Gå till innehåll

AK med raise innan


Recommended Posts

Att sätta folk på hd sysslar jag sällan med, och tänker inte göra nu heller. Helt enkelt för att folk spelar så hemskt olika (läs: dåligt) och kanske inte nödvändigtvis rakt efter K-S-ranking.

 

På flop är det väl ändå trivialt att inse att vi ligger bra till.

 

Om motståndarens range är TT+ så har vi 46%, men att helt utesluta andra händer...jag vet inte det.

 

 

Med trivialt menar du väl att det inte har något med denna diskussion att göra?! Beslutet som diskuteras är ju PF.

 

Nej vi kan inte utesluta alla andra händer. Jag lägger till AK och möjligtvis AQ (dååålig spelare) till FIs HD (som sagt resonerar jag hela tiden utifrån ca $50-nivåns spelare, vilket kanske är dumt om ni tolkar det som att jag diskuterar denna specifika handen. Som jag inledningsvis nämnde så kan FI ha vad fan som helst på låga nivåer :))

 

Jag ska hålla tyst eftersom det blir OT när det inte handlar om just denna hand (som e på $5-nivån)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i helvete snackar du om? Jag pratade givetvis om följdfrågan, vad gör vi på flop, som även du kommenterade. Lägg av för fan.

Hint: Kolla in inläggg #21, du skrev det.

 

Vi ser all möjlig skit som inte är TT+ och AQ+ hos fi ibland. Jag har ingen som helst aning om vilka händer det här är, jag förstår inte för en sekund "tänket" bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i helvete snackar du om? Jag pratade givetvis om följdfrågan, vad gör vi på flop, som även du kommenterade. Lägg av för fan.

Hint: Kolla in inläggg #21, du skrev det.

 

Vi ser all möjlig skit som inte är TT+ och AQ+ hos fi ibland. Jag har ingen som helst aning om vilka händer det här är, jag förstår inte för en sekund "tänket" bakom.

 

Missade att det som diskuterades där var post flop. My mistake. Men lägg ner den trista tonen...

 

Snackar vi pre flop beslut så står jag fast vid att vi mer sällan leder än ligger under med AKo mot reraise-allin pre flop från CL med så många spelare kvar och med så låga blinds. DETTA GÄLLER FÖR DE NIVÅER JAG SPELAR PÅ.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot dig och alla andra håller jag vilken ton jag vill.

Att det här beslutet är enkelt preflop med AKs (den aktuella handen) har jag redan skrivit under på.

 

Vad din nivå har med den här handdiskussionen har jag också svårt att förstå.

Jag tror t.ex att det här är en lätt syn för Mats Sundin när han möter en push i Maple Leafs $1k homegames, men det hör liksom inte hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot dig och alla andra håller jag vilken ton jag vill.

Att det här beslutet är enkelt preflop med AKs (den aktuella handen) har jag redan skrivit under på.

 

Vad din nivå har med den här handdiskussionen har jag också svårt att förstå.

Jag tror t.ex att det här är en lätt syn för Mats Sundin när han möter en push i Maple Leafs $1k homegames, men det hör liksom inte hit.

 

Det har inget att göra med hur mycket stålar man har, utan hur spelet skiljer sig mellan olika nivåer. Eller dissar du helt att folk lirar olika på $5 och $50 nivån?!?!?!?! Ditt Sudden-exempel är helt irrelevant...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha skummat inlägg, svar, kommentarer och allt annat som den här frågan dragit till sig är jag beredd att klassa ditt spel som "bra, men oturligt".

 

CL kan ju anses vara lite lös i sin HD. Det är ju dessa lösa spelare som oftast tar en tidig ledning i SnG, speciellt på lägre nivåer där jag spelar. ($5-$20 + 50-100 SvS)

Normalt sett brukar det ta ett par nivåer innan SnG-hjältarna hunnit käka sig ifatt. Mycket riktigt leder du ju också pre. PP hos CL är absolut inget man kan utgå från.

 

Samtidigt håller jag med nästan samtliga inläggare om att pushen pre borde kommit från dig eller inte alls (ingen syn alltså). Bra med en push när man 'vet' att man leder men den var för tidig och kom inte från dig. Respektera hans aggresiva spel för även lösa spelare kan ibland ha stål.

Som handen kunde ha utspelat sig, med endast en syn från dig så hade nog mina chips också åkt in till slut, men det är ju alltid bättre att skapa sig flera beslutspunkter när man är osäker. Alternaivt försökt hålla nere potten då det fortfarande är ganska tidigt i turren.

 

Håller även med Cyntax här - med AK i färg är det nog mera EV+ om man försöker få med så många som möjligt i potten. Den gången som färgen sitter, utan par på bordet, är det payoff big time. Beteendet hjälper också till att hålla nere potten. Med AKo är det mera motiverat att isolera sig med än AKs.

 

Vad kan vi då lära av det här?

 

1. Spela likadant nästa gång situationen uppstår MEN bara om det är senare i turren och du har större FE.

 

2. Även aggressiva lösa spelare får bra kort ibland och tur har de ju också emellanåt.

 

3. Undvik att hetsa en maniac i en sån här situation. Håll nere potten och gasa på först när träffen är ett faktum.

 

4. Keep up the good work!

 

mvh ... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart Sudden-exemplet är irrelevant. Precis som ditt tjaffs om var du spelar. Ingen vill veta, och det har ingenting med den här tråden att göra.

 

Du är hemskt välkommen att starta tråden "SoderKrippa listar spelartyper på midstakes SnG", eller "Därför väljer jag Felix tomatketchup", eller något annat som hör hemma i en annan diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"1. Spela likadant nästa gång situationen uppstår MEN bara om det är senare i turren och du har större FE.

 

2. Även aggressiva lösa spelare får bra kort ibland och tur har de ju också emellanåt.

 

3. Undvik att hetsa en maniac i en sån här situation. Håll nere potten och gasa på först när träffen är ett faktum.

 

4. Keep up the good work!"

 

 

Bra där!

 

Och eury: Har redan sagt att jag ska släppa eftersom det blir OT, men du vägrade ju ge dig...

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du ReRaisa så här Max med AK?

 

Ja om jag inte har alltför liten stack så brukar jag det. Vet emellertid inte om det är "ett bra spel". Ofta, men inte alltid, vinner man chipsen preflop. Om man får en flop och träffar kan det bli en bra pott. Utan träff på floppen beror det lite på hur jag uppfattar FI om jag cb'ar eller checkar. Foldar om FI betar ut och jag inte har tokbra drag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...