Gå till innehåll

AQ på 75/150 nivån


Recommended Posts

Vad pushar Fi med på turn då?

 

Eftersom jag sagt syn så tror jag på A med sämre kicker alternativt PP 10+. Självklart ingår A8 i det HD men genom att jag får nästan 3x för att syna så tycker jag att det är helt ok odds för det.

 

Tror inte Fi satt oss på A genom att vi bara syna pre och på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"inte rejsa bara syna... "

 

 

om du ändå "har bestämt" att du ska syna ner ALLT på river, kan du ju lika gärna ta initiativet själv istället för att låta någon annan sköta betandet åt dig? eller är jag fortfarande morgontrött?

 

Självklart kan man det. Men imho så får vi ut mer om vi låter Fi sköta betandet än om vi själva gör det. Fi bluffbetar gärna men synar sällan iskall eller med sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag sagt syn så tror jag på A med sämre kicker alternativt PP 10+. Självklart ingår A8 i det HD men genom att jag får nästan 3x för att syna så tycker jag att det är helt ok odds för det.

 

Tror inte Fi satt oss på A genom att vi bara syna pre och på flopp.

 

Det enda vettiga jag kan sätta Fi på (förrutom 8x) är A med svagare kicker. Men med tanke på hans spel så är jag tveksamt till det. All in bluff av Fi på vår check-raise? Tveksamt. Har inte Fi en 8:a så är det inget höjdarspel från nåt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, raise på flop känns inte så hett. Det som talar för att höja där är väl att det är rätt många i potten och Fi's bet e rätt liten. Men ändå, jag synar nog bara eftersom brädan inte är särskilt dragvänlig.

 

Rent generellt finns det verkligen ingen anledning att vara aggressiv med en sån här hand eftersom:

1) Vi isf jagar bort händer som vi slår.

2) Vi fångar upp bluffvärde från Fi.

3) Potcontrol är i mina ögon viktigare i situationer som dessa än att göra marginella värdehöjningar.

 

Som Ängeln skrev alltså, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda vettiga jag kan sätta Fi på (förrutom 8x) är A med svagare kicker. Men med tanke på hans spel så är jag tveksamt till det. All in bluff av Fi på vår check-raise? Tveksamt. Har inte Fi en 8:a så är det inget höjdarspel från nåt håll.

 

Tror inte det är en AIbluff. Fi har något men en 8 i hans HD står för så liten procent att jag är villig att riskera stcken för pottoddsen på 3x. Tror mer på, som jag skrev, A med sämre kicker.

Höjdarspel från FI eller inte så är det ganska vanligt förekommande spel.

 

 

 

Som Ängeln skrev alltså, wp.

 

TY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...