Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska åka upp till Hemsedal om två veckor, var planerat att jag skulle åka bussresa med allt fixat, bara att hoppa på bussen och komma fram i Hemsedal utan att tänka på nått. Men nu har jag fått lite problem med skolan och måste åka en dag senare så har bokat tågresa upp till Oslo, nu undrar jag hur tar man sig lättast från Oslo till Hemsedal. Har dels hittat en express buss som går upp till Hemsedal har även sett att man kan åka tåg upp till Gol för att sedan därifrån ta sig till Hemsedal.

Någon här som testa på något av alternativen som har tips att komma med? Tex hur långt det är från Gol till Hemsedal?

Och om det är lätt att hitta på stationen i Oslo då det är ont om tid från det att tåget anländer tills bussen går.

Postad

Ingen aning om avståndet mellan Gol och Hemsedal men tåget upp till Gol är sjukt drygt. Järnvägen går som en jävla serpentin och kmr tåget upp i över 70km/h är det bara att plocka fram champagnen :-D

Postad
Ingen aning om avståndet mellan Gol och Hemsedal men tåget upp till Gol är sjukt drygt. Järnvägen går som en jävla serpentin och kmr tåget upp i över 70km/h är det bara att plocka fram champagnen :-D

är ju djävulsk dyrt i norge och jag funderade på att åka taxi från Gol till Hemsedal, men de kanske inte är att tänka på