Gå till innehåll

Kees livstiltar, lämnar SE och spelar SvS FR 2,50/5 kr

Recommended Posts

Postad

Välkomna,

Jag tar klivet fram ur skuggorna här och startar en egen dagbok.

Bakgrunden är följande:

Livet som förr var så magiskt är inte det längre. Tanken på ett uppbrott har plötsligt konkretiserats och nu gör jag ett helhjärtat försök att göra slag i saken.

Hur?

Jag hyr ut min lägenhet, skaffar en Laptop och ger mig ut i världen på obestämd tid och drar in mitt dagliga bröd på online-lir.

Var?

Well, jag är för fattig för USA, för frusen för Europa, för Rookie för Sydmamerika så i dagsläget lutar det åt Thailand. Efter att ha plöjt diverse trådar här på forumet verkar uppkoppling gå att nå samt att det går att leva billigt om så skulle behövas.

När?

Så fort mina förberedande mål är uppfyllda (se nedan). Budgetmässigt vill jag ha pokerrulle (25 000 kr) + buffert för att klara mig > en månad (15 000 kr) + flygbiljett (~ 8 000 kr) i hamn innan jag piper iväg, dvs 48 000 kr på kontot. Jag siktar att vara iväg 1 april.

Mål

* Grinda ihop till en total reskassa på 48k SEK (ingående balans 1:a mars ~ 35k)

Status:

Resultat 15/3: Case Closed

Kvar att grinda ihop innan jag drar: 0000 kr

* Införskaffa och pokerpreppa en laptop

Status: inväntar leverans på denna skönhet.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100273

4/3: Riggad och klar.

* Välja resdestination.

Status: Thailand i dagsläget,men öppen för förslag

* Hyra ut min lägenhet

Status:

14/3: Det har visat sig oväntat svårt att hyra ut en lya i sthlm innerstad med sjöutsikt till självkostnadspris. Tur att det är poker jag har tänkt försörja mig på och inte på försäljning...

Denna dagbok kommer jag att använda till att redovisa mina förberedelser till mitt pokerhippieprojekt samt kommentera mitt nuvarande spel på Svenska Spel Full Ring 2,5/5kr-nivån. Nickar: Kees.

Väl mött!

Postad

Tack för påhälsningarna.

Jerico och XarsioN er känner jag mer än väl till. Alltid trevligt att ha någon av er vid bordet även om det förmodligen innebär ett påtagligt EV- för mig.

Jerico: Jag diggar din dagbok här hårt. Det som bland annat tilltalar är din fullständiga öppenhjärtighet om ditt spelsätt samt ditt språk som är ren poesi. Keep it up.

XarsioN: Du är en av de spelare på SvS som jag har haft mest bonntur med i potter. Vi får hoppas att turen inte jämnar ut sig.

Postad

Svs bjöd upp till dans ikväll. Folk öppnade lädrena och formligen hällde pengar över mig. Närmare 2k SEK närmare min exil.

Sedan jag började bokföra mina pokerresultat har jag aldrig tidigare plussat den första bokförda dagen i månaden. Ett gott omen. (Om nu inte detta innebär att samtliga resultat kommer att inverteras och jag därmed blir förlorande... :rolleyes: )

Kvällen i övrigt blev även den trevlig. En flaska Glenfiddish kom plötsligt rullande över lägenhetsgolvet. Den, tända ljus och bra musik gjorde sessionen ytterst behaglig.

Postad

Tack Albert och observant uppfattat. Min avatar föreställer mycket riktigt Cornelis Vreeswijk. "Kees" var det smeknamn Cornelis Vreeswijk lystrade till i Holland. Kul även att du nämner C. Bukowski, en annan gammal hjälte.

Postad

Gårdagen vid pokerborden bjöd på följande:

Ett okristligt tidigt morgonpass (07:30 - 08:30) med kalla kort och stressat sinne. 1000 kr i rövva. Bör undvika pass där tiden är utmätt pga att jag ska iväg någonstans. Lätt hänt då att stirra sig blind på klockan och vilja ta igen eventuella förluster per omgående, med ytterligare tapp som följd.

Ett eftermiddagspass med kalla kort och emellanåt så illa spel att jag rodnade å mina egna vägar. ytterligare 500 kr back.

Ett kvällspass, fryntlig och glad efter en trevlig middag, där jag vände skutan på rätt köl igen och hamnade marginellt plusresultat för dagen.

