Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

kom hem för en stund sedan och satte på expekt för att spela upp min bonusrulle. Och mycket riktigt försvann de 30 dollar snabbt till ngn välmående fisk just nu. Förlora en stor pot med JJ mot ett tomtelir och sen tilta man lite efter det. Men skitsamma nu blir det full fokus på sng´s igen.

 

Blev åtta stycken mellan 00.00 och 00.45 typ inatt och de tillhör denna dag så här uppdateringen innan jag börjar på lördagen.

 

Idag: -$8

BR: $955

Mars: +$437

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tog ett litet försök på 20+2 redan nu. Kunde ha slutat illa då man var lite otålig i början ha börja med att backa 3 inköp ungefär. Sen vände det och jag gick jämnt upp för dagen. Lite för många tredjeplatser som helst ska vara ngt annat. Kommer nog fortsätta under helgen tills det går dåligt på den nivån. Vill som sagt inte riskera allt för mycket.

 

Spela "bara" i 1h och 40 min men blev ändå 20 st bord:shock: Med en ROI på 7-8% kan det bli rätt okej faktiskt. Som jag är nöjd om jag hålla. Har för tillfället runt 10% på en ca 500st sng´s där de flesta är på 10+1 nivån.

 

1: 3

2: 5

3: 7 - 75% ITM

______________________________________________

4: 5

5: 0 - 25% OOTM

 

Helt okej siffror för ITM och OOTM, men tredjeplatserna måste bli försteplatser:-P. Känns jäkligt stabilt och spelet på 20+2 var inte speciellt märkvärdigt.

 

BR: Givetvis kvar på $955

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket lir idag, men avsluta precis en session på 20 dollars. 6 av 7 ITM, men för många tredjeplatser fortfarande och bara en försteplats. Spelar bra, men hade några tråkiga riverkort mot mig i stora potter.

 

Idag: +$26

BR: $981

Mars: +$463

 

Fortsätter lite till om en stund. Mer uppdateringen imorgon om äventyren plus en vinst i klonkligan.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det fortsätter gå bra för dig!

Själv hoppas ja på å få lös lite pengar så ja kan börja om igen. Sugen som tusan ;)

 

Hehe okej. Ses kanske snart.

 

Typiskt att man ska få oflyten just när man testar på en högre nivå. Jävla ras nu på en 1,5h timmes spel.:evil: Spela 17 st sng´s och lyckades vinna hela en stycken. Jiiiipii va sämst. Dessutom åkte jag som förste man i två stycken vilket inte brukar vara vanligt och lägg därtill en jävla massa placeringar mellan 3-4 så har man en tråkig session. Nu känns det tråkigt att gå ner och nöta igen, men det skulle bara vara test på 20 dollars iofs. Pröva lite till imorgon, men kommer jag under $800 så går jag ner igen.

 

Hittils idag: -$94

BR: $887

Mars: +$369

 

Verkligen ingen mardröm och det är ju sånt här man får ta, men känns tungt bara för att det är på 20 dollars och att oturen sparka en väldigt många gånger på ett olämpligt ställe:-P. Jag vet att en cashback snart kommer att inkasseras så därför provar vi lite tilll på 20+2.

 

Nu blir det sömn! Något man har fått väldigt lite av. GN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite back till idag då jag losa två stycken AA mot två floppade set i cashgame. Var dålig trafik på sng så spela en stund cash, men det gick ju inget vidare. Man kan nog inte spela cashgame asså. några dollar plus på de få sng jag har spelat.

 

Återkommer senare med dagsresultat men ligger -116 dollar just nu och då är sessionen inatt medräknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore snällt om ngn ville kommentera denna. För jag rätt? Tror jag har potodds, men blev osäker nu i efterhand. Är inte riktig säker hur man räknar ut det alltid. Ska sägas att jag inte alltid tar en syn i liknande fall. Rätt eller fel?

 

** Game ID 1283949775 starting - 2007-03-25 16:14:05

** Smerg [Hold 'em] (160.00|320.00 No Limit - STT) Real Money

 

- bigfee29 sitting in seat 2 with $520.00 [Dealer]

- mesrine33 sitting in seat 3 with $2930.00

- pumans sitting in seat 4 with $1310.00

 

mesrine33 posted the small blind - $80.00

pumans posted the big blind - $160.00

 

** Dealing card to pumans: 6 of Spades, 7 of Diamonds

bigfee29 went all-in - $520.00

mesrine33 folded

pumans called - $520.00

bigfee29 shows: Jack of Diamonds, 9 of Clubs

 

** Dealing the flop: 2 of Spades, Jack of Spades, 5 of Spades

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

 

** Dealing the river: King of Spades

pumans wins $1120.00 from the main pot

 

End of game 1283949775

 

Ligger 760 i potten och jag synar 360 till. Ger 2,11 gånger pengarna eller hur? 760/360=2,11 och då ska jag nog ha en bättre hand för att hitta synen eller?

