Mmmilkman Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag är mitt inne i den sämsta upplevelsen jag någonsin varit med om på en pokersajt. Har spelat på Betfair till och från i ungefär ett år. Inte särskilt mycket och heller inte så ofta. För en månad sen skulle jag spela en sit-n-go och bänkade mig framför datorn. 7 anmälda och jag köpte in. En minut senare skulle spelet dra igång men jag fick aldrig något meddelande om att ta min plats... Spelet startar och där sitter mitt nick och börjar blindas bort. Jag försökte med ett antal åtgärder. Stänga fönstret och öppnade igen, loggade ut och in tre gånger, stängde hela programmet och startade om m.m.. Sen börjar jag ringa deras support. Två gånger sätts jag på vänt i ca. 5 minuter för att sedan kopplas bort. Den tredje gången kommer jag fram efter tio minuter och då finns ingen poker support tillgänglig. Jag frågar vad jag ska göra. De säger att de kommer kontakta mig, att de gjort en notering i deras datasystem och att jag ev. kan prova att ladda ner programvaran igen. Jag ska inte oroa mig, allt kommer att lösa sig och jag ska få pengarna tillbaka. Sagt och gjort. Avinstallerar programvaran och laddar ner den igen. Ingen skillnad. Jag kommer inte in på mitt bord. Nu har jag hållt på i trettio minuter och lagt säkert hundra spänn på telefonen (deras support nummer är engelskt). Jag blir bortblindad. Ingen hör av sig från Betfair och jag ringer igen på eftermiddagen nästa dag. Jag förklarar vad som hänt och får typ 30 frågor. 20 minuter senare (en hundring till i telefonkostnad) får jag reda på att allt verkar i sin ordning, personen skall gå till sin chef och se till att jag får pengarna tillbaka... Några dagar senare får jag ett mejl som säger att de inte kan ersätta mig. Nu har vi skickat kanske 20 mejls fram och tillbaka. Betfair säger att deras system är felfritt, de kan se att jag inte spelat, loggat in och ut flera gånger och t.o.m. laddat ner mjukvaran igen. De har även verifierat att jag ringde flera gånger till supporten och inte fick hjälp. Ändå vägrar de att betala tillbaka. Det känns djäkligt oseriöst! Så när jag bestämmer mig för att lämna Betfair lyckas jag inte ta ut mina pengar. Det är den ena regulationen efter den andra och jag har reggat ett nytt kort och måste först deponera från det innan jag kan komma åt mina pengar. Patetiskt! Sen när jag försöker med banköverföring så informeras jag att jag måste ta ut via kort. Oseriöst! Jag ska alltså deponera pengar och betala 1,5 pund (deras avgift) för att få ut mina pengar. ALDRIG! Det här är så dåligt och har blivit en princip fråga för mig. Bara detta tjafs och alla telefonsamtal och den tid som ligger i all denna mejl korrenspondans överstiger ju det belopp jag vill ha tillbaka! Spela på andra sajter! /Swartling Citera
baller Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Deras mjukvara är kass, old news. Tråkigt att du fått uppleva det in person. Du måste sätta in med samma kort som du skall ta ut, det är inte helt ovanligt iofs, det är felr siter än betfair som tillämpar denna princip. Gör som en kompis till mig när han fick 4000sek i elräkning: - jag skall byta elbolag med en gång, oavsett om det blir dyrare... Citera
Agent Cooper Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Trist att din ödmjuka stil inte gick hem hos Betfairs support. Citera
maltis2 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Men varför ringa inte ringa 08 505 20169, det gör alltid jag därifrån kan man bli kopplad till engelskspråkig support om den svenska är stängd. Då slipper du i alla fall en dyr telefonräkning. Har själv haft en del strul med betfair(men det brukar lösa sig), kan dock inte sluta spela där då de har världens i särklass bästa bettingexchange. Förresten trevligt att du vill göra oss sällskap här Pokerforum.nu Citera
BetfairPoker Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Hej Swartling, Jag beklagar verkligen att du har upplevt dessa problem hos Betfair! När man har anmält sig till en sit-n-go turnering, turneringen har fyllts och det är dags att ta plats så blinkar en tydlig ruta i alla fönster man har öppna förrutom de som man har ett annat bord uppe på. På denna ruta står det: Click to activate as your tournament view. Genom att klicka på den blinkande rutan så aktiverar man bordet i det fönstret och man kan således spela. I det här fallet så vet jag inte om rutan aldrig kom upp eller om du inte klickade på rutan eller om något annat problem uppstod. Egentligen är det väl inte vems fel det var som är intressantast i detta fall. Fel kan uppstå både från kundens och klientens sida. Det som för mig känns viktigast och mest tråkigt i detta fall är att du inte fick den hjälp som du sökte när du kontaktade oss. Vi lägger ner mycket tid och resurser på att ha en kundsupport som är ledande inom denna industri och när den inte fungerar upp till den standard vi har satt inom Betfair och till den standard som våra kunder förtjänar så är det oerhört beklagligt. Som kund hos Betfair ska man få snabba svar och att bli rättvist behandlad även om problemet inte kan lösas omedelbart. När det gäller svensk support så kan man både e-maila och ringa till de. Om man ringer på telefonnummer 08505 