Gå till innehåll

Plupp hjältesynar rivern


Plupp

Recommended Posts

Tänkte passa på och uppdatera förstposten då den inte alls stämmer längre. Jag har till stora delar get upp mitt fixed limitprojekt. Jag tiltade bort rullen jag hade på svenskaspel men har nu tagit nya tag lite överallt. Har i sommar klonkat ganska friskt i diverse MTTs och har därmed lyckats bygga mig en hyfsad rulle.

 

Efter att ha tagit en liten bonus på B2B och där klonkat några hundra euro i en turnering där haed jag plötsligt en rulla för att kunna hora lite bonusar.

 

In med lite pengar på interpoker för att ta en bonus. Och plötsligt lossnade det riktigt. Klonk, klonk, klonk. Dubblade rullen båda de första dagarna där. Sedan dess har jag mest spelat turneringar där och inte så mycket cashgames.

 

Nu har jag en rulle på lite över $2k och spelar turneringar i $20-$50 klassen. Satelitar relativt ofta in mig i Mansions 100k guaranteed också.

 

De sista dagarna har jag gett mig på att försöka spela in en massa VIPs på B2B och därmed spelat lite mer cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL!

 

Kommer till att börja med inte lägga upp så mycket Hand Histories då jag spelar på så pass låg nivå att en enskild pott sällan känns så spännande.

 

Men det där låter konstigt. Det är ju inte pengarna, utan hur du spelar handen, som är intressant. Det finns alltid nåt att förbättra, och vad är bättre än att göra det gnm att posta HH:s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl slänga in några HHs ibland då. Men jag ska inte slänga in en massa Bad beats bara för att visa på hur dåliga syner fiskarna gör. Det tycker jag inte ger någonting. Men ska försöka hitta några intresanta händer där jag inte riktigt vet hur jag ska göra och slänga upp dem.

 

Tänkte bara säga att jag tycker om Gnuf. Har spelat där en del ikväll och även om jag spelade dåligt i början så tog det sig helt klart på slutet. Jag skärpte till mig och hade sedan en hel del flyt. Nu sista timmen tror jag att jag hittade Essen i alla fall 4 gånger och träffade set med dem 4 gånger :) Två gånger händerna efter varandra mot samma kille.

 

Sen spelade jag en rolig hand där jag limpade in med 56s eller 67s. Sen blir det en raise så det är en hyfsad stor pott där jag floppar färgen. Betar ut direkt och får 3-4 syn. På turn kommer den fjärde spadern. Kul tänker jag, klart nån sitter på en högre. Men vänta, det står ju straight flush där.. Fick ganska bra betalt av han med spader esset...

 

Annars tycker jag det är svårt att spela med $. Känns mycket mer på riktigt när det är kronor. En dollar är ju ingenting. Men 7 kronor kan jag ju köpa en cola för i skolan imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite konstig sak från pokertracker. Min klart sämsta hand för tillfället är AQs. Den borde man väl gå plus med. Ligger back 1.28BB/hand med den.

 

Tror jag överspelar den lite då jag har 100% preflop raise och 62% went to showdown med den. Men mest är det nog bara variansen som spökar. Har bara haft den 27 gånger så det lär väl vända till slut. Låg fram till idag back även på pocket kungar till exempel.

 

Annars är min bästa hand pocket damer som dragit in betydligt mer än essen. Både per hand och totalt. Såg också att det är mest pockets jag drar in pengar på.

 

Av de ca 1900 jag gått plus kommer 1700 från pockets. Ser floppen med alla pockets oavsett situation på svenska spel. Träffar jag settet är de så bra att betala av att jag utan problem kan kosta på mig att syna i alla fall en raise preflop. Däremot känns det inte så lönt att försöka spela mellanhöga pockets och hoppas att de håller utan att förbättra. Är alltid så många som ser floppen att det är väldigt sällan TT och neråt står sig.

 

Är inte så ofta essen står sig heller. Har bara 60% vinster med dem. Tycker man borde kunna förvänta sig lite mer. Eller? Jag blir i alla fall lite besviken varje gång jag förlorar med essen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt varför spelar Mr. "jag pottar" FL?

