Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

-$436 i juli på 100 st sng´s. Dålig start, men fortsätter jag spela bra så måste det ju vända. Enda gångerna jag gjort lite misstag är sista 15 min i sessionerna. Då jag tappar tålamodet och börjar tröttna.

+$400 nästan med rb inräknat så ska inte gnälla för mycket, men det känns för jävligt när man har dessa perioder, vilket jag har för ofta nu.

+-0 på regulars sedan jag börja för en vecka sedan ungefär. Ikväll blir det tveksamt om jag hinner spela. Ska in till stadion och kolla på MFF. Ingen ny bajenmatch tack!:-)

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
-$436 i juni på 100 st sng´s. Dålig start, men fortsätter jag spela bra så måste det ju vända. Enda gångerna jag gjort lite misstag är sista 15 min i sessionerna. Då jag tappar tålamodet och börjar tröttna.

+$400 nästan med rb inräknat så ska inte gnälla för mycket, men det känns för jävligt när man har dessa perioder, vilket jag har för ofta nu.

+-0 på regulars sedan jag börja för en vecka sedan ungefär. Ikväll blir det tveksamt om jag hinner spela. Ska in till stadion och kolla på MFF. Ingen ny bajenmatch tack!:-)

JULIIIIIII! :)

Postad

Inte blivit ngt spelande idag. Efter jobb stack man till stadion och kolla på en urusel match där MFF dock vann med mycket möda. De måste höja sig betydligt om man ska haka på toppen på allvar. Viktiga matcher nu iaf. Sundsvall borta och Hammarby hemma. Inte omöjligt med 6p, men som sagt då måste spelet bli betydligt bättre. Sen väntar Kalmar i dubbelmöte och förhoppningsvis går vi inte förlorande ur den striden. Kalmar ser sjukt vassa ut dock.

Även kommit igång med min träning ordentligt denna veckan. Har fått större och större mage på senare tid och nu jävlar ska man bli vältränad igen. Sprungit 5km 3 gånger denna veckan. Sen lite smått situps och dylikt här hemma. Blir mer styrkeövningar när kroppen är mer van. Men kommer inte satsa så mycket på styrkan utan mer allround träning. Även hunnit lira pingis igår och lite fotboll i måndags. Sen dra ner litegrann på cola, chips, choklad och skräpmat också. Cola standard dagligen, chips inte bara en gång i veckan och skräpmaten under sommaren ska vi inte tala om.:-P Nu denna veckan har jag inte käkat ngt sådant.

Träningen kommer jag må bra av och det kanske kan ge utslag på pokern också?:-)

Auf wiedersehen!

Postad

Blev tydligen ingen Oremo till MFF. Men jag tror inte du ska vara alltför ledsen för det. Hur fan kan man betala 10 milj för den snubben??? Galet imo, inte ens MFF tyckte det var värt de pengarna obv.

Grattis till segern dock!

Postad
Blev tydligen ingen Oremo till MFF. Men jag tror inte du ska vara alltför ledsen för det. Hur fan kan man betala 10 milj för den snubben??? Galet imo, inte ens MFF tyckte det var värt de pengarna obv.

Grattis till segern dock!

Nej för dem pengarna är det jäkligt bra att de sket i Oremo. Långt ifrån värd så mycket. Dessutom skulle t.ex. Molins och Toivonen som också spelar U-21 inte bli så glada över deras lönesituationer kan jag tänka. Även många andra i laget, men ni förstår problematiken som hade uppstått. 3p är alltid 3p.:-D

Hur många dagar i veckan och hur många timmar lägger du ner på poker?

Mvh ZickneX

Går i perioder. När jag gick i skolan hade jag mer tid och det blev en del då. När jag hade praktik blev det lite mindre förutom 4 veckor då jag var med i racet. Nu denna vecka har jag jobbat och kommer bli 3 dagars jobb nästa vecka också fick jag reda på nu. Men har kanske runt 5 dagar i snitt ledigt från pokern i månaden. Väldigt varierande. Några dagar spelar jag dessutom väldigt lite. Vet inte exakt i timmar då jag inte räknar exakt heller. Allt mellan 60-100 timmar typ.:-P

Postad
Vem har du mest respekt för på SitnGo borden?