20169 så betalar man bara för samtalet inom Sverige och behöver inte betala för utlands samtal. Det går också bra att e-maila till Sverige@betfair.com så får man snabbt svar på sina frågor. Att Betfair är ett mycket seriöst och respekterat företag vittnar det faktum att en stor del av Sveriges pokerelit är aktiv på vår site. Hade Betfair varit oseriösa så hade aldrig de anförtrott oss med sina bankrullar vilket de tryggt kan göra. För att kunna göra ett uttag till sitt bankkort måste det först aktiveras hos oss och det gör man genom att göra en insättning. Den avgift som utgår är bankens avgift och inte vår. Avgiften är 1.5% på ditt insättningsbelopp och inte £1.50. Vår minimiinsättning är 150kr vilket innebär att för att kunna ta aktivera ditt kort och ta ut pengarna så sätter du in 150kr med det önskade kortet och en avgift på 2.25kr utgår. Anledningen till att du fick meddelandet att du måste ta ut via kort är för att innan man kan ta ut pengar till annat betalmedel än man satt in pengarna med måste man ha tagit ut minst lika mycket som man satte in från det betalmedlet. Detta kallas ”closed loop” och syftet med det är att förhindra pengatvätt. Detta är något som alla seriösa spelbolag tillämpar idag. Som sagt så beklagar jag verkligen att dessa problem har uppstått samt att du inte har fått den support du har sökt. Jag kommer att titta nogrannt på detta ärende själv och reda ut vad som har skett och vad som har sagts och kommer att kontakta dig per telefon för att få en klargörelse av dig om vad som har skett. Mvh, Patrik Landgren Nordic Games Marketing Manager http://www.betfairpoker.com http://www.betfaircasino.com http://www.betfairgames.com Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 En stor del av problemen du har upplevt beror på att du själv agerat lite överspänt. Det är inget större fel på betfair. Citera
Mmmilkman Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Ja, nu har man kontaktat mig från Betfair och vi får se hur detta slutar. Det har inte handlat så mycket om pengarna utan om principer. Jag kan inte annat än undra hur det blivit om jag inte varit så pass känd och pokerprofil? Om jag inte orkat bråka? Hade jag inte skrivit inläggen på forumen hade saken varit utagerad från Betfairs sida. Efter ca. 20 mejl var läget minst sagt låst... Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 /Swartling Ja, nu har man kontaktat mig från Betfair och vi får se hur detta slutar. Det har inte handlat så mycket om pengarna utan om principer. Jag kan inte annat än undra hur det blivit om jag inte varit så pass känd och pokerprofil? Om jag inte orkat bråka? Hade jag inte skrivit inläggen på forumen hade saken varit utagerad från Betfairs sida. Efter ca. 20 mejl var läget minst sagt låst... Peter Swartling? Citera
kynikos Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Peter Swartling? Jag har svårt att se att det är den riktige Swartling som har skrivit inlägget. Om så vore fallet vore det riktigt skojigt. Tänk dig en person som har gjort sig karriär på att förnedra, förlöjliga och kränka tonåringar i TV känner sig kränkt av ha förlorat några ynka dollar på att han inte kan hantera en dator. Om så vore fallet vore det underbar vardagshumor Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag har svårt att se att det är den riktige Swartling som har skrivit inlägget. Om så vore fallet vore det riktigt skojigt. Tänk dig en person som har gjort sig karriär på att förnedra, förlöjliga och kränka tonåringar i TV känner sig kränkt av ha förlorat några ynka dollar på att han inte kan hantera en dator. Om så vore fallet vore det underbar vardagshumor Jag tycker också det vore konstigt småaktigt i så fall. Citera
baller Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag har svårt att se att det är den riktige Swartling som har skrivit inlägget. Om så vore fallet vore det riktigt skojigt. Tänk dig en person som har gjort sig karriär på att förnedra, förlöjliga och kränka tonåringar i TV känner sig kränkt av ha förlorat några ynka dollar på att han inte kan hantera en dator. Var någonstans står det att det rör sig om ett par ynka dollar, det kan likaväl vara 1k buyin... dessutom är det inte fastställt om det var mjukvaran/clienten som felade eller "swartling" Citera
MrZingo Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Ett felaktigt agerande är ett felaktigt agerande oavsett vem det är emot. Citera
Agent Cooper Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Ett felaktigt agerande är ett felaktigt agerande oavsett vem det är emot. I princip håller jag med dig. Men i detta fall är det herr Swartlings ödmjuka partsinlaga som vi har fått ta del av. Citera
Mmmilkman Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Efter att jag fått kontakt med Betfairs svenska avdelning funkade kommunikationen väldigt bra och allt löste sig otroligt smidigt! Jag vet dock att de tidigare problemen inte hade med språkförbistring att göra. Jag visste faktiskt inte ens att de hade svensk support! Borde kanske anges tydligt på poker delen av deras klient. Småaktigt? Rätt ska vara rätt! Jag ska faktiskt ge dem en chans till! Vi ses vid borden! /Swartling Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.