 

GL.

 

När jag spelar Hold'em vet jag ju vad jag ska göra så då blir det ju inte så mycket pottbets.

 

För det vet ni väl, när man inte vet vad man ska göra så ska potta. Funkar bra i våra potlimit Dealers Choice spel i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur importerar ni Sv spel HH´s till Pokertracker?

 

Först måste du ha HH Converter (ligger under Studier-forumet) för att göra om formatet till Party-format.

 

Sedan är väl bara Arkiv -> Import (eller något sånt) (Ska kolla mer exakt när jag kommer hem)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då måste du sitta o kopiera varenda HH va? för du kan inte få dom att lagras på datorn va?

 

Frukta ej!

 

Du sätter AutoConvert på samt en output-mapp.

 

I HH-converter laddar du History.xml (ligger i SvS-mappen) och sedan Output-mappen (typ c:/SlaskPoker/[datum]/) eller whatever.

 

Då skapas den mappen med dina HH's i Party-format. Sedan är det bara ladda in rubb och stubb i PT/PO.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, inga problem att få in händerna från svenska spel. Skulle väl vara att valutan görs om till dollar så att det i pokertracker ser ut som om jag drar in sjukt mycket mer pengar än vad som egentligen är fallet. Men det vet man ju om så det är inget problem egentligen.

 

Här följer dagens första hand.

 

 

***** Hand History for Game 257129367 *****

$2/$4 Texas Hold'em - Monday, Mar 5, 10:01:34 ET 2007

Table Cesar 5 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Plupp ( $100 )

Seat 2: svensk ( $40 )

Seat 3: L1 ( $120.3 )

Seat 4: tunggung ( $81.1 )

Seat 5: Malvik ( $296.92 )

Seat 6: Libra ( $99.02 )

Seat 7: beestreet ( $407.25 )

Seat 8: Axl_Raise ( $445.2 )

Seat 9: slinkan ( $62.75 )

Seat 10: Kobretti ( $56 )

Malvik posts small blind [$1].

Libra posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Plupp [ Qh Qd ]

beestreet calls [$2].

Axl_Raise folds.

slinkan raises [$4].

Kobretti raises [$6].

Plupp raises [$8].

svensk calls [$8].

L1 folds.

tunggung folds.

Malvik calls [$7].

Libra folds.

beestreet calls [$6].

slinkan calls [$4].

Kobretti calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 7s, 6s, 2s ]

Malvik checks.

beestreet checks.

slinkan checks.

Kobretti bets [$2].

Plupp ?

 

Vad borde jag göra här?

Lägga mig finns ju inte riktigt än tycker jag. Visst att någon kan ha floppat färgen, men det är ju inte ofta. Syn känns lite vekt. Med en höjning skyddar jag min hand mot spelare med en låg spader, ess och kungar utan spader.

 

Jag kan ju aldrig beta bort en färg, eller spaderesset. Men det är väl ändå värt att höjja eller?

 

Men vad gör jag sen på turn. Finns ju ganska många läskiga kort som kan landa där. Kommer fjärde spadern är det väl bara att lägga om någon betar ut. Om det inte är spaderdamen förstås. En till sjua? Kan ju vara top par som hand betar in i mig på floppen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ryås!..skoj att du skaffat en pokerblogg! lycka till med liret:)..jag lirar sj på svenska spel nu oxå, kan säga att du valt rätt sida iaf. Angående senaste handen här så håller jag med föregående, bara reraisa och sen tyvärr en fold om det kommer en till spader..sen får man väl ta det lungt om du får omslag.

ps..hur kommer det sig att du fastnat för fixed limit?

/Erik. A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixed är ju helt enkelt lättare...

 

Så här slutade handen jag postade ovan.

 

Plupp raises [$4].

svensk calls [$4].

Malvik folds.

beestreet folds.

slinkan folds.

Kobretti calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Kobretti checks.

Plupp bets [$4].

svensk folds.

Kobretti calls [$4].

** Dealing River ** [ 7c ]

Kobretti checks.

Plupp bets [$4].

