MacDaddy Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Seat 1: Bralin2 (1095 in chips) Seat 2: Rbownds (1105 in chips) Seat 3: littlerusty (1125 in chips) Seat 4: Sammy705 (2019 in chips) Seat 5: BUSTDANUTS (4455 in chips) Seat 8: hans120 (1988 in chips) Seat 9: HERO (1713 in chips) Sammy705: posts small blind 75 BUSTDANUTS: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [Ah Qd] hans120: calls 150 HERO: raises 200 to 350 Bralin2: folds Rbownds has timed out Rbownds: folds Rbownds is sitting out littlerusty: folds Sammy705: folds BUSTDANUTS: folds Rbownds has returned hans120: raises 1638 to 1988 and is all-in HERO: ?? -Borde jag raisat mer preflop lr gått all-in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nms Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag hade pushat direkt istället för att standardhöja. Du har inte så mkt mer än 10bb så push är det som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Nu spelar jag inte så extremt mycket SnG:er och jag vill helst inte få en virusvarningstråd av eurythmech. Men jag hade ställt pre. Orka höja och vika med 11bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 hans120: calls 150 HERO: raises 200 to 350 -Borde jag raisat mer preflop lr gått all-in? Om du nu vill lira handen så varför bara ett fjuttigt miniraise (pffft) (näst intill iaf). Här skulle du ställt, eftersom utg inte visat någon jättestyrka, då du har fått 150 extramarker i potten vilket är nog så värdefullt. När nu UTG har synat och du miniraisar så skulle nog jag med ställa (i utg) för det är ju ingen jättestyrka du visar, och nån form av hand har han ju. Som jag ser det nu så skulle jag jag folda eftersom han täcker dig och AQo är lite tveksam hand att syna AI med, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag tycker att AQ lämpar sig för openpush upp till ~13bb i stacken, och när vi dessutom har en limpare i potten så är det jättestandard med push. Förstår inte höjningen alls, du kommer ju aldrig plocka ner den här preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Uppfatta inte ens att någon limpa. GG! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Som eury säger...Openpush med AQ i det här läget är jättebra. Med en limpare känns det ännu bättre att pusha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Dealt to HERO [Ah Qd]hans120: calls 150 HERO: raises 200 to 350 hans120: raises 1638 to 1988 and is all-in HERO: ?? -Borde jag raisat mer preflop lr gått all-in? Jag håller med övriga talare. Din raise är för liten. AI är korrekt. Men jag fnissar mest åt Hans120. *lol* Limpa UTG och sen pusha mot en ändå lite mesig raise. Helt plötsligt blir hans kort värda sååååååå mycket. Otroligt lixom. Iofs. vad hände i händerna före? Hade det varit mycket raise-reraise-allin-och-action allmänt? Isf. kanske man kan tänka sig att limpa med AA-KK och hoppas på en raise av någon annan. (Harrington skriver att han tänker och gör så ibland). Syn eller fold? Mest troligt foldar jag. 90/10 fold/syn. Du har en ok stack ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag håller med övriga talare. Din raise är för liten. AI är korrekt. Men jag fnissar mest åt Hans120. *lol* Limpa UTG och sen pusha mot en ändå lite mesig raise. Helt plötsligt blir hans kort värda sååååååå mycket. Otroligt lixom. Iofs. vad hände i händerna före? Hade det varit mycket raise-reraise-allin-och-action allmänt? Isf. kanske man kan tänka sig att limpa med AA-KK och hoppas på en raise av någon annan. (Harrington skriver att han tänker och gör så ibland). Syn eller fold? Mest troligt foldar jag. 90/10 fold/syn. Du har en ok stack ännu. lol du beskriver limpreraise som om det inte skulle vara ett känt move. AA-KK är väl det första man sätter honom på här. jag hade pushat rakt av eftersom jag inte vill att någon annan ska få för sig att gå allin och jag vill inte syna mig allin med AQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 lol du beskriver limpreraise som om det inte skulle vara ett känt move.AA-KK är väl det första man sätter honom på här. . Ingår nog i Fi´s Hd, ja. Men att sätta honom på exakt dessa två händer går ju inte. Fi har nog ett bredar HD än så för en AI här. Skulle tro på 1010+, AJs+ men det innebär inte att syn är rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Ingår nog i Fi´s Hd, ja. Men att sätta honom på exakt dessa två händer går ju inte. Fi har nog ett bredar HD än så för en AI här. Skulle tro på 1010+, AJs+ men det innebär inte att syn är rätt. klart han har en bredare HD. man ser nötmove som limpreraise allin med 33 ibalnd. omg vad trappad man blev liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 lol du beskriver limpreraise som om det inte skulle vara ett känt move.AA-KK är väl det första man sätter honom på här. jag hade pushat rakt av eftersom jag inte vill att någon annan ska få för sig att gå allin och jag vill inte syna mig allin med AQ. Limp/re-raise med AA/KK är ju inte direkt standard, även om det förekommer. När man ser den här typen av spel från Fi så brukar det oftast vara ett PP som 55-99. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Brukar ibland höja med halva stacken. Ganska givet med ett lågt PP hos fi och ibland kan de faktiskt lägga det på floppen när man skickar in resten... Går fi AI preflop så är det ju dessutom en lätt syn. AA/KK har nog bara fi ifall blindsen varit lägre, snarare minirasiar de monster på den här blindsnivån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 lol du beskriver limpreraise som om det inte skulle vara ett känt move.AA-KK är väl det första man sätter honom på här. jag hade pushat rakt av eftersom jag inte vill att någon annan ska få för sig att gå allin och jag vill inte syna mig allin med AQ. Ja, det är mycket möjligt. Men poängen är att det är kasst spelat då.Om UTG limpar ser man ofta 4-6 limpare bakom honom. Hur stor är inte risken att AA blir billigt utdragen då? Jag spelar gärna AA mot 6 spelare, men då ska det fan kosta att vara med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Nu vet jag inte vilken nivå det är på spelet eller hur kvaliteten på spelarna är men jag hade inte satt Fi på AA eller KK. Snarare då A med svag kicker, två klädda kort eller låga pp. Jag hade synat. Tror du leder här. I övrigt håller jag med de andra om att all in är bättre än en fjuttig raise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 5 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Hur kass är jag i denna AQ hand då? blinds 10/20 3limpers till mig i BB och har AQo och checkar. -Flop: A68-rainbow Siste limpern bet 60, jag synar, resten foldar. Turn:8 -Jag checkar, han betar 150, jag raisar 450, han går all-in och pappa synar. -Tycker dock handen är problematisk då han ofta sitter på AX o då får jag bra betalt om jag raisar istället för o bara syna ner men när han går all-in kanske man ska folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 synar alltid den på turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Hur kass är jag i denna AQ hand då? blinds 10/20 3limpers till mig i BB och har AQo och checkar. -Flop: A68-rainbow Siste limpern bet 60, jag synar, resten foldar. Turn:8 -Jag checkar, han betar 150, jag raisar 450, han går all-in och pappa synar. -Tycker dock handen är problematisk då han ofta sitter på AX o då får jag bra betalt om jag raisar istället för o bara syna ner men när han går all-in kanske man ska folda. Syn känns väldigt standard där, och sen check/synar jag det mesta på river. Han kommer ju väldigt sällan syna höjningen med en hand du slår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Hur kass är jag i denna AQ hand då? blinds 10/20 3limpers till mig i BB och har AQo och checkar. -Flop: A68-rainbow Siste limpern bet 60, jag synar, resten foldar. Turn:8 -Jag checkar, han betar 150, jag raisar 450, han går all-in och pappa synar. -Tycker dock handen är problematisk då han ofta sitter på AX o då får jag bra betalt om jag raisar istället för o bara syna ner men när han går all-in kanske man ska folda. Check - pre helt ok. Syn - flopp ok Turn - syn och river synar vi ner allt. Som spelat tycker jag syn av allin på turn är helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Check - pre helt ok.Syn - flopp ok Turn - syn och river synar vi ner allt. Som spelat tycker jag syn av allin på turn är helt rätt. varför inte rejsa pre? checkrejs på flopp, och om syn, ställ på turn? //eller är jag bara lite måndagsaggro och allmänt semester-sugen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Håller med bossbaver. Ganska passivt spelat. Check pre hade jag också kunnat göra men jag hade slagit om på floppen. Check-raise där. Fi kan sitta med i princip vilket skit som helst tex J8 off och dra ut oss billigt (och dessutom plocka varenda cent vi har). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Bet pre och raise flop är ganska dåligt imo. Vi plockar sällan ner potten pre, utan får ofta spela en halvstor pott OOP. På flop så kanskei vi inte får mindre Ax att vika på flop, men vi får nog svårare att låta en sån hand stoppa in. Dessutom kan vi fånga in lite bluffpengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 varför inte rejsa pre? checkrejs på flopp, och om syn, ställ på turn? //eller är jag bara lite måndagsaggro och allmänt semester-sugen? Därför att vi vill inte bygga stor pott i dålig pos med AQo. Enbart syn på flopp och turn ger Fi möjlighet att stoppa in mer pengar i potten. Fi betar hellre än synar checkraise. Om vi är rädda för J8 och att bli utdragna ska vi vika på turn eftersom Fi då har trissen. Dags för semester kanske . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Därför att vi vill inte bygga stor pott i dålig pos med AQo. Enbart syn på flopp och turn ger Fi möjlighet att stoppa in mer pengar i potten. Fi betar hellre än synar checkraise. Om vi är rädda för J8 och att bli utdragna ska vi vika på turn eftersom Fi då har trissen. Dags för semester kanske . Vad pushar Fi med på turn då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 "inte rejsa bara syna... " om du ändå "har bestämt" att du ska syna ner ALLT på river, kan du ju lika gärna ta initiativet själv istället för att låta någon annan sköta betandet åt dig? eller är jag fortfarande morgontrött? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts