Gå till innehåll

Plupp hjältesynar rivern


Plupp

Recommended Posts

vann några av de lättaste pengarna i min pokerkarriär idag. Fick helt plötsligt ett mail från sunpoker.

 

Thank you for participating in the tournament "$10K New Player FR 5057657", on Jul 8 2007 9:10PM GMT.

Congratulations! You placed 59th and won 20.00 USD!

 

Hmm, just ja. Den hade jag glömt. Men jag lyckades alltså folda mig in i pengarna under tiden jag var på jobbet. Enkelt sa bull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åkte just från mansions 100k guaranteed. På 18:e plats. Låg långe riktigt bra till. Men så helt plötsligt började blindsen bli jättehöga och fick korttorka något enormt. Så jag foldade tills jag var tvungen att syna med T5o i bigblind. mötte A9 som träffade esset.

 

well, well, 850 dollar är ju inte helt fel ändå.

 

Spelat lite på B2B SH fixed för att grinda VIPs. Hittade dels en pokerspelare från umeå och sen tidernas största fisk. Han höjde verkligen med allt. Det värsta var dock att han träffade allt han höjde med. Jag torskade några stora potter mot honom innan han lyckades gula bort mina pengar. Argh! Men han har en note på sig nu.

 

Nu leder jag dessutom en Deep Stack turre på Full Tilt. Varierar mellan Hold'em och Omaha gör det också. Helt galet! Men nu tiltar jag lös på min router som tycker det är sent. Disconnecta just med AK i bigblind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här får du lite routertips:

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1120139&node=248 1070kr

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1203495&node=322 869kr

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=433524&node=313 8244kr

 

Finns billigare (och bättre) utan trådlös.

De är billigare på Webhallen men deras hemsida vill inte samarbeta med mig just nu.

 

Kan vara värt att investera i en så slipper du problem som du hade tidigare inatt.

Sedan går det att både spela och ladda ner porr samtidigt med en lite bättre router utan att behöva starta om den flera gånger om dagen. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter ju hemma hos mina föräldrar under sommare och de har nått adsl eller liknande så routern kommer från bredbandsbolaget. Vet inte om det går eller om jag har lust att lägga pengar på en ny till dom då jag har en som fungerar bra i min lägenhet.

 

Slutade tvåa i full tilt turren igår. Blev disconnectad några gånger på på finalbordet men hittade däremellan bra med händer. Bombade för fullt med pottbets hela tiden vilket funkade bra. När man floppar fyrtal, färger och stegar mest hela tiden är det inte så svårt att spela poker.

 

I headsup blev jag först utdragen i omahan när jag floppat stegen med AK36. 457 på floppen. Bet, all-in, syn. Han visar bland annat 77. Turn 4.

 

Innan den handen hade jag nästan 80% av markerna. Sen blev det jämt och jag tiltade på att min anslutning inte tyckte jag skulle spela något mer. Fick till slut in degen med A6 mot AK. Godnatt.

 

Har idag spelat några timmar lite varierat på B2B. Lite NL100, lite SH Fixed limit. 1/2 och 2/4. Det har gått bra och jag har plussat på de flesta borden och framför allt dragit in en massa VIPs 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelade två turneringar och placerade mig i båda. Egentligen 3 eftersom jag faktiskt kvalade in till den ena. Slutade 12:a i B2Bs €10k guaranteed efter att ha vunnit en satelit och sen tagit en rebuy. Fick €259 för den placeringen. Sen spelade jag också mansions $100k guaranteed där jag slutade 48:a och kammade hem $250.

 

Annars spelar jag mest cashgame just nu för att dra in mina 10k VIP. Tänkte posta en hand från igår där jag inte riktigt vet vad jag borde göra.

