Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tja linus :D

Jag tycker om att limpa med små par när jag lirar CG. Särskilt på små nivåer då de implicita potoddsen blir grymt stora. Detta gäller även för SC och Ax suited.

Ses imorron :D

även på fixed limit? och i alla positioner oavsett hur många som limpat innan? när det gäller lowlimit NL kan jag hålla med men på FL tror jag inte det är +ev att limpa t.ex 22 UTG oavsett stakes(om inte spelarna ger bort sina pengar)

Postad
hur ska man spela små pocket pars 99 och neråt i fullring cash??Alltid höja?syna raise?(bortse från om det är aggro spelare el liknande)

En bra tumregel är att aldrig öppnigslimpa. Sen beror det ju på position och hur aggresiva motståndarna är.

Postad
Jag missade också att det var FL. Får be om ursäkt och ändra mig till att aldrig öppningslimpa.

Btw syftade jag endast på low limit i förra inlägget

Tycker du kan låta bli att kommentera öht. Eller har du lust att förklara varför man aldrig ska öppningslimpa?

Postad
Tycker du kan låta bli att kommentera öht. Eller har du lust att förklara varför man aldrig ska öppningslimpa?

för att han har läst det i en annan tråd...