Kobretti calls [$4].

Plupp shows [ Qh, Qd ] a full house, sevens full of queens.

Plupp wins $76.05 from the main pot with a full house, sevens full of queens.

Game#257130222 starts.

#Game No : 257130222

 

 

 

Om jag hade grym tur och drog ut med runner-runner kåken eller om jag ledde hela vägen lär jag aldrig få veta. Men jag fick i alla fall en flygande start på mitt morgonpass. Men sen var det kallt, kallt, kallt. Foldade i nästan en timma innan jag hittade essen med vilka jag desvärre förlorade mot J4 i en stor pott efter att han floppat top par och sen turnat in tvåparet. När jag sedan handen efter hittar kungarna och förlorar med dess i en lika stor pott mot essen känns livet lite orättvist.

 

Men ingenting att göra åt någon av händerna så det är bara att bita ihop. Vnn några småpotter och slutade till slut bara back en femma. Då jag dessutom plussade 5 dollar på gnuf samtidigt slutade jag med ett positivt resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny hand där damerna är i trubbel:

 

***** Hand 257848580 *****

2.00/4.00 Texas Hold'em (FL) - Monday, March 05, 2007 10:36:42 PM

Cesar Turbo 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: Pinarello (47.97)

Plats 4: Hillen (90.60)

Plats 5: Peppe Pott (159.75)

Plats 6: Plupp (104.05)

Plats 7: turnit (149.10)

Plats 8: DanneO (130.30)

Plats 9: benhadj (78.75)

Plats 10: QazzaQY2K (82.00)

Hillen lägg LM 1.00

Peppe Pott lägg SM 2.00

** Giv **

Pinarello [N/A, N/A]

Hillen [N/A, N/A]

Peppe Pott [N/A, N/A]

Plupp [Ds, Dk]

turnit [N/A, N/A]

DanneO [N/A, N/A]

benhadj [N/A, N/A]

QazzaQY2K [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Plupp Höj till 4.00

turnit Lägg

DanneO Lägg

benhadj Syna 4.00

QazzaQY2K Lägg

Pinarello Lägg

Hillen Syna 4.00

Peppe Pott Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 7r, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

Hillen Passa

Peppe Pott Passa

Plupp Satsa 2.00

benhadj Syna 2.00

Hillen Lägg

Peppe Pott Syna 2.00

*** Turn(Board): *** : [4h, 7r, Ek, 3h]

*** Bet Runda 3 ***

Peppe Pott Passa

Plupp ?

 

Blir inte det minsta glad över att se esset på floppen men jag måste väl ändå beta ut? Efter att ha fått två syn, vad gör jag nu? Med bara en motspelare hade det känts lättare att slänga ut en bet till och hoppas vinna potten på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT

 

För det första, Gnuf ska jag aldrig spela på mer. Kommer nog inte spela på någon prima/microgaming sajt över huvud taget. I alla fall inte förens jag hittar 4-färgslek där. Hopplöst att se färger med miniview. Sen är spelarna sega, tajta och allmänt jobbiga. Som ni kanske förstår har jag gulat mina 70$ jag hade där. Gick fasligt fort helt plötsligt.

 

Föredrar helt enkelt svenska spel. Även om jag blir utdragen där också så får jag i alla fall betalt när korten håller.

 

Men men, tänkte jag. Det går ju i alla fall bra på svenska spel. Sitter med AQ och floppar två damer på floppen efter ett par höjningar preflop. Whoho! Sen kommer ett ess som ger mig kåk på turn. Whoho! Hmm... fasligt vad han började beta hårt då. Essen ja. Ganska väntat egentligen. TILT ändå.

 

Nu ska jag spela Starcraft en sväng innan jag går och lägger mig.

 

Dagens resultat blev:

 

-70$ på GNUF

+100kr på SvS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några timmar igår kväll då jag satt hemma och inte hade någon riktig motivation att göra nått annat.

 

Annars har jag inte spelat så mycket på sista tiden då det är tentor i antågande. Men igår gick det i alla fall bra. Jag träffade det mesta och blev inte utdragen särskilt ofta. Spelade 2 st 1/2 och 2 st 2/4 och gick plus över 400 på inte särskilt lång tid alls.

