Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Matteprof kommer vara lagkapten för ett Pokerforum.nu-lag i åretas lagpokerliga, som vi fått sponsrat av Full Tilt.

Nu på lördag klockan 20.00 spelar vi en uttagningstävling till laget.

De fem främst placerade (om vi blir så många :-)) får vara med i laget.

Tävlingen är en $5+$0.5 (*) och är öppen för alla forumiter. Men du bör väl bo i Stockholmstrakten eller vara resbar de flesta dagarna i alla fall.

Tävlingen ska ha nummer 14436972 och lösenordet är lagpoker.

(*) ja jag vet det sytår $1 i nyhetsbrevet, men det gick inte att fixa.

Reglerna och formatet i korthet.

I fem omgångar under våren gör ni upp om vem som är bäst i LagPoker.

Max 16 lag

5 spelomgångar under våren

Datum: Lör 17/3, Sön 1/4, Lör 21/4, Lör 5/5 och Final Lör 12/5.

4 spelande platser per lag, minst 5 och max 8 medlemmar i laget.

Turneringarna startar kl 13.00 med registrering från kl 12.

Vi kommer bara att tillåta ett lag per klubb/site i ligan. Flera lag från samma ställe kan vara med men endast ett lag får officiellt representera en klubb/site.

Mer får ni läsa på http://www.lagpoker.se.

Matteprof är bortrest första omgången, eventuellt plockar vi då in mig eller nån annan som lagledare.

Postad
Är tiden på lördag 20.00 bestämd med den smarta baktanken att slippa partyprissar som dricker vid pokerbordet när det sedan är dags för ligan?

Japp, vi vill ha engagerade pokernördar i laget.

Postad

Ja, som sagt. Jag åker iväg till Alperna på semester så jag kommer att missa första eventet 17 mars

Ni som kvalar in till Full Tilt laget på lördag får skicka mig ett PM så syncar jag det administrativa. Jag kommer att sköta lite bloggning/resultatrapportering efter dessa events.

Jag ska försöka connecta upp mig under veckan och kan svara på eventuella frågor då, annars går det bra att skriva i denna tråd.

PS. Lagpoker är grymt kul! :D

Postad

14 spelare och en fisk blev det

Toumi skickar PM med adress för musmattan

Plats 1-5 skickar PM till Matteprof för vidare instruktioner inklusive T-shirtstorlek

Postad

Lycka till ni som gick vidare. Vart lite surt på bubblan

Full Tilt Poker Game #1961111150: Team Freeroll (14436972), Table 1 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 15:40:44 ET - 2007/03/10

Seat 1: Dalsland (2,590)

Seat 5: Mustajarvi (4,830)

Seat 6: ziddax (6,445)

Seat 7: erusugen (3,175)

Seat 8: Avsaknad (3,115)

Seat 9: texasviking (2,345)

Dalsland antes 25

Mustajarvi antes 25

ziddax antes 25

erusugen antes 25

Avsaknad antes 25

texasviking antes 25

texasviking posts the small blind of 120

Dalsland posts the big blind of 240

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Dalsland [Js As]

Mustajarvi folds

ziddax raises to 550

erusugen folds

Avsaknad folds

texasviking folds

Dalsland raises to 2,565, and is all in

ziddax calls 2,015

Dalsland shows [Js As]

ziddax shows [5h Ah]

*** FLOP *** [6c 8c Ac]

*** TURN *** [6c 8c Ac] [5d]

*** RIVER *** [6c 8c Ac 5d] [Qh]

Dalsland shows a pair of Aces

ziddax shows two pair, Aces and Fives

ziddax wins the pot (5,400) with two pair, Aces and Fives

Dalsland stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 5,400 | Rake 0

Board: [6c 8c Ac 5d Qh]

Seat 1: Dalsland (big blind) showed [Js As] and lost with a pair of Aces

Seat 5: Mustajarvi folded before the Flop

Seat 6: ziddax showed [5h Ah] and won (5,400) with two pair, Aces and Fives

Seat 7: erusugen folded before the Flop

Seat 8: Avsaknad (button) folded before the Flop

Seat 9: texasviking (small blind) folded before the Flop

Postad

Är det NÅGON som fått kontakt med matteprof?

ARE YOU READY?

Fem dagar kvar till SUaD!

Nu är det äntligen startdags för svenska Lagpokerligans tredje säsong. Sexton lag är anmälda och därmed blev ligan fulltecknad. Vi räknar med ett mycket tufft spel eftersom många av lagen spelat de tidigare ligorna och därmed borde ha haft tid att jobba på sina strategier.