Behöver verkligen hjälp med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag skulle kunna komma över på plussidan, men det sabbades när jag lyckades med att sluta sist i tre raka och dessutom en fjärdeplats efter dessa.:-( Gått hyfsat utöver dessa och jobba upp mig lite från det minusresultatet jag visa innan.

 

Idag: -$78

BR: $913

Mars: +$385

 

Bara 115 dollar kvar till det mål jag hade från början denna månad. Redan hyfsat nöjd dock för att starten var urusel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte och lira lite på 20 dollars trots motgångarna under lördagen. Nu fick man lite mer "normal" tur och vann rätt så många. Spela i 1h och 40 min och fick följande resultat.

 

1. 5 st

2. 5 st

3. 3 st

4. 4 st

5. 1 st

 

Tycker denna fördelning ser hyfsad ut, men man vill ju alltod vinna fler HU än man förlorar. Sen kunde jag minimerat bubblan med en tredjeplats. Men är ändå nöjd om detta kan hålla i sig. Starta som sagt riktigt dåligt på denna nivå, men fortsatte och kämpa och nu känns det riktigt bra.

 

Idag: +$64

 

På ca 600 st spelade har jag en ROI på ungefär 8 %, ITM ligger på 75 % och timlönen runt 10,50 dollar. Med cashback läggs det på ungefär 3-4 dollar i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i skolan idag, men avsluta precis 9st bord på ca 50 min och nu går det fan grymt bra. Fyrsiffrigt i bankrullen!! Målet för mars är avklarat om jag inte backar förstås, men inte med denna formen. :-D

 

1:a - 3 st

2:a - 1 st

3:a - 4 st

4:a - 1 st

 

session: +$62

idag: +$126

BR: $1039 (kanske kommer jag plocka ut lite snart så man får känna på vinsterna också):-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta och bjuda på ett sportspel också. C.Täby - AIK, kvartsfinal 4. AIK är piskade att vinna då man ligger under med 1-2 matcher och guldtippade som man var vinner de denna matchen. Spelade tydligen ut täby senast innan dem tappa en 6-1 ledning till 6-6, men lyckades vinna matchen ändå med

8-6. Kan dem idag köra hela matchen så vinner dem denna match ganska lätt tror jag. Valde att gå ner till tobaken och lira på svenskaspel för ovanligheternas skull. De hade bäst odds iaf på sidor jag har.

 

Lirade en singel på mixenoddset 1,8 med hcp-1 för AIK. De ska alltså vinna med två måls marginal. Unibet erbjöd 1,55 på samma spel och det har svenskaspel på enkel AIK seger. Bra odds med andra ord kan jag tycka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar skita sig med AIK i innebandy, men vem bryr sig om korplag;-) Varför skulle man spela kan man fråga sig??:-P

 

Men vem kan bry sig om innebandy när man lirar poker som en gud för tillfället.:-D Och när man bara får skitkort så lirar dem andra fiskarna ut varandra. Helt otroligt vilka grejer man får se asså. När det är bubbelspel syna folk all in hur som helst med ess högt på en missad flopp när man själv träffat. Jävla galningar det finns där ute. Helt sjukt. Men erfaren fiskare som man är (har aldrig fiskat på riktigt:-P ) så plockar man in fisk efter fisk.

 

Idag: +$250 :-D

 

aik kanske vänder ändå 3-3 nu! heja AIK:oops: , men bara idag!

 

nehe, sicken besvikelse AIK var!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicken härlig dag! Kunde inte alla vara så här?

 

Idag: +$286

Bankrulle: $1036

Mars: +$671

Uttag: -$163

 

Nu är målet för mars klart med marginal också:-D Ska finslipa på målen för april denna vecka och lägga upp senare. Trots uttaget kommer jag defentivt fortsätta på 20+2 då jag har hyfsad bankrulle för det plus kommer snart en cashbacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp som en sol ner som en pannkaka. Så kan man beskriva mitt lir för tillfället. Gårdagen var sjuukt nice, men nattgrinden blev inte så bra på denna tisdag:-( Gick back 126 dollar, men dessa svängningar får jag väl leva med. Spelar så många bord på kort tid så kan tänla mig det svänger så mycket pga av det.

 

Bara jobba vidare och tänka positivt, men det knäcker en såna här sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du normal sngsna med 10 händer per nivå? Jag testade turbo (6/nivå) och super turbo (4/nivå) och tycker de va riktigt roliga att spela. Många som riskerar mycket i början och man kan rätt ofta faktiskt folda sig ITM. Många som är oroliga för den snabba blindhöjningen.