 

Nu har jag precis laddat in händerna från igår i PokerTracker och ser att jag spelade 995 händer. Diskade och hade mig lite under tiden. När jag sedan lyckades time-outa med Essen bestämde jag mig för att lägga ner och göra nått annat.

 

Nu sitter jag och testar lite No Limit då det inte fanns några full ring 2/4 bord och bara ett 1/2 bord som det inte var sjukt lång kö till.

 

 

Rulle just nu: 2689 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från mitt No-limit äventyr...

 

 

***** Hand 263374626 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, March 11, 2007 12:25:09 PM

Anna Turbo 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: lavinen (101.33)

Plats 2: Plupp (261.87)

Plats 3: Juce (52.77)

Plats 4: bisset (80.00)

Plats 5: lave2 (55.70)

Plupp lägg LM 0.50

Juce lägg SM 1.00

** Giv **

lavinen [N/A, N/A]

Plupp [Kr, Ks]

Juce [N/A, N/A]

bisset [N/A, N/A]

lave2 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

bisset Passa

lave2 Syna 1.00

lavinen Syna 1.00

Plupp Höj till 5.00

Juce Syna 5.00

bisset Syna 5.00

lave2 Lägg

lavinen Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [5k, 6s, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Plupp Satsa 15.00

Juce Lägg

bisset Lägg

lavinen Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [5k, 6s, 3s, 7r]

*** Bet Runda 3 ***

Plupp Satsa 30.00

lavinen All-in 81.33

Plupp ?

 

Jag kan inte ta den här synen va? Mot en 4:a drar jag ju dött och jag har inte så väldans många outs mot tvåpar eller triss heller för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade back ca 100kr. Men då hade jag en skön hand som ändå räddade upp det dit på slutet. Rasie-reraise preflop. Jag har AA. Han JJ.

 

Floppar mitt set. Check-check. J på turn och sen blir det åka av...

 

- 94 kr blev det till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom live-klubben här i umeå är typ bäst har jag fått 50$ på titanpoker som jag nu skottar vilt med. Om jag håller pengarna vid liv tillräckligt länge kommer jag få ytterligare 100$ att leka med. Målet blir således att spela NL50 till dess att jag antingen gulat eller det antal poäng jag behöver för att få ut hela summan.

 

Lyckas jag ska jag se till att få ut pengarna därifrån och föra in hälften till min grind-rulle och hälften ska jag roa mig för.

 

Det börjar bra i alla fall då jag i den allra första handen floppar färg och sedan bara behöver syna ner hela vägen och så är jag plus nästan 30$ direkt =)

 

Var för övrigt och spelade en liveturnering ikväll. Korten var kalla och jag slutade 7:a av 30. Top 4 betalar. Tror jag bara såg två showdowns. En där jag dubblade med A2 mot K3 all in preflop. Och sen när jag åkte med K6 mot 55 också då all in preflop. Sen tror jag att jag spelade bara en flop. Då floppade jag set med min pocket damer på första blindsnivån.. Alla foldade för min bet på floppen. Såg väl en eller två floppar till men det var inte många. Korten var riktigt kalla idag helt enkelt.

 

Är uppe i 100$ med skottandet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är inge bra. Jag tiltar bara jag öppnar klienten.. Förstår inte varför jag över huvud taget sätter mig vid datorn från första början. Vet inte vad jag ska göra.

 

Nu har jag suttit och slaskat 2/4 short handed sen jag kom hem för ett antal timmar sedan. Inget jag behärskar men jag orkar inte sitta och grinda för tillfället. Vill vinna stort och mycket och fort!

 

Ligger back några hundra nu och har ytterligare en hunding låst i en turnering. Tänkte klonka den nu och se om jag blir glad av det.

 

Skottrullen är för övrigt borta sedan länge.

 

Annars är mitt råd till er att hålla sig borta från flickor. Livet blir mycket enklare då...