Här en hand från kvällen ni gärna får kommentera eller räkna på. Blev inte helt nöjd med hur handen utvecklades. Bör Kees vika eller syna?

***** Hand 254546719 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, March 02, 2007 11:19:09 PM

David 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Jerico (1722.16)

Plats 3: Kees (1629.30)

Plats 4: XarsioN (880.80)

Plats 5: Steine (490.05)

Plats 6: conta (1080.25)

Plats 7: Hakkon (713.75)

Plats 8: leffeunbc (1676.55)

Plats 9: spidflam (141.80)

Plats 10: jocke 177 (298.20)

Jerico lägg LM 2.50

Kees lägg SM 5.00

** Giv **

Kees [Knh, 10h]

*** Bet Runda 1 ***

XarsioN Lägg

Steine Syna 5.00

conta Lägg

Hakkon Lägg

leffeunbc Syna 5.00

spidflam Lägg

jocke 177 Lägg

Jerico Lägg

Kees Höj till 25.00

Steine Syna 25.00

leffeunbc Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [6s, Knr, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Kees Satsa 45.00

Steine Syna 45.00

leffeunbc Höj till 90.00

Kees Syna 90.00

Steine Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [6s, Knr, 8r, 9k]

*** Bet Runda 3 ***

Kees Passa

Steine Passa

leffeunbc Satsa 180.00

Kees Syna 180.00

Steine All-in 375.05

leffeunbc Höj till 645.10

Kees ?

Postad

Seriöst så kastar jag nog redan på flop där eftersom han som höjer inte är särskilt aggro. På turn blir det ju lite mer frestande, men du får nog tyvärr räkna med 8 outs så skulle nog kasta mot hans första 180.

Postad
Seriöst så kastar jag nog redan på flop där eftersom han som höjer inte är särskilt aggro. På turn blir det ju lite mer frestande, men du får nog tyvärr räkna med 8 outs så skulle nog kasta mot hans första 180.

Jag håller med om ditt resonemang. Jag borde ha släppt handen tidigare. Men ibland så kommer man fel in i en hand, precis som man kan komma fel in i livet i stort.

Sent om sider slängde jag ändå handen på turn efter Fi´s mastodonthöjningar. Men jag är inte säker på att det var korrekt med så mycket pengar redan i potten och en välbärgad FI som knappast släpper sitt set, som jag korrekt satte honom på. Åtta outs är fina odds för en sådan som mig. Hade någon av dem suttit, hade jag varit halvägs till Thailand.

Nu har jag ordninggjort och testkört min nyinköpta Laptop. Min enda vän och förtrogna sen i den stora vida världen. Och vilket lyft! Här har man suttit och lodat framför en dator vars processor storknar när fler än 3 bord är öppna och en skärm som nästan ger överlapp vid spel på endast ett bord. Och jag har tyckt att jag har haft en väldigt bra dator!

Vi gör gör om det till en metafor för livet. Skaffa det som du behöver. Våga ifrågasätta om det som du har är något att ha, samt akta dig noga för överlapp.

Postad

Stabilt spel idag på en ännu stabilare dator. över 1000kr i profit denna dag med. "Grinda-för-att-kunna-lämna-landet-riggen" fungerar.

Kvällens roligaste hand redovisas här. Man vill ju vara nötkillen som vet när det är dags att släppa essen. Men ibland är det profitabelt att inte klara av att kasta.

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, March 04, 2007 8:52:21 PM

David 26 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: XarsioN (1045.95)

Plats 2: Jerico (1279.70)

Plats 3: Fold (1100.25)

Plats 4: Tjalknol (33.55)

Plats 5: berndtsson (800.30)

Plats 6: robbbban (427.70)

Plats 7: pan68 (1222.57)

Plats 8: KenHag (352.24)

Plats 9: oflyt_23 (222.36)

Plats 10: Kees (1278.50)

KenHag lägg LM 2.50

oflyt_23 lägg SM 5.00

** Giv **

Kees [Er, Es]