 

Du har ett fint facit och verkar vara rätt så stabil i ditt spel men ibland har man sessioner som du säger där det inte går att vinna hur bra man än spelar. Man blir sjukt utdragen med runner runner å hålstegar m.m m.m när man är i en sådan session. Men det är bara å bita i det sura äpplet å komma igen. Du kanske ska ha en limit för hur många inköp du får backa per dygn? Jag körde med 3 inköp per dygn men klarade att hålla mig över -$66 varje dygn va ja minns. Kanske hamnade på -$40 som mest men desto mer på + när det gick bra ;)

 

Kämpa på nu så kanske du inom kort är uppe på $55 nivån när som helst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du normal sngsna med 10 händer per nivå? Jag testade turbo (6/nivå) och super turbo (4/nivå) och tycker de va riktigt roliga att spela. Många som riskerar mycket i början och man kan rätt ofta faktiskt folda sig ITM. Många som är oroliga för den snabba blindhöjningen.

 

Du har ett fint facit och verkar vara rätt så stabil i ditt spel men ibland har man sessioner som du säger där det inte går att vinna hur bra man än spelar. Man blir sjukt utdragen med runner runner å hålstegar m.m m.m när man är i en sådan session. Men det är bara å bita i det sura äpplet å komma igen. Du kanske ska ha en limit för hur många inköp du får backa per dygn? Jag körde med 3 inköp per dygn men klarade att hålla mig över -$66 varje dygn va ja minns. Kanske hamnade på -$40 som mest men desto mer på + när det gick bra ;)

 

Kämpa på nu så kanske du inom kort är uppe på $55 nivån när som helst ;)

 

Härligt när ngn följer dagboken och kommenterar. Kanske ska börja med ngn limit per dag, men det är svårt att sluta när man ligger back. Man blir förbannad och vill vinna igen för att sätta dit fisken.

 

Efter gårdagens riktigt fina resultat så har det varit en pissdag rent ut sagt.

-190 dollar "fantastiskt":evil:

 

Har idag bestämt mig för att ha 50 inköp för 20 dollars nivån. Just nu har jag i rullen $846, men cashbacken kommer nästan ligga runt 400 dollar:-D. Därför räknar jag med att jag har $1246 :roll:. När jag går under 1100 så går jag ner igen till 10 dollars, men det ska inte behövas. Har alltså ca 56 inköp just nu på 20 dollars. Kan jag bara komma till gårdagens spel igen så ska det gå bra.

 

Ja, jag spelar 10 händer per blindnivå. Någon enstaka turbo, men de vanliga går rätt snabbt dem med. 10-12 bord i timmen kan inte vara bra för svängarna dock, men jag kör på.

 

Snart kommer mål för april upp och lite statistik kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt mycket oflyt. Kanske lite dåligt spel också, men inte så här många. Försöker jobba mig uppåt idag som sagt och spelat i 1h och 40 min ungefär just nu. Hela 9 st andreplatser och 1 st vinst. Sen några OOTM också, men stör mig framförallt på att jag bara vinner 1 av 10. Hade kunnat jobba in det mesta av dagens förlust annars. Blev lite plus iaf.

 

En andreplats ger bara 8 dollar i vinst per sng och försteplatsen ger ju 28 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag: -224 dollar

 

Mitt tangentbord mår inte bra:-P Jag hatar verkligen att förlora. Jag fattar verkligen inte vad som händer?? Bara för att ta några få exempel så de 3-4 st senaste AK vs. Ax, all in pre flop så har jag torskat. Någon KQ vs KQ och så torskar man på färg. Himla skojsigt är det:rolleyes:

 

Känns som man fan bara gnäller hela tiden, men jag blir så irriterad. Men skitsamma nu. Nu ska jag börja vinna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tilta iväg ett bet på färjestad också. trodde dem skulle vinna över LHC idag, men det har inte börjat bra. 112 dollar iväg i onödan, $700 i bankrullen har jag kvar.

Resultat idag:

 

Poker: -224 dollar

Sport: -112 dollar (än så länge iaf)

Bankrulle: 700 dollar

 

Typiskt med en sån här dag när man plussa så fint igår. Får nog gå ner på 10 dollars snart igen. Torskar jag några inköp till så gör jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ujuj! Ingen bra dag! Bara att kämpa dig tillbaka imorgon eller kanske tillochmed ta ett par dagars ledigt?

 

Ja det är verkligen trist. Kämpa ska jag verkligen göra. Får väl ändå vara nöjd i det stora hela då jag plussat runt 450 dollar i Mars när jag hade som mål att plussa 500. Jag vill inte gå ner igen bara. Det känns tråkigt, men måste kanske det innan jag får cashbacken iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...