Gå till innehåll

16$ turbo sng - 77 på bubblan


Recommended Posts

SB är en fisk, han har ca. 50% vip, han har varit all in 3 gånger med sämre hand, och dragit ut alla 3 gångerna, jag vet att han ser mig som en bra spelare och vill bli av med mig.

 

BB är ganska dålig, han har vari nere på 500 marker 2 gånger men lyckats dubbla, brukar folda BB på t200 när han har t700 kvar.

 

UTG har inget med denna hand att göra, men en ganska duktig spelare, spelar ganska ABC.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero (t2080)

SB (t7475)

BB (t1175)

UTG (t2770)

 

Preflop: Hero is Button with 7spade.gif, 7heart.gif.

1 fold, Hero raises to t600, SB raises to t7450, 1 fold

 

Jag hade en känsla av att SB skulle göra så här, men jag hade ganska tight image vid bordet, och markerna började ta slut. Trodde att SB skulle folda eller i alla fall bara syna, så att vi blir av med BB, men den jäveln sätter mig all in istället. Blindsen höjs om 1 min. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vansinnigt dåligt att höja något annat än push, om du inte tänker syna push.

 

Är sb aggressiv? Om han inte är både väldigt lös och aggressiv så viker vi här.

Och openpushar 11 fall av 10 i framtiden.

 

Har är ganska aggresiv när han väl har marker. Jag brukar raisa all in här, men jag tänkte lägga mig om sb går all in. Jag såg fel, trodde att jag hade 3K i marker, det var anledningen att jag inte pusha direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vansinnigt dåligt att höja något annat än push, om du inte tänker syna push.

 

Är sb aggressiv? Om han inte är både väldigt lös och aggressiv så viker vi här.

Och openpushar 11 fall av 10 i framtiden.

 

Statement 1 är jag med på. Fold eller push.

 

Däremot är detta en fold enligt mig. Om SB har en VPIP på 50% så ska du folda 77 och inte pusha givet stackstorlekarna? Du lär få alldeles för många coinflips om killen är så lös och så storstackig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har är ganska aggresiv när han väl har marker. Jag brukar raisa all in här, men jag tänkte lägga mig om sb går all in. Jag såg fel, trodde att jag hade 3K i marker, det var anledningen att jag inte pusha direkt.

 

Efter din lilla höjning, är ju fis spel standard... Jag gör oftast det spelet med ATC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Däremot är detta en fold enligt mig. Om SB har en VPIP på 50% så ska du folda 77 och inte pusha givet stackstorlekarna? Du lär få alldeles för många coinflips om killen är så lös och så storstackig.

 

 

Exakt så tänkte jag med. Men, vart ska jag dra gränsen?

 

SB behöver ju igentligen inte ha en hand för att pusha här. Jag vet att jag är mycket bättre än han, dubblar jag här så kommer jag äga han, har position på han och blindsen höjs om 1 min.

 

Är det värt att ta 50/50 här, om jag vet att jag har en bra chans att vinna om jag dubblar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter din lilla höjning, är ju fis spel standard... Jag gör oftast det spelet med ATC

 

Håller med där, men om jag har 3K i marker, fortfarande standrard att slå om här med ATC?

 

SB vet att jag är duktig och ganska aggresiv om jag har marker, BB foldar nästan allt, fortfarande värt att slå om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med där, men om jag har 3K i marker, fortfarande standrard att slå om här med ATC?

 

SB vet att jag är duktig och ganska aggresiv om jag har marker, BB foldar nästan allt, fortfarande värt att slå om?

 

Standard och standard, du sa att du hade en tight image, men om den kan uppfattas som weak-tight så är det väl det. Bättre spel att pusha IMO, oavsett 2/3k. Alternativet heter nog fold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...