 

Nåja, återkommer med rapport när jag vunnit turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det är svårt att hålla disiplinen när man spelar fixed..du kanske ska testa 10-manna NL och bara lira ABC-poker. Det är lättare att få bra betalt och framförallt skydda sina händer i NL. På 10-manna borde inte variansen vara så stor, därmot kör du 5max kan jag garantera att du får en hel del varinas;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev naturligtvis ingen turneringsseger igår. Såg tre floppar med AK utan att träffa ett enda litet par och sedan var jag ute.

 

Nu sitter jag med 5-fullring bord uppe och försöker hålla koncentrationen. Ska inte börja slaska som jag ofta gjort på sista tiden.

 

Eftersom jag brände 600 igår har jag bara kvar 400 av min veckobudget. Brände ytterligare nästan en hundring på förmiddagen idag så då kan ni räkna ut att det är inga jätteinköp jag sitter med. Men det ska väl inte spela någon roll då det är fixed jag spelar.

 

Har för övrigt börjat bra nu ikväll. Får se om det håller i sig och om jag kan hållal fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och spelade cash-game live ikväll också. Trevlig tillställning där det spelades 2/4 no limit. Tänkte jag skulle posta en svår hand jag spelade där som kanske kan var intresant.

 

Jag har precis kommit dit, spelat ett tiotal händer. Har sett några floppar men så långt lagt mig senast på floppen. Jag har lite mindre än 400, de andra däromkring de också. 6 pers vid bordet.

 

Ska försöka komma igåh ungefär hur handen utspelade sig.

 

 

UTG gör en standardraise till 16.

UTG +1 synar.

Jag också med 98s

Knappen lägger

Small Blind synar

Big Blind lägger

 

Flop (4 spelare, 68kr) TJQ, två hjärter.

Alla tre före mig checkar.

Jag betar ut 30.

 

Kanske lite för litet bet. Men jag hade inte riktigt koll på hur stor potten var och jag ville ju ha syn. AK kunde jag ju ändå inte beta bort.

 

Small blind synar och de andra lägger sig.

 

Turn (2 spelare, 128kr) TJQ, T

 

Small blind checkar

Jag betar 60.

Small blind höjjer till 210.

 

Vad gör jag nu?

 

Känns som om det är all in eller fold som är de enda alternativen. Känns i det här läget som om jag helst av allt skulle ha checkat turn och sen betalat av en bet på rivern. Men jag ville inte ge nått gratiskort till en eventuell färg.

 

Det här kanske är en given fold för de flesta eller en given syn. Men jag har ingen aning om vad jag ska göra här. Han kan ju sitta på ganska mycket. QQ känns väl inte så troligt. Då borde han väl ha höjt preflop tycker jag. Men JJ, AK, JT, QT. Eller nått helt annat.

 

Jag har inte med mig några mer pengar så jag kan inte köpa in igen om jag bustar och jag vill gärna fortsätta spela lite mer än det lilla jag hunnit med så här långt. Är det fel att ta med det i beräkningarna när man fattar sitt beslut.

 

Sen kan det väl tilläggas att jag inte tror mig ha någon egentlig edge på de här spelarna. Runt medel skulle jag placera mig själv även om jag faktiskt ligger en del plus på live-spelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en ganska intresant hand nyss på svenska spel. 1/2 fixed.

 

Av någon anledning fungerar inte hand historyn för just den handen. Gissar att det kan ha att göra med att jag öppnade hand historyn just efter och försökte klicka mig in på den samtidigt som jag hade HHconverter på autoconvert. Blev väl någon krock eller liknande.

 

Hur som helst, lite snabbt hur den gick till.

 

Jag hittade KK, höjde preflop och fick 3-4 syn. Floppen kommer AQx En kille i tidigt position betar ut och jag höjjer. Får med mig två pers till turn som är en andra Q.

 

Personen till höger om mig betar ut igen. Är det värt att syna ner här? Jag vet inte riktigt vad jag slår.. Vem som helst med ett A eller Q slår mig ju nu.

 

Är väl inte så mycket att fundera över egentligen. Anledningen till att jag skriver den är att jag lade mig och så även den andra som var med till turn och han som beta visade sedan upp JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...