carcas Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hand 1 Bordsplacering: Big-gum sitter på stol 1 med $50.31. shmuel sitter på stol 2 med $44.63. HERO sitter på stol 3 med $35.23. Altamoney sitter på stol 5 med $34.42. Lägga blindar: Knappen är vid stol 1. shmuel lägger den lilla blinden på $0.25. HERO lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Big-gum: -- -- shmuel: -- -- HERO: Jh As Altamoney: -- -- Före floppen: Altamoney synar $0.50. Big-gum höjer $3.00. shmuel lägger sig. HERO lägger sig. Altamoney synar $2.50. Är detta för tight spel med tanke på att jag hamnar OOP och han höjer hyfsat tidigt POS? Hand 2 Bordsplacering: Expekter_SEX sitter på stol 1 med $53.18. pitghost sitter på stol 2 med $27.71. pioux sitter på stol 3 med $25.72. Neisson sitter på stol 4 med $52.68. HERO sitter på stol 5 med $24.68. el.majestro sitter på stol 6 med $25.00. Lägga blindar: Knappen är vid stol 4. HERO lägger den lilla blinden på $0.25. el.majestro lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Expekter_SEX: -- -- pitghost: -- -- pioux: -- -- Neisson: -- -- HERO: 6c 6s el.majestro: -- -- Före floppen: Expekter_SEX lägger sig. pitghost synar $0.50. pioux lägger sig. Neisson lägger sig. HERO synar $0.25. el.majestro höjer $1.50. pitghost synar $1.50. HERO synar $1.50. Floppen (6h 5d Qh): HERO checkar. el.majestro höjer $0.50. pitghost synar $0.50. HERO höjer $3.50. el.majestro lägger sig. pitghost lägger sig. Kortvisning: HERO döljer . Pott - sammandrag: $3.00 går tillbaka till HERO (ingen syn). Hela potten: $7.50 HERO vinner $7.20. Husprovision: $0.30 Träffar trissen och får inget betalt fast dem leder in i potten. Kan man spela den annorlunda för att få betalt eller bara skjuta på och hoppas på att dem träffat nått( ville inte slowplaya den för färgdraget som ligget ute)? Citera
cOP Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Är detta för tight spel med tanke på att jag hamnar OOP och han höjer hyfsat tidigt POS? Helt okej imo. Spela fler händer i pos när du får vara agressor och färre ur pos är faktiskt ett ganska bra framgångsrecept. Citera
ebisumaru Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Standard fold oftast. Beror lite på fi. Citera
carcas Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 Standard fold oftast. Beror lite på fi. Han var ny på bordet så jag hade ingen känsla för han. Citera
Kollikock Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hand 1: inget fel att vika mot okänd, eller mot standardspelare. Hand 2: Jag höjer först in med alla pp. och sitter jag i sb så slår jag oftast upp dem mot limpare. testa att beta ut själv, rakt in i motståndarna, när du floppar set. ibland kan det ge mycket betalt. Citera
ebisumaru Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Han var ny på bordet så jag hade ingen känsla för han. Då är det bra. Man hamnar ofta bara i problem med den handen OOP, antingen får du in lite när du leder, tvingas vika, eller får in mycket när du ligger efter. Andra handen är inte mycket att göra. Jag hade höjt mer på floppen eller betat ut. Syna är som du säger inte så hett med alla dragen som ligger ute. Citera
gladdrkim Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hand 1 tycker jag e rätt o lägga, risken e nog stor att du kan va dominerad där. Hand 2 så tycker jag du gör fel i och ch/re där, höja direkt där skulle jag gjort iaf. Citera
Big Less Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hand 1: AJ OOP mot tidig raisare kan bara leda till problem. Hand 2: Checkraise@flop är det klart sämsta spelet. Beta ut och se om någon har till en syn. En Q kan till och med få för sig att höja. Citera
Recommended Posts