shipitholla85 Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Blir jag levlad här? Eller kan man faktiskt missa det underbara i att klonka royal SF samtidigt som fi klonkar kåk? Jag tror han syftar på att converten skriver Straight Flush istället för Royal Straight Flush, men det kan även virit nån form av levling Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 sanslöst vilka rusher du hittar, stort grattis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Varför tycker ni han är bäst på 5/10? Pga hans spelstil som varierar mellan LAG och maniac? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 För att han är jobbig och möta och plussar typ sjukt sjukt mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Har inte läst igenom hela tråden så vet inget om hur mkt han plussar, men det lär man väl respektera isf. Tycker dock att han är riktigt trevlig att möta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XarsioN Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Jag tror inte vi möts så mycket iamivar. Men dom gångerna vi möts brukar det vara djävlit kul för det bruka smälla rätt friskt... Lycka till. Syns vid borden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thrasher Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 För att han är jobbig och möta och plussar typ sjukt sjukt mycket? detta låter exakt som mrdawwe, och vi vet ju hur det brukar sluta för sånna spelare om inte rövturen håller i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 iamivar är något mer ödmjuk och har mer självinsikt än mrdawwe skulle jag vilja påstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 17 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Ojojoj... 7 nya inlägg i DBn sedan sist, det är då garanterat rekord . sanslöst vilka rusher du hittar, stort grattis. Tacktack! Varför tycker ni han är bäst på 5/10?Pga hans spelstil som varierar mellan LAG och maniac? What Jerico said I guess... För att han är jobbig och möta och plussar typ sjukt sjukt mycket? Har inte läst igenom hela tråden så vet inget om hur mkt han plussar, men det lär man väl respektera isf.Tycker dock att han är riktigt trevlig att möta Har ju ett par spelare på svs som det går käpprätt åt helvete mot, känner att det vuxit fram ett psykologiskt undertag som inte vill ge med sig . DU råker inte vara någon av dem? Nick? Jag tror inte vi möts så mycket iamivar. Men dom gångerna vi möts brukar det vara djävlit kul för det bruka smälla rätt friskt... Lycka till. Syns vid borden... Näe... Har runt 150 händer på dig, men du är upp ett inköp på dem iaf . (inte mot mig dock, som tur är). Det är ju annars alltid roligt att 3-betta PF'are vet du^^. Tack detsamma! detta låter exakt som mrdawwe, och vi vet ju hur det brukar sluta för sånna spelare om inte rövturen håller i sig. Det är nog ganska gigantiska skillnader mellan mig och MrDawwe. Vi har både väldigt säregna spelstilar med mycket "game", men jag är ändå en VÄLDIGT logisk och matematiskt lagd person, så jag har oftast koll på vad som händer. De allra flesta av mina spel kan jag motivera på ett skapligt sätt. Att vi sedan är duktiga på att tilta våra motståndare ser jag inte riktigt som något negativt Sen är ju en annan skillnad att jag inte har det minsta bråttom upp i nivå. Med mina 20k bb känns gulningsrisken inte direkt jättestor i nuläget . Annars tror jag att jag har 2-3-4 backdagar på svs sedan april, så jag är numera ganska övertygad om att det inte BARA är tur iaf^^ iamivar är något mer ödmjuk och har mer självinsikt än mrdawwe skulle jag vilja påstå. Något sånt... Samt att jag ytterst sällan tiltar. Även om jag inte spelar på topp jämt så slaskar jag vädligt sällan bort pengar utan någon baktanke. Fast annars tycker jag att dawwe är både skön och ödmjuk. Han säger ju ytterst sällan något som kan förtörna, någon även om hans fans har adapterat det som nationalsport. