre än de 15k jag hittade igår. Hoppas att spelet inte vänder håll nu igen bara :)

Slowrollade in 2 inköp genom att låta Fi skjuta sig stum med svaga händer, och vips var det plus igen. Sedan hittade jag ju nötpotten mot musen som jag postade ovan. Man mår ju inte dåligt när han överpottar turn :)

Dagens hjältespel.

Fi spelar typ 80/30/3 över ett tiotal händer och verkar allmänt muppig. Svär som fan över turnkortet som väl är det sämsta i hela leken? Slår ju liksom ingenting känns det som...

"Äh, han är ändå dum i huvudet" :D

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

saw flop|saw showdown

BB ($1889.25)

UTG ($2311.25)

MP ($3013)

Hero ($7260.47)

SB ($4066.75)

Preflop: Hero is Button with as.gif, ad.gif.

2 folds, Hero raises to $80, 1 fold, BB calls $60.

Flop: ($170) 8h.gif, ts.gif, kh.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $140, BB raises to $520, Hero calls $380.

Turn: ($1210) qh.gif(2 players)

BB bets $440, Hero raises to $1400, BB calls $849.25 (All-In).

River: ($3788.50) 3d.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $3788.50

Results in white below:

BB has Kc 6c (one pair, kings).

Hero has As Ad (one pair, aces).

Outcome: Hero wins $3899.25.

Länk till kommentar

Spelar mycket 7.5/15 just nu som uppvärmning. Har fortfarande lite svårt för vissa regs på 10/20 men ska väl göra ett försök nästa månad typ.

Okaj, mjo det finns ju några stycken som är lite bråkiga. Men oftast finns tillräckligt med bord för att undvika dem... Vilka är det du inte vill spela mot då? :P

Länk till kommentar

Spelar mycket 7.5/15 just nu som uppvärmning. Har fortfarande lite svårt för vissa regs på 10/20 men ska väl göra ett försök nästa månad typ.

Vad är det för spelare som sitter på 7.5/15?

Känns som de kunde lagt in en nivå mellan 10/20 och 25/50 istället.

Om jag vore fisk skulle jag iallafall inte sätta mig på 7.5/15 utan på nåt "jämnare", ska jag levla känns det som jag kan hoppa över 7.5/15 också.

Känns som en nivå för tight TAGs som vunnit pengar på 5/10 och går upp långsamt?

Länk till kommentar

Square, slyngryta, jack.b är väl de tre som ägt mig hårdast. Kommer ihåg att Square trebettade mina opens ca 6 ggr i rad(!), foldade alla, sjunde gången fyrbetade jag med AQs och degen åkte in mot hans AK... Tror iof att det är mycket varians som gjort att jag haft det lite svårt mot dem, haft lite nästbästa händer. Sjuka fiskar gör väl att jag ändå är plus några tusen på 10/20.

Tror att om jag kan undvika att sitta OOP mot en hyperaggro som Square så är 10/20 inga problem.

Länk till kommentar

Om jag vore fisk skulle jag iallafall inte sätta mig på 7.5/15 utan på nåt "jämnare", ska jag levla känns det som jag kan hoppa över 7.5/15 också.

Känns som en nivå för tight TAGs som vunnit pengar på 5/10 och går upp långsamt?

Tja, satt idag med en 92/20/1.5, en 46/3/0.5, en 21/11/1.4 och en 34/3/2 på ett 7.5/15 och nästan alla de hade fulla stacks. Kan lova att det finns fisk... Fast jag blev ju sedvanligt kukad av limpade AA/KK till höger och vänster, aldrig sett så mycket AA limps följt av mysko floppspel som idag... Jag gjorde iof ett katastrofspel mot en av AA-killarna, han limpade UTG med AA, jag höjde med JJ på knappen till 90 efter en limper till, han synar såklart. Floppen kom jättelåg superdragig, han donkade ut ett 2x pott bet på 400 och jag ställde in honom för 2000 kr av nån anledning (eller jag höjde till 1500 och han ställde en symbolisk summa ytterligare) och losade...

Länk till kommentar

Square, slyngryta, jack.b är väl de tre som ägt mig hårdast. Kommer ihåg att Square trebettade mina opens ca 6 ggr i rad(!), foldade alla, sjunde gången fyrbetade jag med AQs och degen åkte in mot hans AK... Tror iof att det är mycket varians som gjort att jag haft det lite svårt mot dem, haft lite nästbästa händer. Sjuka fiskar gör väl att jag ändå är plus några tusen på 10/20.

Tror att om jag kan undvika att sitta OOP mot en hyperaggro som Square så är 10/20 inga problem.

Okej... Har väldigt få händer på alla de där jag, så kan inte riktigt uttala mig. Har väl dock hört ett par av dem verkar plussa riktigt duktigt iaf^^.

Mjo, rätt poss är värt betydligt mkt mer än på 5/10 kan jag lova.

Kom upp till 50/100. Ärligt talat, det finns massa nötter däruppe, jag nästan skäms över att vara en av få som får ta del av det.

Haha jasså? Harju sån sjuk respekt för nivåerna att jag är feg för att prova... Ett inköp där är ju bara sjuukt mycket pengar. Sen harj ag väl cashat ut tillräckligt för att inte tåla variansen där ås bra heller... Hur stora uppskattar du att swingsen är?

Tja, satt idag med en 92/20/1.5, en 46/3/0.5, en 21/11/1.4 och en 34/3/2 på ett 7.5/15 och nästan alla de hade fulla stacks. Kan lova att det finns fisk... Fast jag blev ju sedvanligt kukad av limpade AA/KK till höger och vänster, aldrig sett så mycket AA limps följt av mysko floppspel som idag... Jag gjorde iof ett katastrofspel mot en av AA-killarna, han limpade UTG med AA, jag höjde med JJ på knappen till 90 efter en limper till, han synar såklart. Floppen kom jättelåg superdragig, han donkade ut ett 2x pott bet på 400 och jag ställde in honom för 2000 kr av nån anledning (eller jag höjde till 1500 och han ställde en symbolisk summa ytterligare) och losade...

Alltså... 7,5/15 är väldigt mycket mer likt 5/10 än 10/20 iaf, så kan tänka mig att det är en bra mellannivå. Det ågr ju att ögra bra pengar där inte att riskera allt för mycket.

Länk till kommentar

Haha jasså? Harju sån sjuk respekt för nivåerna att jag är feg för att prova... Ett inköp där är ju bara sjuukt mycket pengar. Sen harj ag väl cashat ut tillräckligt för att inte tåla variansen där ås bra heller... Hur stora uppskattar du att swingsen är?

Ja du.. Swings är inte min specialité men troligtvis för höga för både ditt och mitt bästa. Men kul är det. Oftast.

Länk till kommentar