Gå till innehåll

AA på bubblan mot storstacken


gnurfen

Recommended Posts

Kanske plättlätt, vad vet jag…

 

I alla fall en sitngo, 6 pers, 2 priser.

 

Stckdjup: Fi 3500

Jag 2050

Fi shortie 450

 

Prisstruktur, 1a = 42 dollar, 2a = 18 dollar

 

Blindsen är 30/60 i ungefär 2 minuter till, sen är dom 50/100 i 7 minuter. man kan kallt räkna med att shortien ligger ganska risigt till alltså.

 

Jag får AA på small blind. Jag har spelat ganska tight. Fi med storstacken är ganska synmuppig, och synar gärna ganska höga bets med skräphänder, och har klonkat friskt.

 

Fi shortie fold

Jag small blind, raise till 240

Fi call 240

 

(flopp Q J 2, varav två spader) pot 480

 

Jag beslutar mig för att köra ett 2/3 POTBET. Så här i efterhand känns det som att det går att ifrågasätta det.

 

Jag bet 320

Fi call

 

 

Pot 1120 till turn

( Q J 2 2) par på bordet, fortfarande 2 spader på bordet, har han QJ har jag dragit ut honom.

Jag har ungefär 1500 kvar, funderar på allin, eller 2/3 bet igen. Återigen tror jag i efterhand att jag väljer fel, eftersom jag låter honom dra ”för billigt” och ”nästan” comittar mig. Jag kör 2/3 bet.

 

Jag bet 800

Fi call

 

Pot 2720 till river (jag har alltså 700 kvar)

 

(Q J 2 2 5 i spader) alltså 3 spader ute och en högst möjlig färg.

Jag väljer att checka,

Fi går allin

 

Känns som löjligt stor chans att Fi har färg, synar jag och förlorar så åker jag på bubblan. Foldar jag så har jag 700 kvar och därmed ger jag i stort sett upp chansen att vinna. Hur göra, samt var spelar jag fel i handen? Och hur bör jag agera på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör inga märkbara fel, chansen för att han skall sätta flushen på rivern, (antag att det är det enda som kan slå ut dig) är oerhört liten, runt 20% din bet som du lägger tar dig alltså plus i längden då han förvisso kan ta dina chipps och det som är i potten, men beten gör ändå att du går plus i längden rent chippsmässigt. Däremot kan man tänka sig att du ABSOLUT inte vill riskera denna lilla chans då de extra pengarna inte är värda att förlora en prispall, så en all in hade inte heller varit dum då du skulle nästan garantera som värst en 2a plats. efter riven har han suttit flushen med den stor sannolikhet. Antag satt han på damen hade han nog inte betat efter att du visat så mycket styrka, samma gället ifall han fiska med knekten. Han skulle också beta jj pocket och qq pocket vilka båda skulle slå ut dig. Men ifall han var en riktig amatör som körde totalt fel (ologiskt som i helvete) borde du syna då den stora potten commitar dig stort, men är han en hyfsad spelare har han flush qq jj( visserligen kanske han hade reraisat dessa preflop) när han betar på slutet och du bör lägga dig för att kämpa mot andra plats som sämst. Men han kanske ändå hade betat aq eller kq t.o.m ifall han är en dålig spelare, så du måste väl utgå därifrån. Hyfsat logisk spelare =fold, ig-kille som kan beta random då och då t.e.x. fiskar med ett öpett straight eller nåt kanske du borde syna ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade spelat tuffare hela vägen och slängt in pengarna mkt tidigare, helst redan pre. Hatar att sitta med AA och bli utdragen.

 

Som spelat så verkar det ju som om Fi fått in färgen om han inte bluffar dig. Jobbigt att folda på rivern även om man känner sig slagen. Men lika jobbigt att syna och åka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tycker du spelar rätt fram till turn, där har du så lite kvar så du måste ställa...istället ger du FI en billig chans att fylla sin färg (om han hade draget)...

 

om han drar till färgen finns det en hyfsad FE om du pushar istället för att "fis-beta" =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör inga märkbara fel, chansen för att han skall sätta flushen på rivern, (antag att det är det enda som kan slå ut dig) är oerhört liten, runt 20% din bet som du lägger tar dig alltså plus i längden då han förvisso kan ta dina chipps och det som är i potten, men beten gör ändå att du går plus i längden rent chippsmässigt. Däremot kan man tänka sig att du ABSOLUT inte vill riskera denna lilla chans då de extra pengarna inte är värda att förlora en prispall, så en all in hade inte heller varit dum då du skulle nästan garantera som värst en 2a plats. efter riven har han suttit flushen med den stor sannolikhet. Antag satt han på damen hade han nog inte betat efter att du visat så mycket styrka, samma gället ifall han fiska med knekten. Han skulle också beta jj pocket och qq pocket vilka båda skulle slå ut dig. Men ifall han var en riktig amatör som körde totalt fel (ologiskt som i helvete) borde du syna då den stora potten commitar dig stort, men är han en hyfsad spelare har han flush qq jj( visserligen kanske han hade reraisat dessa preflop) när han betar på slutet och du bör lägga dig för att kämpa mot andra plats som sämst. Men han kanske ändå hade betat aq eller kq t.o.m ifall han är en dålig spelare, så du måste väl utgå därifrån. Hyfsat logisk spelare =fold, ig-kille som kan beta random då och då t.e.x. fiskar med ett öpett straight eller nåt kanske du borde syna ner

 

Finn fem fel, fanns en tävling i serietidningarna förr. Här är det lätt att hitta massor av fel. Både gramatiska och stavningsfel vimmlar det av.

Har sagt det i andra trådar du skriver i: WORDS - 1 ton bokstäver och inget att komma med.

Lär dig först och främst att sätta in kommatecken på rätt ställen och avdela meningar så man kan läsa dem.

Skriv i stycken så man vet vad som hör till vad och därmed kanske, kanske kan skapa sig en bild av vad du vill ha sagt.

Och kan du inte lära dig det. SLUTA SKRIV DÅ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man verkligen folda river här? FI är en synmupp om jag fattat rätt, så varför skulle han inte trycka dig AI då du checkar rivern? Jag kanske gör fel men jag ställer rivern, AQ är väl hyfsat tänkbar? Skulle dock gått AI på turn som andra skrivit tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna, håller med om en hel del (undantaget arnonas svar, som jag inte fattade mycket av).

i alla fall, jag klarade inte av att folda, även om jag verkligen kände att han fiskat in färgen, delvis inbjuden av mig. I alla fall så hade han färg såklart, o jag åkte. Dåligt spel att syna, också.

 

Vad jag lärt mig är i alla fall att jag ska ställa in markerna tidigare, senast turn, o dessutom betta hårdare på floppen, om inte ställa där. Det blir ju liksom lite dumt när man betat 2/3 pot o sen känner att man måste lägga på rivern om färgen träffar, bättre ta rejält betalt om han ska se alla kort och ha chans att få färgen.

(En annan sak är dock att denna synmupp - jo, han var så usel - nog hade synat en allin på floppen, och slagit ut mig ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...