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 17 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 dubbel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Vill helst vara ganska anonym med mitt nick på svs. Kan ge dig en liten hint dock: Häromdagen stoppade du 200BB pre mot mig med QQ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 17 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Vill helst vara ganska anonym med mitt nick på svs.Kan ge dig en liten hint dock: Häromdagen stoppade du 200BB pre mot mig med QQ... Okej, då vet jag Marginella spel, och kanske inte det bästa jag gjort^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Har dig på 35/29/2.68 i PT över 1100 händer. För mig låter det alldeles för lös-aggresivt preflop, men det kanske kompenseras genom att du får fisken på tilt så dom kastar pengar på dig med marginella händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 17 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Har dig på 35/29/2.68 i PT över 1100 händer.För mig låter det alldeles för lös-aggresivt preflop, men det kanske kompenseras genom att du får fisken på tilt så dom kastar pengar på dig med marginella händer? Över 20k händer ligger jag på 33/26/4,2. När man möter 40/10/2-donks så anser jag att det mest ger mig en extra edge at ha slaskig image, då jag spelar väldigt mycket i position och fisken ofta mer än gärna synar bort hela stacken med tpnk. Postflopspel i poss vs synfisk ger bra avkastning. Visst har jag också en känsla av att mitt lösaggrospel skulle bli straffat mot bara duktiga regulars, men å andra sidan så är det lite därför jag fortfarande spelar så kraftigt överrullad. Mitt spel funkar finfint på 5/10, men jag vet inte alls hur det skulle se ut vid miljöombyte. Annars så anpassar jag mitt spel skapligt mycket efter vilka spelare som är på bordet. Hade tex aldrig gått allin med damerna mot någon random, men då jag vet att du har koll på mig så tyckte jag att du borde ha koll på att min HD fortf är ganska vid efter fyrbetten. Dock så hade jag inte statsen uppe på det bordet. Om jag hade sett dina tight-laban stats på 19/15/3 över 1500 händer, så hade jag nog fått omvärdera situationen . Vad ligger du på för stats egentligen? Kollade lite i statistiken i PT och såg att du är 110kr + mot just mig . Så det känns ganska marginellt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Sån tilt på att svs stänger innan 3. Precis när man börjat plussa liksom Hade en session som var kall rätt igenom, ändå tills sista halvtimmen. Sponsorerna brukar ju vakna till liv då, och så även denna gång . Började dagen med att bygga ett 4k-hål genom en halvdan bluff i en trebetad pott, där jag är 100% säker på att fi lägger allt utom ett klonkat set på turn. Tyvärr så hade han ju givetvis gjort det, så jag kände mig ganska dum efteråt. 2k borta. Den andra handen hade jag 55 mot AA på A52 med färgdrag. Hejdå 2k till. Kände annars att jag var bättre på att lägga mig när jag var slagen idag, så följdaktligen blev det inte alls lika mkt donerat. Dock så blev det helt efterblivet med nästan alla höga pockets. Floppa överkort gång på gång, och de gånger jag väl hade överpar så flushade brädan givetvis på turn. Inte för att jag blev utdragen i så många, men det är ju stört omöjligt att få betalt i sådana lägen. Iaf så lyckades jag hitta en AT vs A6 där jag trebettat pre och brädan kommer A65Tx. Med lite fint bluffande så var jag marginellt plus för dagen när klockan närmade sig halv 3. Väl där så tyckte folk det var kul att bluffa mig, så innan allt var slut slutade jag 4k upp på runt 1200 händer. Känns jobbigt att jag bygger så mycket hål i början av sessionerna, men det är desto skönare att jag vet att jag nästan alltid lyckas fylla igen dem innan sessionerna är över. Hade annars ett par jobbiga händer för dagen. Den ena verkar dock ha försvunnit någonstans, så blir bara en idag. Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) UTG ($1864.75) MP ($4536.51) Button ($3942.98) SB ($616.17) Hero ($3261.54) Preflop: Hero is BB with A, Q. 1 fold, MP raises to $40, Button calls $40, 1 fold, Hero raises to $155, MP calls $120, Button folds. Flop: ($365) 7, 4, T(2 players) Hero bets $240, MP calls $240. Turn: ($845) 5(2 players) Hero bets $570, MP calls $570. River: ($1985) 5(2 players) Hero calls $2291.54 (All-In) iamivar says: lol donkaments Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Tilt. Det försvann ju en hand någonstans i konverteringen, så jag tänkte att man kanske kunde få fram den om man körde "reset last