 

Game # 610005217 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Toledo"

Game ended 2007-07-21 22:36:58 GMT+01:00

 

Players:

ElNino_OAK (EUR 91,70 in seat 1)

Helena86 (EUR 100,00 in seat 2)

HE-typi (EUR 110,55 in seat 3)

SaxaGun (EUR 96,30 in seat 4)

ThePlupp (EUR 306,67 in seat 5)

moshe a (EUR 99,98 in seat 6)

 

Dealer: HE-typi

Small Blind: SaxaGun (0,50)

Big Blind: ThePlupp (1,00)

 

ThePlupp was dealt: Ks - Qc

 

moshe a Call (1,00)

ElNino_OAK Call (1,00)

Helena86 Fold

HE-typi Fold

SaxaGun Raise (3,50)

ThePlupp Call (3,00)

moshe a Call (3,00)

ElNino_OAK Call (3,00)

 

Flop Js - 7c - Th

 

SaxaGun Bet (15,00)

ThePlupp Call (15,00)

moshe a Fold

ElNino_OAK Call (15,00)

 

Turn Js - 7c - Th - 8h

 

SaxaGun Check

ThePlupp ?

 

Vad ska jag göra här. Känns som att jag ganska ofta kan ta potten med en rejäl bet. Men samtidigt skulle det ju vara fint med ett gratiskort. Men jag har ju en spelare bakom som kan satsa om jag checkar och vad gör jag då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen ovan slutade med att jag lekte weaktight och checkade varefter ElNino_OAK betade ut ca 40€ och fick potten där och då efter att jag gjort den kanske tightaste folden i min karriär. Jag menar, jag hade ju ett open-ended med två överkort och det var inte ens ett fullt pottbet. Han kunde även mycket väl ha varit tiltad efter att jag några händer innan dragit ut hans JJ med 68. Jag floppade en dubble bellybuster with a backdoor flushdraw. Nöten helt enkelt.

 

Har kommit fram till att jag kommer få svår att skramla ihop mina 10k VIP som jag behöve senast fredag. Detta för att automatiskt bli registreread i samtliga ELAAPP turneringar. Blir nog till att köpa in mig i dessa var för sig istället, till en kostnad av 16k VIP. Men då har jag lite mer tid på mig att få ihop poängen. Men ja ska i alla fall försöka få mina 10k nu till på fredag.

 

Jag har i dagsläget 5900 VIPs och behöver alltså 4100 till. Med 4 bord NL100 så droppar det in ungefär 150-200 i timmen vilket resulterar i minst 20 timmars nötande de närmaste dagarna. Får se om jag orkar med det. Jag är visserligen ledig på fredag så jag borde kunna spela rätt många timmar då.

 

Jag har dock kännt mig hyfsat less på poker de senaste gångerna jag har sat mig för att spela. Efter någon timme orkar jag inte spela nått mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 613031890 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Guipuzcoa"

Game ended 2007-07-27 03:26:05 GMT+01:00

 

Players:

jodan (EUR 159,63 in seat 1)

kanin1 (EUR 104,94 in seat 4)

Fremmernee (EUR 120,12 in seat 5)

ThePlupp (EUR 145,35 in seat 6)

 

Dealer: Fremmernee

Small Blind: ThePlupp (0,50)

Big Blind: jodan (1,00)

 

ThePlupp was dealt: Qc - Ah

 

kanin1 Fold

Fremmernee Fold

ThePlupp Raise (4,00)

jodan Raise (14,00)

ThePlupp Call (10,50)

 

Flop Kh - 6s - Ts

 

ThePlupp Check

jodan Check

 

Turn Kh - 6s - Ts - As

 

ThePlupp Check

jodan Bet (20,00)

ThePlupp Call (20,00)

 

River Kh - 6s - Ts - As - 9h

 

ThePlupp Check

jodan All-In (124,63)

ThePlupp All-In (110,35)

jodan Payback (14,28)

 

jodan shows: Ac - Js (a pair of aces)

ThePlupp shows: Qc - Ah (a pair of aces, with king and queen as kickers)

 

ThePlupp wins: EUR 288,70 (with a pair of aces, with king and queen as kickers)

Rake: EUR 2,00

 

Jag har nu bara 600 VIP kvar att ta och det kommer jag fixa under dagen imorgon. Sweet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...