Idag blev det klart att Betsson sponsrar LagPokerLigan 2007s3. Vi filar fortfarande på detaljerna men kan utlova en hel del schysta add-ons.

Vi behåller blindstrukturen från i höstas, men vi lägger till fler TeamActions samt att tiden för de korta TeamActions räknas först när sista handen är färdigspelad, men räkna även med att tävlingsledningen sätter time på alla stekfoldare.

Var tredje TeamAction blir 10 minuter lång så nikotinisterna kan utöva sina laster.

Ni ser blindstrukturen lite längre ned.

En nyhet i denna LagPokerLigan är att vi gör en bounty-tabell. Varje utslagning ger 1 poäng och vi vill skapa ytterligare team-statistik på detta vis.

Alla ytterligare detaljer om regler, blindstruktur, chiptransfer tabell kommer att dyka upp på TeamSiten under veckan.

Shuffle-Up and Deal är kl 13:00 och registreringen öppnar kl 12:00, då sker också betalningen.

Vi kommer att använda dubbla kortlekar igen eftersom det snabbade upp spelet rejält.

Dealer finns på MasterBordet.

Vi spelar på Klubb Parti som ligger i Årsta Partihallar, karta finns längre ner i mailet.

Ni som åker pendeltåg går av vid Årstaberg. Vi snitslar vägen från stationen med avspärrningstejp. Beroende på kondition tar det mellan 5 - 10 minuter att gå.

Ni som åker tvärbanan går av vid station Årstafältet. Vi snitslar vägen från stationen med avspärrningstejp. Beroende på kondition tar det mellan 5 - 10 minuter att gå.

Ni som åker bil. Vi sätter upp marschaller på Åbyvägen. Parkeringsplatser finns det gott om, men tänk på att stora lastbilar ska kunna ta sig förbi.

Det kommer även att finnas möjlighet till Cashgame frampå eftermiddagen.

Hälsningar

Vi på Lagpoker

OBS! Det här mailet har gått till LagKaptener, skicka mailet vidare till era spelare.

Har ni några frågor maila info@lagpoker.se

Eller ring 073 500 25 25 (telefonen är på från kl 10 på lördag)

Om han som lagledare inte fått kontakt med er senast lunch i morgon, så bestämmer jag att ni alla fem kommer till lokalen på lördag, och ni skickla mig även ett PM med T-shirtstorlek.

Men helst vill jag att Matteprof vaknar till så jag slipper leka lagledare.

Postad

Hej pa er alla.

borjar med att gratulera alla er som kvalat till lagplatsen och ber om ursakt att jag inte kunnat svara. Ar i Meribel och har begransad tillgang till internet lyckades overtala personalen pa en pub att lana ut deras dator 5 min.

foljande galler

Gdaily spelar istallet for mig och skoter taktiken forsta turneringen.

Alla ni som kvalat sluter upp pa lordag.

Foljande trojor ska laget ha

3 XXL

1 XL

1 L

1 M till mig

Jag forsoker skriva mer nar jag far tid.

Sry for att det tog lite tid att svara. jag har aldrig varit ifran forumet sa lang tid som 3 dagar tidigare... jag skoter resten av kontakten med ola per telefon som far skriva pa forumet via mig...

Jg har fattalla pm av er 5 som kvalat och last dem... ska forsoka fa tag i internet igen och skriva mer...

ses

Postad

Foljande trojor ska laget ha

3 XXL

1 XL

1 L

1 M till mig

Tjockaste laget i serien iaf? känns som varken Matte eller Ola har kroppshyddan som krävs för att få spela, springa efter mat kanske?

Ses på lördag

Postad
Tjockaste laget i serien iaf? känns som varken Matte eller Ola har kroppshyddan som krävs för att få spela, springa efter mat kanske?

Ses på lördag

Ska se om jag har tröjor så det räcker i den svarta varianten, "Sveriges bästa och hungrigaste pokerteam"

teampokerforum.2nu.JPG

Postad

mmmm, avsaknad, men jag säger som en som recenserade på Empireshopen en gång i tiden:

T-shirt, svart

"Jag är mycket missnöjd. Tröjan finns bara i storlekar upp till XXL (amerikanska storlekar är ju en aning större, jag klara mig på en L tom :oP), och det finns inte en chans att jag kan ha på mig en sådan! Ni borde veta att pokerspelare generellt är feta, och internetspelare i synnerhet"

något fritt översatt

//Freddie