converted HH"-knappen i HHconverter. Det gick ju minst sagt sådär, för då började den att konvertera 4600 händer. Nu är jag ju inte helt säker på exakt vilka filer det är, men det känns som att det vore bra att få bort dem. Blir ju lätt missvisande om jag får 5k dubbla händer in i PT. Så, någon som vet hur man ska göra för att göra allt ogjort? Gissar att man kan ta bort de txt-filer som är ändrade senast det klockslaget, men kan det vara några xml-filer man ska ändra på också? Eller blir allt bara skadat då? Tacksam för hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Blir jag levlad här? Eller kan man faktiskt missa det underbara i att klonka royal SF samtidigt som fi klonkar kåk? Det står ju bara str8 flush. Det jag reagerar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Det står ju bara str8 flush. Det jag reagerar på. Haha okej I alla min lycka läste jag inte så noga Måste bero på att svs är byggt av fiskar för fiskar. Eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 23/19/3.8 Tightar nog upp mig extra när slaskivar sitter vid bordet edit: Din 4-bet range är väl inte jättevid? JJ-AA +AK? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 23/19/3.8Tightar nog upp mig extra när slaskivar sitter vid bordet Haha, förståeligt Väl mött! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 23/19/3.8Tightar nog upp mig extra när slaskivar sitter vid bordet edit: Din 4-bet range är väl inte jättevid? JJ-AA +AK? Känns fel att säga att man egentligen har en fyrbetrange. I en given situation så kan man ju fyrbetta i princip vilken hand som helst, och det är ju knappast standard att fyrbetta JJ+ och AK+ varje gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Känns fel att säga att man egentligen har en fyrbetrange. I en given situation så kan man ju fyrbetta i princip vilken hand som helst, och det är ju knappast standard att fyrbetta JJ+ och AK+ varje gång. Helt riktigt statement... Fyrbettar nog som regel hellre A9o än JJ OOP om man säger så. Saken är ju den att så gott som alla randoms "enbart" fyrbettar AA/KK, då dessa är de enda händer man reppar med fyrbet. Det kan man utnyttja genom att fyrbetta trash också, speciellt mot spelare som man har history mot. Jag menar helt enkelt att jag fyrbettar annat än AA/KK, men det är nästan alltid från situation till situation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Uttryckte mig väldigt dåligt, jag menade såklart vad din HD kunde bestå av vid det specifika läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 19 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Drog in en till monstersession inatt på 2500 händer. Sjukt att man orkar grinda sålänge egentligen, men jag ska inte klaga över det. Denna kväll gick marginellt in på platsen som näst bästa kvällen någonsin, med ett plus på 17,5k. Detta till trots att jag agerade äckelstationsfisk under alldeles för stor del av sessionen. Låg som vanligt länge på ett mediokert resultat, för att skjuta det i höjden under den sista timmen. Drog bland annat ut en mongofisk i en gigantisk pott med AxQh på AhXhXh-bräda, där jag helt enkelt inte orkar lägga mig ens för 400bb. Är ju ett rätt kallt spel överlag, men man spelar inte bäst efter 4 timmar nötande. En gång i livet hade ju fisken självklart en hand, låg färg, men jag var inte sen med att turna högre färg och potten skeppas i hamn . Annars hade jag springa-in-i-set-VM-final idag också. Betalade av sjuukt mycket, och har garanterat aldrig någonsin varit i närheten av att betala av så många set förut. Dock så ger ju den slaskiga imagen att man kan värdebeta desto bättre, så när väl kortrushen kom mot slutet av sessionen var det mest bara att tacka och ta emot. Hade gigantiskt många AA sista halvtimmen och drog in rätt bra med stålars på dem. Över hela sessionen så var nog kortsnittet annars ganska normalt. Orkar inte leta rätt på några händer just nu då klockan faktiskt är mitt i natten (lr?), så det blir nog några sådana imorgon. Hade rätt många som faktiskt var ganska svårspelade idag... Over and out Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Sjukt att plussa 17,5k på en kväll , hur många timmar lirade du ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts