Gå till innehåll

PL 20/20 SEK, Stege med extremt djupa stackar


Recommended Posts

Fullring Potlimit 20/20 på Cosmopol

 

Stack sizes:

Hero 11K

Fi 14K

OR 4.2K

 

Bordsstäming: sjukt löst preflop. Löst men inte fullt så galet postflop.

Ofta ett gäng limpers, en pot raise och nästan alla synar.

 

OR raisar ca 15% av sina händer preflop. Han är relativt aggresiv postflop och han ställer garanterat in utan nötterna. Han verkar dock vara en vettig spelare.

 

Fi spelar väldigt loose i små potter. Han synar ca 70% av alla pf raises. Postflop går han mycket på reads och synar väldigt många continuationbetsen från pfraisern. Han verkar vara relativt bekväm i sin sits och gör antagligen få misstag.

Normal postflop action (i raisad pot) med Fi i potten ser ut som följande

Flop: original raiser bet, Fi call; Turn: Check Check; River varierande

 

Jag har imagen av en bra och (något) tightare spelare som är berädd att gambla. Jag har bluffat en del i små potter och har ofta blivit synad. I alla stora potter so far har jag haft en seriös hand och jag har haft något av en win streak. Jag synar ca 15% av pf raiserna och reraisar knappt 5%.

 

Hero is SB med 9c8c.

 

3 fold

2 call

OR raise ->100

1 fold

Fi call 100

Button fold

Hero calls 100

BB Call 100

 

1 fold

Random calls 100

 

FLOP Td9h7h POT = 500; 5 players

Hero Check

BB Check

Random Check

OR Bets 420

Fi call

Hero call

2 fold

 

Turn Td9h7h Jc POT = 1760; 3 players

Hero Check

OR Check

Fi Bet 1500

Hero ???

 

 

 

Hur spela?

Fis call på flop var nästan väntad, han synar granterat any pair och any draw.

Han synar även alla underpockets även om dem är något sällsyntare eftersom han synar så många händer pf.

 

På flop funderade jag på att ställa om men jag var rädd att Fi skulle pusha med ett flushdrag eller dyl. Då skulle jag vara tvungen att folda (uppenbarligen).

 

På turn: Jag checkar för att se vad dem andra gör och för att maska min hand.

 

Mot Fi:s bet: Om jag väljer syn finns det sjukligt många kort som kan göra brädan väldigt farlig på river. Jag känner att det blir väldigt svårt att syna ner river om brädan parar eller om flushen träffar, om Fi skulle betta hårt (vilket är standard).

 

Om jag slår om commitar jag i princip mig självallin och riskerar att vara uppe mot Q8 eller KQ. Q8 synar Fi garanterat på flop, KQ är något mer tveksam.

Andra händer som kan straffa mig är ju en 8 med redraw till flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra mkt närmare lägg än omslag, trots att folk är retarderade på cosmo.

 

Och led ut på turn istället, alla tvåpar set och fd kommer garanterat syna.

 

Jo, kanske hade varit smart att leda ut. Känns bara som jag är så osäker på vad mina motståndare har för något, och om jag leder och får syn vet jag fortfarnde inte så mycket.

Återigen så finns det väldigt många scarecards som kan träffa river. Iofs är det nog lättare att hantera river om man ledde ut nästan än om man synar Fi:s bet.

 

Ett annat alternativ är ju att syna och försöka underrepresentera sin hand. Därmed försöka inducera en bluff på river och i princip oavsätt vad som träffar syna ner.

 

 

Jag kan ju tillägga att jag satte Fi på en bluff med outs eller eventuellt en stege, OR satte jag på luft. (typ AQ AJ eller dyl.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kanske hade varit smart att leda ut. Känns bara som jag är så osäker på vad mina motståndare har för något, och om jag leder och får syn vet jag fortfarnde inte så mycket. Återigen så finns det väldigt många scarecards som kan träffa river. Iofs är det nog lättare att hantera river om man ledde ut nästan än om man synar Fi:s bet.

 

Ett annat alternativ är ju att syna och försöka underrepresentera sin hand. Därmed försöka inducera en bluff på river och i princip oavsätt vad som träffar syna ner.

 

 

Jag kan ju tillägga att jag satte Fi på en bluff med outs eller eventuellt en stege, OR satte jag på luft. (typ AQ AJ eller dyl.)

jo? du lär ju få mer info än knack/syn iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slog om pot 6K (vilket lämnade 4.5K i min stack).

 

OR tiltsyna med ett set (allin) för typ 3.6K, Fi stekte och foldade. Fi visade 88.

 

OR drog inte ut och jag vann potten.

 

 

 

Kanske hade varit säkrare att spela min stege mer försiktigt jag vet inte. Men som det blev så fick jag ut riktigt mycket EV ur min raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser ni att min raise är fel även om jag antar att jag kan folda ut en 8:a för split med den?

 

Vid ett sådant löst bord, och med din egna magkänsla att en av spelarna inte har ngt just nu, men den andra spelaren kan ha lite vad som helst (utköpsmöjligheter iaf) så tycker jag nog att du gjorde rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...