Gå till innehåll

A6s på handen, 3 spelare kvar, 2 får pris


Duecento

Recommended Posts

Ville kolla med er hur ni hade gjort i mitt läge.

 

3 pers kvar av ca 100 som startade denna turbo-turnering, satellit till EPT Qualifier. Blinds 8 000/16 000, knappen (Fi1) har ca 35 k, hero på sb har ca 45k, bb (Fi2) har ca 107 k. Hero har tight-agressiv image, får sällan syn på sina höjningar. Fi1 lös-agressiv, Fi2 tight-agressiv, tar inga onödiga risker.

 

Fi1 har för ett par händer sedan gått all-in och knappen callade, Fi1 hade KJo och Fi2 K5o och Fi1 dubblade upp.

 

Tre händer senare: Denna runda lägger sig knappen, hero hittar A6s efter att inte ha fått en bra hand på ett bra tag och blindsen ätit upp ca 20k senaste rundorna.

 

Vad gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"In med degen" var ett av alternativen ja ;-) :

 

1) All-in för att få chansen att ha 16.000 till eller t o m dubbla upp och kunna känna mig på säkrare mark och eventuellt sätta Fi1, som skulle få BB nästa hand, all in om jag fick hyfsade kort. Dock kan Fi2 sitta på monster och jag åker ut med fattiga $15 i stället för en $475 entry till EPT Warzawa qualifier. Är det rätt läge att ställa in mot en mer än dubbelt så stor stack som "tål" en eventuell förlust? Eller ska man gå all in med any2 när Fi1 får BB nästa hand (och då även riskera att Fi2 eller Fi1 får monster)?

 

2) Folda och vänta på en bättre hand och helt enkelt ta risken att blindsen äter upp mig, eftersom de äter upp Fi1 först eftersom han hade ca 10k mindre marker än mig. Dock med risken att Fi1 dubblar upp nästa hand, han måste nästan chansa på det med sin small stack, och då hamnar jag i underläge. då han kommer att ha ca 70-80 k och jag ca hälften. Och blir förstås tvungen att gambla med any2.

 

3) Syna med A6 kändes uteslutet, det kommer att tolkas som svaghet, en reraise kommer som ett brev på posten och då får jag gå all-in ändå.

 

4) Dubbla till 36k för att visa styrka och folda om Fi2 går all-in är ju också uteslutet, eftersom jag då bara har ca 10k kvar och får gå all-in vid nästa BB 2 händer senare.

 

Hur hade ni tänkt/gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett svårt läge det här. Som du säger så är det ju bara två alternativ - fold eller all in. Bägge alternativen är lite av en chansning. Det beror nog på hur man är som pokerspelare hur man gör i detta läget. Själv är jag lite feg-tight så jag hade nog foldat och chansat på att shortstacken ryker nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog inget "rätt" allternativ här, det blir ju som sagt lite gambling på alla sätt och vis. Men jag föredrar ändå att vara den som sätter press. Och skall jag åka ut är det på min egen hand, inte någon annans. Ställ smeten hoppas dom foldar och att fi tvingas ställa på skit kort =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var väldigt knepigt... men det som hände var att jag efter lite tvekan så ställde jag och fick mer eller mindre blixtsyn av Fi2 som *förstås* visade upp AKo... på floppen kom en sexa vilket gav mig par och tog mig i täten... turn blank... men på rivern kom en kung och det blev en beklaglig sorti på målsnöret :P...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Jag uppskattar om ni utvecklar resonemanget bakom att ni hade foldat/ställt in. Vad hade ni gått all in med? ATs och högre? Pocket TT och högre? suited connectors QJ och högre? Skulle vara kul att få en helhetsbild över hur hur ni tycker man ska tänka/agera i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...