parre Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 Nu spelas det PL Irish på slaskdealersbordet. Irisih innebär visst att man får fyra kort preflop, sen slänger man ett kort efter flop och ett efter turn. Man har alltså en texashand till slut. Hur som helst, jag sitter på lite drygt 2 lax, kanske lite mer, fi på lite över en. Jag hittar 33xx (xx irrelevanta). Floppen kommer 3 7 8 . Fi betar ut pott (50). Jag tänker lite och slår om pott (200 tot). Fi synar. I detta läge är jag till 95% säker att fi sitter på någon form av drag - t.ex. T 9 är ju inte otänkbart. Turn: Offsuit 2. Innan fi ska agera så börjar han dock leka med sina marker och snacka en massa om att jag skulle ha set och bla bla bla. Hans coffeehousing lyckas fullt ut, jag börjar misstänka att han kan ha översetet - min read börjar vackla lite. Han borde ju slagit om med högre set med tanke på hur bordet såg ut, men jag blir som sagt misstänksam. Trots allt får man fyra kort från start och jag vill inte comitta mig för mycket med bottenset - ungefär som i Omaha alltså. Jag checkade bakom fi i detta läge. Jag vet inte om jag borde betat eller inte - han har ca 1 lax kvar. Betar jag pott (typ 450-500) så måste jag syna ett eventuellt omslag, och jag kände inte för att satsa en lax på bottensetet. Jag fegade som sagt ur. Efter allt snack glömde vi slänga kort till råge på allt, så han satte en hålstege på river och värdebetade 1/5 pott (100) som jag synade... hade vunnit potten om vi hade slängt korten, men det är en annan sak. Kort sagt så gick allt rätt för fi i den handen och allt fel för mig. Min fråga är bara, skulle jag litat på min ursprungliga read (att han satt på drag) och pottat turnen? Citera
Recommended Posts