Hmm bra fråga! Finns ett par namn man har lite respekt för, men inga jag kommer på nu. Man känner igen dem. Något jag måste förbättra iaf. Studera motståndet bättre och se vilka som är hajar och fiskar. Rätt dålig på det jämfört med hur mycket jag spelat primas sng´s.

För att nämna någon Ljudia på regular $55 och sen Blueplay och Rokotosic på turbo borden är stabila. Fast tycker dem klonkar en del.:-P

Postad

Springer så jäkla dåligt. Inget flyt what so ever. Riktigt jobbigt att spela nu. +$15 på 27 st sng´s precis. Tungt när man torskar flertalet 70/30, 60/40, 50/50 i ITM och HU.

En sak jag kom tänka på är dock att jag kanske inte har så bra edge på $55? Backa som mest nu på regulars när jag spela typ med fördelningen 70/30 på $55 och €22. Förra helgen när jag börja gick det bra. Då spela jag mest €22 och t.o.m €11 när det var dålig trafik. Denna sessionen precis gick rätt bra tyckte jag förutom korten. Då spela jag också bara €22 förutom 2 st $55 där jag torska 60 dollar.

Gröna siffror är alltid något och det är bara till att jobba vidare på det. Ska se hur nivåerna skiljer sig också. Ibland sitter det väldigt mycket grinders på 55orna och då ska jag inte spela där. Bara dumt!

Nu ut på min joggingrunda och sen dra till fotbollsplanen en stund.

Postad

+$126 idag på 50 st. För att hitta tillbaka lite och för att trafiken inte var den bästa lira jag €22 och €11 lite blandat. Känns avlägset att raka ihop 3200 VIP till 16 Juni. Runt 650 nu.

Postad

-2 kg sen i måndags.:-) Röda siffror är också okej ibland!8-)

Tränat på bra och ätit lagom hela veckan. Vila från löpning idag. Kanske kör lite överkropp senare.

Postad

Kört lite turbo bord idag ändå. Kände att jag villa få ihop lite rake, men samtidigt öste jag inte på. Utan tog det ganska lugnt. Höll mig till 6 bord. Inget på vänt utan 6 bord och vänta på att nästa sng starta på samma bord.

Så blir mycket rake fast la inte fokus på det utan på spelet. Idag är jag +$200. Inga 55or spelade heller. Utan bara €22, $22 och några €11.

Postad

Ahh va arg jag blir!:evil:

Ak vs Ax

Q10 vs 10 2

KJ vs K6

Förlorar på tok för många dominerande händer all in PF.

Ändå över 300 dollar plus idag. Blir tokig ändå. Kör vidare tills trafiken dör, vilket är ganska snart skulle jag tro.

Postad

Blev +$209 till slut för dagen. Kunde och borde varit det dubbla MINST! Sista sessionen torska jag två 55or där det satt en maniac som hade sån jävla lotto. Sen jämnt på resten typ. Jaja stabilt plus idag trots sjuk oflyt. Riktigt jobbigt att se alla all ins gå fel.

Imorgon ny match för MFF. Sundsvall borta och förhoppningsvis seger och man käkar in avständet på Kalmar. Bambi på gräs Ofere är satt på bänken och Molins är tillbaka i laget. En klar förbättring, men typ halva laget saknas i skadorna Daniel Andersson och Labbe. Toivonen fortsätter iaf som forward där han ska spela och då kan allt hända.:-) Blir målrikt imorgon tror jag. 1-3?

Gonatt eller gomorgon!8-)

Postad

Gomorgon!:-) Vi får väl se!;-) Får $260 extra utöver rakebacken. Fortsätter jag gå skapligt på turbo så kör jag lite där, men när jag har dåliga perioder där så blir det regular så får vi se om jag hinner.

Postad

Nej men sluta nu för i helvete! :cry: Hur länge får vara så här jävla motriggad. Alla tycker säkerligen detta är så löjligt, men det finns bara inte. Kokar! *

E

Här har redan truecooke fiskat till sig min stack. Som brädan kommer i denna handen är så jävla STANDARD.