*** Bet Runda 1 ***

Kees Höj till 20.00

XarsioN Lägg

Jerico Lägg

Fold Lägg

Tjalknol Lägg

berndtsson Syna 20.00

robbbban Lägg

pan68 Lägg

KenHag Lägg

oflyt_23 Lägg

*** Flop(Board): *** : [4r, 3k, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Kees Satsa 40.00

berndtsson Höj till 80.00

Kees Höj till 150.00

berndtsson Höj till 280.00

Kees Syna 280.00

*** Turn(Board): *** : [4r, 3k, 4s, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

Kees Satsa 55.00

berndtsson Höj till 345.00

Kees Höj till 805.00

berndtsson All-in 500.30

*** River(Board): *** : [4r, 3k, 4s, Ks, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 1588.10

berndtsson [Ek, 6r] Par i fyror Vinst:0.00

Kees [Er, Es] Två par, ess och fyror Vinst:1588.10

Postad
LOL på den handen. Skulle nog inte heller kasta mot den killen men hur resonerar du när du höjer till 150 på floppen?

Känns sällan kolugnt att få en höjning mot sig med ess-ess i näven på en parad bräda med dessa djupa stackar. Med min återhöjning på floppen ville jag representera just den hand som jag hade och ge FI en möjlighet att ge upp potten med båda våra hedrar i behåll.

Att jag endast miniraisade kändes kaxigt och korrekt just då men är ju inte optimalt spelat.

Inkosekvent spelat av både mig och av FI i handen. Men upp till hans nivå med hans fantastiska All-in syn på turn har jag ännu inte nått.

Går det att lira sv spel från en utländsk ip adress?

Tjena Eblinho. Jag skickade ett mail till SvS i detta ärende tidigare.

Fråga - Onsdag-02-28 01:12 AM

Hej,

Jag undrar om det går att spela poker när man är utomlands, (sydeuropa, asien) eller om ni endast tillåter spel från Sverige? Tack för en trevlig klient annars.

Mvh

Svar (Kundservice Poker) - Onsdag-02-28 10:42 AM

Hej Hero.

Vi gör ingen skillnad på vartifrån i världen du kopplar upp dig och det skall fungera vart du än befinner dig.

Lycka till med dina spel och hoppas du får en trevlig resa!

Ja.

Mycket bra första inlägg. Mitt första inlägg blev alltför pretto. Välkommen som aktiv.

Postad

För det första: Lycka till med dagboken och lämna landet-grinden! :-)

För det andra:

Stabilt spel idag på en ännu stabilare dator. över 1000kr i profit denna dag med. "Grinda-för-att-kunna-lämna-landet-riggen" fungerar.

Kvällens roligaste hand redovisas här. Man vill ju vara nötkillen som vet när det är dags att släppa essen. Men ibland är det profitabelt att inte klara av att kasta.

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, March 04, 2007 8:52:21 PM

David 26 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: XarsioN (1045.95)

Plats 2: Jerico (1279.70)

Plats 3: Fold (1100.25)

Plats 4: Tjalknol (33.55)

Plats 5: berndtsson (800.30)

Plats 6: robbbban (427.70)

Plats 7: pan68 (1222.57)

Plats 8: KenHag (352.24)

Plats 9: oflyt_23 (222.36)

Plats 10: Kees (1278.50)

KenHag lägg LM 2.50

oflyt_23 lägg SM 5.00

** Giv **

Kees [Er, Es]

*** Bet Runda 1 ***

Kees Höj till 20.00

XarsioN Lägg

Jerico Lägg

Fold Lägg

Tjalknol Lägg

berndtsson Syna 20.00

robbbban Lägg

pan68 Lägg

KenHag Lägg

oflyt_23 Lägg

*** Flop(Board): *** : [4r, 3k, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Kees Satsa 40.00

berndtsson Höj till 80.00

Kees Höj till 150.00

berndtsson Höj till 280.00

Kees Syna 280.00

*** Turn(Board): *** : [4r, 3k, 4s, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

Kees Satsa 55.00

berndtsson Höj till 345.00

Kees Höj till 805.00

berndtsson All-in 500.30

*** River(Board): *** : [4r, 3k, 4s, Ks, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 1588.10

berndtsson [Ek, 6r] Par i fyror Vinst:0.00

Kees [Er, Es] Två par, ess och fyror Vinst:1588.10

:shock: Hur satan tänker din motståndare här? Han har ju i många fall (som här) noll outs och synar med 60% av stacken...? Inte helt optimalt spel av honom...

Postad

kvällen slutar med -1300 kr efter oinspirerat spel samt några monsterpotter som till slut skyfflades till fel spelare.

Nåja, Thailand ligger väl kvar där det ligger än ett par dar.