Gå till innehåll

KF - En annans fisks bekännelse!


kfluffie

Recommended Posts

  • Svars 592
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Öhhh du vet att du har riktigt fin chans att komma bra i legend fpp racet va?

 

http://expekt.com/pagecontent/pokerpagecontent.jsp?pageid=3607

 

Jo, jag fick något mail om det.

Dock kommer jag ej orka övergrinda Expekt för att få den där bonusen men jag ska lira lite så jag får ett par extra 100 dollarer samt ett pokerset.

 

Jag ska vidare till Parbet snart och VIP-grinda. =)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade runt 02-tiden inatt (somnade kvart i elva typ) och var ganska pigg av någon anledning. Tillredde två knäckemackor, ett stort glad mjölk samt en bärsa ifrån lördagens bravader. En Castle Lager, afrikansk öl. Inte så god men den slank ner då den var kall och fin.

 

Spelade lite HU under denna tid också. Det gick bra. Jag gjorde ett par tomtiga Tom-bluffar när jag vet att jag skulle approachat Check-Fold då jag blev "caught in the cookiejar" men jag pangade på ändå utan att analysera och utan att tänka efter.

 

Gjorde även en AI-bluff som var sugig när jag "vet" att ifall jag hade bettat runt halv min kvarvarande stack så hade nog fi troligtvis ej synat. Men jag utnyttjade även det spelat när jag floppade trips och pangade på under varje gata (lite svagare på River dock då färgen fylldes och jag ville ha betalt). Spelade en hel del 200: or och jag finner en spelare som jag har funnit bra inte överdrivet bra men jag hade också en av mina favoritfirrar som alltid är redo att betala mina skottförsök! :)

 

Nu ska jag nog sussa lite och kolla på US Poker Championship eller något annat skit ... Tjo!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag fick något mail om det.

Dock kommer jag ej orka övergrinda Expekt för att få den där bonusen men jag ska lira lite så jag får ett par extra 100 dollarer samt ett pokerset.

 

Jag ska vidare till Parbet snart och VIP-grinda. =)

 

Mvh, KF!

 

Vad är det där parbet VIP racet som folk snackar om? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Jag ska stejka en homie med ca 500$ hade jag tänkt. Hans nuvarande rulle är ca 300 och han spelar SnG.

 

Hur ska jag göra - Hur mycket ska jag ta tillbaka, när ska jag ta tillbaka etc. etc.

 

Har ingen aning om detta så ge mig råd om vad som är generellt gällande denna sak!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tog det att få bonusen från det att du maila dom?

 

/Mvh Richard

 

Mailade på fredags-morgonen tror jag och fick den igår. De har mycket att göra just nu, vänta 2-3 dagar extra. Tar ju ändå typ 5 dagar innan man får ut det via VISA, så låt de stackarna jobba i sin takt! =)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Jag ska stejka en homie med ca 500$ hade jag tänkt. Hans nuvarande rulle är ca 300 och han spelar SnG.

 

Hur ska jag göra - Hur mycket ska jag ta tillbaka, när ska jag ta tillbaka etc. etc.

 

Har ingen aning om detta så ge mig råd om vad som är generellt gällande denna sak!

 

Mvh, KF!

 

50% till dig 50% till honom? Är beroende på hur bra han är och om du ska coacha också? bestäm innan bankrullekrav och hur länge ni ska hålla på. Stejka bara dom du litar på starkt, business med kompisar kan bli skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50% till dig 50% till honom? Är beroende på hur bra han är och om du ska coacha också? bestäm innan bankrullekrav och hur länge ni ska hålla på. Stejka bara dom du litar på starkt, business med kompisar kan bli skit.

 

Ska inte coacha honom då jag ej kan SnG och jag litar på honom dock är vi ej överdriver tighta.

 

Tidsgräns vet jag ej. Är tidsgräns bättre än en summa?

 

Ponera att man tar tid X, ska man då ta sig hans vinst - 500$ och 50% av det, och samma om man tar en fast summa?

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Jag ska stejka en homie med ca 500$ hade jag tänkt. Hans nuvarande rulle är ca 300 och han spelar SnG.

 

Hur ska jag göra - Hur mycket ska jag ta tillbaka, när ska jag ta tillbaka etc. etc.

 

Har ingen aning om detta så ge mig råd om vad som är generellt gällande denna sak!

 

Mvh, KF!

 

Tycker nog att man ska sätta en tidsgräns. Säg ex. en månad. Därefter tar du tillbaka de 500 och dessutom 60-65% av "vinsten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att man ska sätta en tidsgräns. Säg ex. en månad. Därefter tar du tillbaka de 500 och dessutom 60-65% av "vinsten".

 

Jag gjorde en annan deal. Jag ska stejka med 650$ och jag får tillbaka 675 + 650$.

 

D.v.s. 50% på vinsten när Hero når 2k$ men då sa jag att jag tar samma summa men att han ska spel upp till 3-4$k, annars är Hero tillbaka på ruta 1 igen. Hero sa att vi skulle diskutera det när han nådde 2k$.

 

Sedan diskuterade vi tidsgräns men då jag själv vet hur tiden kan ibland vara i överflöd ibland och tokbrist ibland så sa vi en fast summa - 2k$ då ska vi diskutera om han får behålla stejken fram till 3 eller 4k$.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...