Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare alla.

Först och främt vill jag påpeka att jag inte är allt för van NL spelare, så jag behöver några seriösa råd.

OBS! Tycker inte att detta är en badbeat, vill veta om jag skulle spelat handen på något annat sätt. Vilket spel som skulle löna sig i längden.

Handen som följer spelades på SS 1/2 SEK (SH).

***** Hand 250784504 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 februari 2007 10:26:26

Britta 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: jomppm3 (619.62)

Plats 2: fi (246.95)

Plats 3: HorseFace (200.00)

Plats 4: RoniwS (32.00)

Plats 5: hero (225.90)

fi lägg LM 1.00

HorseFace lägg SM 2.00

** Giv **

jomppm3 [N/A, N/A]

fi [N/A, N/A]

HorseFace [N/A, N/A]

RoniwS [N/A, N/A]

Hero[5r, 5s]

*** Bet Runda 1 ***

RoniwS Syna 2.00

Hero Syna 2.00

jomppm3 Höj till 6.00

fi Syna 6.00

HorseFace Syna 6.00

RoniwS Syna 6.00

hero Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [5k, 3h, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

fi Passa

HorseFace Passa

RoniwS Satsa 4.00

hero Höj till 22.00

jomppm3 Lägg

fi Syna 22.00

HorseFace Lägg

RoniwS All-in 26.00

hero Syna 26.00

fi Syna 26.00

*** Turn(Board): *** : [5k, 3h, 2h, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

fi Passa

hero Satsa 16.00

fi Syna 16.00

*** River(Board): *** : [5k, 3h, 2h, 2r, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

fi Satsa 156.00

hero All-in 177.90

fi Syna 177.90

*** Showdown *** : Rake: 12.35 Totalpott: 483.45

fi [Dh, Ds] Kåk Vinst :483.45

RoniwS [4k, Ek] Stege med högsta kort femma Vinst :0.00

hero [5r, 5s] Kåk Vinst :0.00

Är det rätt att inte trycka på ordentligt på turn? har ju ändå nötkåk i det läget. Sätter min motståndare på antingen ett färgdrag, färdig stege.

Eller ska man trycka in ordentligt och hoppas att han har en färdig hand och synar? (vilket är mest lönande i längden)

Ger han kanske väl bra odds här för att dra med sin hand.

Sen kanske det var dåligt att trycka in på riv när fi körde en sådan kraftig höj.

Men fick för mig att han satt med A-Q i hjärter, eller en stege.

För mig känns det som att jag förlorade handen på Turn. Tyckte jag tryckte rätt bra på floppen och fick en syn. Satte honom inte på ett överpar då han bara synade.

tänker jag rätt eller är jag bara kass (det skulle inte förvåna mig :-) )

Postad

På frågan huruvida du kommer undan eller inte så är svaret nej. Du spelar 55 för att träffa set och det är bara att köra. Att en shortstack går med på dåligt ess kan man inte ta hänsyn till.

Annars så håller jag med Eury - på turn så får du betta hårdare.

Dessutom kan du sätta dig och räkna på hur ofta man träffar tvåpar, trips eller stege med A4 off för att se vilka odds man behöver för att gå med på en sån hopplös hand. (bra övning om du nyss har börjat spela NL. Implicita odds i djupstacks NL är ett måste att ha koll på om du skall gå plus i längden)

Cluelessrookie

Postad

På turn måste du välja mellan en rejäl höjning eller att en möjlig checkraise infinner sig, att minibetta mindre än din bet på flop har ingen nytta.

När river kommer är du död, inget att göra åt, pengarna ska in i mitten där, sitter han med QQ vilket nu var fallet får man ta det.

Eftersom det är microlimit och svenska spel tror jag visserligen inte du kunnat få fi att lägga sina QQ än hur du spelat.

Postad

Som tidigare talare då - höj mer på turn. Mest för att här är din chans att ta ordentligt betalt om han är på ett drag. Om han missar sitt drag kommer du ha svårare att få betalt på river än på turn.

Att pengarna åker in när damen faller är inga konstigheter. Ska mycket till för att lägga kåken där. Speciellt på micronivå där du lika gärna skulle kunna ha sett fi vika upp KQ/AQ. Eller tom 52s...

Postad
Beta mer på turn, du kan aldrig nånsin folda river. Otur på river, det kommer att hända en massa gånger.
Kan han betta mer på floppen eller måste han syna 26? Om det går skulle jag fortsätta att raisa mot fi.

Turn: ALL-IN.

Postad

Hmm den här går inte att släppa tyvärr =/. Men precis som alla andra så måste du beta mer på turn, potten börjar bli riktigt stor samt om fi vill se river måste han få betala. Du höjer 22 på flopp men sen 16 på turn :S, du ger honom pottodds rakt i näven. Sen att han träffar sin två outare är ju som sagt inte mycket att göra åt då ni kommit till river. Men när du träffar var AGGRESIV!