Gå till innehåll

Recommended Posts

FI är halvidiot med halvt inköp, tror som bäst han har 2 par. Är jag en trött idiot eller är det ett relativt bra läge o sätta FI på plats o få lite image?

 

----------------------------------------

Inledande spel 1200424292.

 

nounou49 sitter vid 0 med $70,99.

Abu_erhab sitter vid 1 med $153,46.

raminator sitter vid 2 med $110,96.

SirKale sitter vid 3 med $100.

noemo sitter vid 4 med $63,47.

PkrTxsRngr sitter vid 5 med $127,25.

 

Dealern sitter vid 0.

 

Abu_erhab l?gger en blind p? $,50.

raminator l?gger en blind p? $1.

 

(Abu_erhab ges Ak 3k.)

 

F?re floppen:

SirKale foldar.

noemo synar med $1.

PkrTxsRngr foldar.

nounou49 foldar.

Abu_erhab synar med $,50.

raminator checkar

 

Floppen kommer upp

9s 8k Jk.

 

Abu_erhab satsar $2.

raminator foldar.

noemo h?jer med $7.

Abu_erhab h?jer med $21.

noemo g?r all-in med $53,47.

Abu_erhab synar med $32,47.

 

Kortvisning:

 

Abu_erhab visar

Ak Jk 9s 8k 3k

Ess h?gt

 

noemo visar

Jk Js 10r 9s 8k

Par i knektar

 

Turnkortet kommer upp 2h.

Riverkortet kommer upp 6h.

 

noemo:

Jk Js 10r 9s 8k

Par i knektar

 

Abu_erhab:

Ak Jk 9s 8k 6h

Ess h?gt

 

noemo vinner potten p? ($124,94).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja... hade varit ett bättre läge om det hade varit lite mer i potten. Tänk på att det mesta av värdet du får för att spela aggressivt med färgdrag kommer från att motståndaren tvingas lägga ganska ofta i en hyfsat stor pott. Här är potten inte särskilt stor.

 

Jag gillar inte heller att du inte ställer direkt (om du nu ska höja) trots att du är ur position. Du höjer till $21, turn missar fyra gånger av fem om fi synar, vad gör du då?

 

Jag råder dig att syna floppen, och checkfolda turn om du inte förbättrar och fi satsar en vettig betstorlek.

 

Det är inte värt att gör ett dåligt spel för att sätta fi på plats eller för att skapa en image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju fråga sig vem som är halvidiot. Antingen ställer du in direkt på floppen istället för att höja till $21, eller så lägger du dig på flopp eller turn. Om han synar din $21-satsning, vad ska du då göra på turn när du inte träffar? Tycker att fi var den som spelade handen bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna floppen i stället. Det är inte värt att köra så stenhårt med endast nötfärgdraget. Den image du möjligen skaffat dig efter denna hand är att du övervärderar färgdraget. Är Fi en halvidiot finns säkert bättre tillfällen att sätta honom på plats och skaffa image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZaphodB

Anledningen till att jag postar handen med rubrik "idioti" borde väl ändå leda dig till slutsatsen att jag är mindre nöjd med mitt spel?

 

Annars kan jag hålla med om att C/C på floppen kanske är bäst, att höja och få en reraisa är ju inte så kul, jag tänkte nästan folda floppen men de kanske är för vekt..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna floppen i stället. Det är inte värt att köra så stenhårt med endast nötfärgdraget. Den image du möjligen skaffat dig efter denna hand är att du övervärderar färgdraget. Är Fi en halvidiot finns säkert bättre tillfällen att sätta honom på plats och skaffa image.

 

Håller med! Beta inte färgdrag 3 handed först in på flopp, speciellt inte på den brädan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...