Gå till innehåll

Avsnitt fem: Per Hildebrand och Peter "Nalle" Hedlund


gdaily

Recommended Posts

Jahaja, i dag så är det fredag igen. Och det betyder Poker.se-tv!

 

Kvällens avsnitt gästas av Per Hildebrand och Peter "Nalle" Hedlund.

Ni får jättegärna kommentera dagens program. Bland annat har vi lyssnat på er vad gäller min klädsel :-)

 

Ett signerat exemplar av Pers bok utlottas efter en vecka bland de som kommenterat i denna tråd. Ris som ros mottages tacksamt.

 

I vanlig ordning: Programmet visas på fan-tv och när teknikerna vaknar på lördag morgon så kommer man ven kunna kolla på det på poker.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då kan jag sluta leta med andra ord.

Och komma med kommentarer på del 1.

 

Ni var mer nervösa nu, när ni tagit åt er av kommentarer tidigare.

 

Klädsel: Ni har bytt färger, mkt bra. men det Göran har på sig ser inte bra ut i tv.

Det ser slafsigt ut med en stor uppknäppt skjorta över en t-shirt.

 

Månadens spelkalender: Var objektiv strunta i att säga att MonteCarlo inte är skattefritt varje gång och att den ska inte inte jag (Ola)spela.

 

Innan chiptricks så pratar ni om kortblandning, och sen kommer kommentaren att Ola har skrivit om det på forumet.

 

Så kan man inte ha det. Ska man sitta och leta saker på ett forum för att förstå vad ni pratar om i programmet?

 

Det får inte bli nåt internt mellan programledarna.

- Ola. Kommer du ihåg då typ bah.

 

-Göran. Fan va kul det var.

 

OK så kass blir det inte, men ni hajar vad jag menar?

 

Annars så är det kul med ett skitbra amatörtvprogram.

 

Applåder!!!!

 

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att man inte kan se del 2.

 

Sämre kläder, Ola blev helt grå (och fick lite gamnacke) och Göran blev slafsig. (Sagt i all välmening.)

 

Kalendern blir rätt meningslös för oss som kollar varje vecka. Bara upprepning av vad som sagts tidigare.

 

Chiptricket känns svårt att kommentera, det får stå för sig självt.

 

Bättre ljud än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chiptricket känns svårt att kommentera, det får stå för sig självt.

Hmm kanske missförstår dig nu, men det bästa är väl att tipsa om hur man lär sig tricket..

 

Kalendern - dra snabbt igenom det som redan tagits upp, tryck på det som är nytt.

 

Ang att monte carlo inte är skattefritt - det har ingenting med subjektivitet att göra, det är fakta. Bara bra att folk får höra att det inte är EV+ att spela där.

 

Håller med folk om klädseln. Vet faktiskt inte vilken klädsel jag tyckte var bäst :).

 

Sen undrar jag varför jag får intrycket att ni improviserar i ett förinspelat program? Det blir iofs trevlig stämning i studion, men ger ett lite tafatt intryck.

 

Slightly OT: Ang straight vs flush, bästa sättet att förklara det är väl att man oftare får stegdrag än flushdrag?

 

Över lag i vanlig ordning en bra första del av programmet. Väntar med spänning på del 2 och gästerna - bland de mest intressanta hittills (tillsammans med ankorna och JW) imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant med kläderna, jag hade nästan likadana (T-shirt m skjorta över) i de första två programmen och fick då inga kommentarer. Nu när vi sitter på barstolar vid ett pokerbord så ser jag uppenbarligen slafsig ut. :)

 

Jag bytte till kavaj efter två inspelade avsnitt, så jag ser tyvärr slafsig ut nästa vecka också innan det blir bättre. Men jag lovar bot och bättring. Kavaj ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väldigt roligt och intressant avsnitt! hildebrand är verkligen en pokeraffärsman.

 

Nalle e Sveriges skönaste pokerpersonlighet, väldigt kul att ni fick med båda i programmet. Jag personligen har stort intresse för 1:a generationens pokerspelare som blev proffs långt innan nätpokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra intervju. Tycker Per fick lite för stor del av utrymmet i början (han hade ju mkt intressant o säga, men försök släppa in Peter lite också), men det jämnade ut sig mer mot slutet.

 

Det där är antagligen svårt när man har en gäst som pratar mer självgående än den andra. Ett alternativ är att intervjua en i taget.

 

Tycker dock att det hela blev mkt bra till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...