Gå till innehåll

hur får man betalt av klonkat 2par mot limpare?


bossbaver

Recommended Posts

Hello!

NL, SH, MICRO, 1-2kr/2,5-5kr blinds typ...

 

något som händer lite då och då är att man sitter på en hand i tex SB med typ Q10s eller off, spelar mindre roll... bara ett exempel, men att du klonkar 2par på floppen

 

tex knappen limpar in, du synar och BB checkar...

 

exempel 1:

floppen:

Q, 10, 4 rainbow

 

hur göra här? beta? checksyna, checkraisa, hur får man betalt? vill man låta nån bluffrejsa? eller är beta alltid det rätta? hur mycket isf?

 

exempel 2:

floppen:

Q, 10, 4 med färgdrag av valfri kulört =)

 

du har inget uppenbart färgdrag...

samma fråga här: beta? checksyna, checkraisa, hur får man betalt? vill man låta nån bluffrejsa? eller är beta alltid det rätta? hur mycket isf?

ska man skydda färg+stegdraget med att beta, men vad får man betalt av då???

 

fundersam, då jag endast 1 på miljonen får betalt i dessa lägen...

 

(ett svar som garanterat lär komma är väl: ja men spela inte händer du inte kan få betalat då, men ta då exemplet med att hela bordet limpar och du har fina odds för att syna SB pre flop)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju så att man väldigt väldigt sällan får betalt av vettiga fi i limpade potter, jag skulle nog squeeza i SB med QTo där och hoppas på att ta ner döda pengar direkt eller vinna med cbet.

 

Som spelat bettar jag alltid ut och de lägger sig oftast, men vad ska man göra, ingen orkar bluffa i limp-potter så ger inget att slowspela, och de kan ha drag så att du förlorar en massa istället när de klonkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju så att man väldigt väldigt sällan får betalt av vettiga fi i limpade potter, jag skulle nog squeeza i SB med QTo där och hoppas på att ta ner döda pengar direkt eller vinna med cbet.

 

Som spelat bettar jag alltid ut och de lägger sig oftast, men vad ska man göra, ingen orkar bluffa i limp-potter så ger inget att slowspela, och de kan ha drag så att du förlorar en massa istället när de klonkar.

 

om knappen betat säg 3*BB och du har synat då? (din QT är suited som försvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om knappen betat säg 3*BB och du har synat då? (din QT är suited som försvar)

 

Om knappen höjt så förväntas han beta på floppen, särskilt om BB foldat. I det fallet tror jag du tjänar mer på en checkraise än att beta ut eftersom det så ofta är en steal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel 1: Beta ut.. Finns fortfarande stegdrag, har de inget så tar vi nästa hand! Dumt att låta de träffa ngt med gratis kort

 

Exempel2: Se exempel 1..

 

Betar alltid ut ca 3/4pott

Får du syn och turn e blank, så beta bort oddsen för draghänder och ta hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar istort sett alltid ut, men mot de som inte kan hålla sig från att bluffa en massa kan man checka till för att sedan CRa turn te.x. Men lite motståndarspecifikt.

 

jag skulle nog squeeza i SB med QTo

 

Känns som en på tok för svag hand för ändamålet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ut. Det är betydligt starkare att check/syna eller check/raisa än beta ut om man ser det från fi:s synvinkel. Om du betar ut så är det ju lätt hänt att fi tar det för en bluff och synar ner med lite vad som helst. Det beror givetvis på din övriga spelstil också.

 

Dock får du passa dig för drag, så beta ordentligt. Inga jävla fjuttbet bara för att "lite är bättre än ingenting". Det finns ingen tanke som kostat så mycket för så många dåliga pokerspelare som den. Ska vara "han bluffar säkert"-tanken då... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om knappen betat säg 3*BB och du har synat då? (din QT är suited som försvar)

 

Om det är just knappen som höjt skulle jag check-raisa. Är det typ UTG skulle jag oftare betta in i honom (större chans att han har en bra hand som han kommer höja dig med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalas... keep em comin´....

 

ett sista exempel då... om floppen hade varit AQT rainbow? hmm, let me guess. beta ut och hoppas få betalt av alla A ?

 

Limpa de med kj utg så lär du märka de innan du lägger in för mycke! Händer som AT kan de nog bli att en slant åker in emot, men resten av händerna Fi kan ha som du e uppe emot får du betalt av(som han gör motstånd med). Mot svaga A´n e du favorit, skulle Fi träffa lär du inte få betala så jätte mycket med tanke på brädan ändå..

 

Hur som helst, beta ut, beta flopp, turn och river! Ev+.. Om de nu kommer så långt!

 

 

Skapligt mycke alkohol nu, men skulle nog ändå spela på samma vis nykter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardspelet inne på ss är att du har en kompis som bettar 1/10 av potten från första pos med ingenting. Alla blir tvungna att syna pga pott-oddsen.

Sen slår du bara om när det kommer fram till dig.

 

collusion är vanligt på svenskaspel alltså? har du fått någon avstängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

collusion är vanligt på svenskaspel alltså? har du fått någon avstängd?

 

Jag ser rätt mycket misstänksamt spel därinne, men man har tyvärr ingenting mer att gå på eftersom det inte står var folk är från.

 

Sitter man och bluffar 1/10 av potten från första pos så sitter man antingen och colludar eller är dum i huvet och det går inte att rapportera folk för att dom är dåliga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...