Gå till innehåll

NLT - Bra eller idiotisk bluff?

Recommended Posts

Postad

Jag är lite osäker själv faktiskt. När jag spelade handen på Klubben kändes det som om jag gjorde rätt, men jag börjar tveka lite. 6-mannabord, kanske fem, var så sent på natten så minnet sviker lite.

Jag har ca 1100 i stacken, fi täcker mig. Jag känner att jag har bra koll på fi och hur han spelar trots att han inte varit vid bordet länge. Bordsstämningen är lösaggro från min och en spelare till med stora stackar, fi vet jag inte riktigt preflop, sen nåra småstackar som mest foldar och synar.

Hur som helst, jag har J9o (egentligen är min hand helt irrelevant i sammanhanget) och höjer preflop till 40 eller 50 om jag minns rätt. Fi synar.

Floppen kommer A97. Jag betar ut halvpott (75), fi frågar vad det ligger i potten, steker ett tag och spelar typ 250. Jag har 685 till att slå om med, om jag nu vill det. Fi's agerande handen igenom tyder på att han inte är särskilt stark, enligt den readen jag hade då.

Han behöver inte ha en särskilt stark hand för att slå om här. Jag spelar ju löst som fan preflop, så han kan mycket väl slå om eftersom jag kan ha totalmissat, eller betar en sämre hand.

Jag är i detta läge jävligt säker på att han släpper t.ex. AT/AJ mot ett omslag, liksom JJ/TT och liknande händer. Det luktar svaghet, men jag vill inte bara syna hans omslag eftersom jag då kommer ha svårt att representera en bättre hand på floppen (i detta läge med ett omslag mot mig så trycker jag med AK/set och liknande i de flesta fallen). Jag må spela lösaggro, men tredje raise från mig betyder oftast en stark hand (eller en väldigt stark read att fi ska lägga sig). Dock har han inte suttit vid mitt bord så länge, så jag vet inte.

Hur som helst så bestämmer jag mig för att slå om, 685 till.

Bra eller idiotiskt?

Bör kanske tillägga att jag hittills spelat solid bra poker postflop och inte slaskat särskilt mycket. Jag är inte full eller på slaskhumör utan spelar mer eller mindre mitt a-game, vilket jag gjort hela kvällen. Att jag sedan spelar en rad skithänder preflop är en annan sak.

Postad

Bör tillägga att jag en gång tidigare bluffat bort fi på en Axx-bräda när jag check-callade flop och check-raisade turn (han hade KK). Däremot tror jag inte han synar i detta läge med mindre än tvåpar eller set. Ax tror jag han foldar, AK tror jag han hade tryckt tillbaka med preflop (dock inte helt 100 på det, men jag är rätt säker på det).