** Game ID 2082218735 starting - 2008-07-06 13:53:52

** Super Turbo Gaetan [Hold 'em] (160.00|320.00 NL - STT) Real Money

- Chilts sitting in seat 1 with $1250.00 [Dealer]

- Champs2511 sitting in seat 2 with $710.00

- pumans sitting in seat 3 with $220.00

- truecooke sitting in seat 4 with $1680.00

- LuckyCardMan sitting in seat 5 with $900.00

Champs2511 posted the small blind - $80.00

pumans posted the big blind - $160.00

** Dealing card to pumans: Q of h, 9 of d

truecooke folded

LuckyCardMan folded

Chilts raised - $320.00

Champs2511 folded

pumans went all-in - $220.00

Chilts called - $380.00

Chilts shows: 8 of s, 9 of c

** Dealing the flop: 4 of c, 4 of h, 6 of h

** Dealing the turn: 7 of c

** Dealing the river: 5 of d

Chilts wins $840.00 from the main pot

End of game 2082218735

** Game ID 2082187754 starting - 2008-07-06 13:15:01

** Super Turbo Mahiet 2 [Hold 'em] (80.00|160.00 NL - STT) Real Money

- lekerydberra sitting in seat 2 with $2440.00

- pumans sitting in seat 3 with $1000.00

- mortimer17 sitting in seat 5 with $1440.00 [Dealer]

lekerydberra posted the small blind - $40.00

pumans posted the big blind - $80.00

** Dealing card to pumans: J of h, J of d

mortimer17 raised - $160.00

lekerydberra folded

pumans went all-in - $1000.00

mortimer17 called - $1080.00

mortimer17 shows: 4 of c, 4 of d

** Dealing the flop: 5 of c, 9 of s, 4 of h

** Dealing the turn: 8 of s

** Dealing the river: 7 of s

mortimer17 wins $2200.00 from the main pot

End of game 2082187754

** Game ID 2082219415 starting - 2008-07-06 13:55:11

** Super Turbo Gabriel [Hold 'em] (40.00|80.00 NL - STT) Real Money

- direktor777 sitting in seat 1 with $970.00

- stevo555 sitting in seat 2 with $950.00 [Dealer]

- pumans sitting in seat 3 with $960.00

- whitevanman sitting in seat 4 with $900.00

- hovdis sitting in seat 5 with $1160.00

pumans posted the small blind - $20.00

whitevanman posted the big blind - $40.00

** Dealing card to pumans: A of h, K of s

hovdis raised - $80.00

direktor777 folded

stevo555 folded

pumans called - $80.00

whitevanman called - $80.00

** Dealing the flop: K of h, J of c, 9 of d

pumans checked

whitevanman bet - $40.00

hovdis folded

pumans raised - $180.00

whitevanman called - $180.00

** Dealing the turn: 8 of d

pumans went all-in - $720.00

whitevanman went all-in - $680.00

whitevanman shows: J of d, 2 of d

** Dealing the river: A of d

whitevanman wins $1960.00 from the main pot

End of game 2082219415

Osså AK vs KQ, torsk

KK vs 44 torsk

Också ett antal dominerande händer som inte får stå. Då har jag bara suttit och spelat i 1 timeme. Back 100 dollar är inte mycket, men hatar att förlora på detta viset HELA tiden. När fan ska det släppa på riktigt och inte bara för en dag?

Sen så fort man har lite tur i all in pot på max 500 så får man i chatten av 2-3 stycken olika. Fucking lucky! inte lite tiltande!

Postad

Orkar inte whina längre.

-$79 idag iaf. Tänkte köra lite till, men är ganska trött så jag får se. Har rakat en del iaf. Får se imorgon exakt hur mycket. Har faktiskt ingen aning.:-P Blir svårt med 3200 innan 16:e tror jag.

Postad

1325 VIP inspelade. Fortsätter jag i denna takten klarar jag det precis. Men känns inte lockande att sitta och nöta om det ska fortsätta vara så sjukt hela tiden. Blev också lite sugen att köpa 1 eller 2 trisslottor nu bara för att. Får se om jag pallrar mig ner till affären.

Postad

+$155 på 1,5h lir. Känns bättre, men långt ifrån nöjd. Nyss hemkommen från affären också. Tilt att Ica butiken inte hade trisslottor. Förlorar man dem förväntade vinstpengarna.:-P Lite käk, frukt och grönt inhandlades iaf.

• Skapa nytt...