Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte egentligen varför jag skriver här. Kanske jag bara behöver lite medlidande.

Vet att Bad beats förekommer i poker. Men händerna jag varit med om så är bad beat bara för namnet.

Vinner oftast live.

Har spelat bort ca 15 000 kr.. Det värsta är att jag är nöjd med mitt spel.

Har varit favorit alla gånger men åkt på rivern.

Som denna handen som utspelade sig på 10/20 dollars blinds.

Vi har QK. Gör en höjning på BB till 80. Två synar. Flop QK 5. round check. Vi går all in. En syn. Potten är uppe i 1600 dollar nu. Han har 5 10 spader. Turn Spader river spader. Han drar runner runner färgen.

Fattar inte ens vad 5 10 gör i den handen när man höjer. Men nejdå han ska med. Blir så trött.

Ska jag lägga ner nätpoker eller ska jag ta nya tag?

Postad

Om 15k svider så mycket spelar du alldeles för högt. Det är ju bara ett inköp på 10/20. Utifrån det du skrivit har jag svårt att se hur pokern kommer att ge dig någonting positivt och jag råder dig att lägga ner.

Postad

alltid tråkigt när folk lägger ner men du beklagar dig över en förlust på 15 000 kronor och du beskriver en hand från NL2k.

handen du beskrev lät lite beklaglig, men frågan är fortfarande vad du gjorde på 10/20 men undrar även om du själv förstod vad du gjorde där?

för att vara en vinnande spelare på poker i längden krävs sträng money management (talar ur egna erfarenheter bla...) vilket du uppenbarligen inte verkar ha om du beklagar dig över ett inköps back på nl2k.

med en rulle på 15000 ($~2000) bör du spela 0.25/0.50 alt. varva av med NL100 om du känner dig säker. man SKA kunna ta förluster i poker, phil ivey har också förlorat några miljoner på otur, hand efter hand efter hand. det händer alla som spela poker för poker är poker.

läs mer i forumet och se över ditt spel (eller kanske bara money management) så kanske du inser vad du just har gjort, tror nämligen inte att du gör det.

gl.

ps. kanske bara hålla dig till livepoker eftersom du anser dig själv som vinnande där och du kanske tycker det är roligare? ds.

Postad
Vet inte egentligen varför jag skriver här. Kanske jag bara behöver lite medlidande.

Vet att Bad beats förekommer i poker. Men händerna jag varit med om så är bad beat bara för namnet.

....

Har spelat bort ca 15 000 kr.. Det värsta är att jag är nöjd med mitt spel.

.........

Ska jag lägga ner nätpoker eller ska jag ta nya tag?

Detta förstår jag mig inte på? Hur kan det "värsta" vara att man är nöjd med sitt spel? Enda tillfället jag tycker det är en bra inställning är ju om det är så att man vet att mans spelat som en sopa, men ändå är nöjd med sitt spel.

Om så är fallet så är svaret på frågan längst ner: JA!

Men om du har spelat bra och därför är nöjd med ditt spel så behöver du inte lägga ner nätpokern. Men du bör absolut ge dig på lite mental träning och i ditt fall även lite moneymanagement. Badbeat är en del av pokern, du kommer åka på värre smällar än det där. Att då tycka att "det värsta" är att man spelat bra tyder på en märklig inställning som jag tror det är av yttersta vikt att man tränar bort.

Har du spelat rätt ska du vara nöjd. Att någon spelat tveksamt och sätter en runnerrunner är barar statisitk. Det gör dom ibland, det går till och med att räkna ut exakt hur ofta.

Postad

Lider med dig men som andra beskrivit har du inget på NL2k att göra gå ner och damsug på NL50 och desta om du är en vinnande spelare där, är du inte det är det nog dags att se över dina kunskaper och alternativt köpa

NL-holdem för nybörjare eller skrota pokern..

Postad

Har jag missat nåt eller är 15 000kr bara ett inköp på $10/20? Det kan väl inte va nåt ovanligt att förlora ett inköp? Inte för att jag nånsin har spelat cash game, men ändå. ;-)

Postad

Jag har iof aldrig förlorat mer än 0.8 inköp så jag skulle börja bli orolig. Gå över dina PT stats oredntligt så kanske du hittar några läckor att täppa till. Men som du säger, det värsta är juh när man spelar bra och ändå förlorar. Känns så mycket bättre att spela dåligt och fölora faktiskt.

Postad

#Game No : 5773587116

***** Hand History for Game 5773587116 *****

$5000 NL Texas Hold'em - Thursday, March 15, 22:38:00 ET 2007

Table Table 126853 (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 9

Seat 5: MarkDenno ( $2670 )

Seat 6: eckhardt111 ( $2407.28 )

Seat 8: JiggyJi ( $4626 )

Seat 10: Pappa ( $6141 )

Seat 9: imadegen ( $4335 )

Seat 4: DFHTYS ( $5051 )

Seat 1: RetardPkr ( $4484.58 )

Seat 3: SSHattem ( $5000 )

Seat 7: Jesus_Love_Me ( $1950 )

Jesus_Love_Me posts small blind [$25].

JiggyJi posts big blind [$50].

** Dealing down cards **

Dealt to Pappa [ Ks Kh ]

imadegen folds

Pappa raises [$175]

RetardPkr folds

SSHattem folds

DFHTYS folds

MarkDenno folds

eckhardt111 folds

Jesus_Love_Me folds

JiggyJi calls [$125]

** Dealing Flop ** [ Kd, 4c, Jd ]

JiggyJi checks

Pappa bets [$300]

JiggyJi raises [$1200]

Pappa raises [$3100]

JiggyJi is all-In [$3251]

Pappa calls [$1051]

** Dealing Turn ** [ Js ]

** Dealing River ** [ Td ]

Pappa shows [ Ks, Kh ]a full house, Kings full of Jacks.

JiggyJi shows [ Jh, Jc ]four of a kind, Jacks.

JiggyJi wins $9272 from the main pot with four of a kind, Jacks.

en jävla tur att han inte satt med helt inköp:shock: