Gå till innehåll

NL1000 - Passivt spelade KK


Recommended Posts

Mest en linecheck, tror det är rätt standart mot den sån här kille men lika bra att kolla en extra gång när man börjar röra sig upp mot lite högre niver.

 

Killen är en tråkig rock, 19/5 i stats efter 170 händer. Hans aggresionfaktor är knepig, 21(!), men tycker inte jag har sett han spela så jäkla aggro precis. Antar att det är en produkt av hans rövtighta spel. Har inte sett han återhöja pre tidigare, så jag blir inte allt för glad när han väljer att göra det nu. Känns kallt att 4-betta pre då jag tror han viker rätt mycket sämre (jag har själv hyffsat tight image här, standard TAG typ) pre och givetvis låter mig slanta upp med AA. Bestämmer mig för att försöka spela hela handen passivt om jag inte hittar monster.

 

Seat 1: abomarius ($2,168.07 in chips)

Seat 3: Dhara111 ($1,163.00 in chips)

Seat 5: gross ($993.75 in chips)

Seat 6: HERO ($1,114.47 in chips)

Seat 8: dackjaniels2001 ($1,488.50 in chips)

Seat 10: cbnzzz ($1,709.00 in chips) DEALER

abomarius: Post SB $5.00

Dhara111: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [K:heart: K:club:]

gross: Fold

HERO: Raise $35.00

dackjaniels2001: Raise $120.00

cbnzzz: Fold

abomarius: Fold

Dhara111: Fold

HERO: Call $85.00

*** FLOP *** [6:spade: 10:diamond: 2:spade:]

HERO: Check

dackjaniels2001: Bet $170.00

HERO: Call $170.00

*** TURN *** [Q:spade:]

HERO: Check

dackjaniels2001: Bet $180.00

HERO: Fold

 

Floppen förändrar typ inget och på turn ser jag inte en hand jag slår och viker rätt enkelt. Visst, hans bett kan väl tolkas som svagt, men vad ska jag hoppas på att han 3-bettade pre? Tror inte han skjuter med AK igen här, framför allt inte utan ett spader i handen, så även då har han många outs mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta förstår jag inte. spelar du med scared money? jag hade försökt få in pengarna på floppen.

Nej, jag spelar inte med scared money. Och jag tror inte vi kan få in pengarnar bra på floppen mot denna killen. Läget är ju ett helt annat mot en "vanlig" spelare men denna killen är en riktig rock. Nån som spelar 3/6 eller 5/10 på iPoker vet säkert vem han är, spelar rätt ofta tycker jag.

 

Tycker iaf att du borde ha gjort en raise på floppen för att de vart du står.

Och jaga bort allt jag kan tänkas leda mot och tvingas betala av mot AA? Skitbra. Att göra en s.k informationshöjning för halva stacken känns inte optimalt om vi säger så...

 

Bra spelat Gyre!

Tack. Synd bara att att jag har haft anti-klonken aktiverad på 5/10 so far. Jävla fiskar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gyre!

Är det verkligen så att Kermit sodomerar Ior i din avatar?

Den kändes väldigt "syndig" när jag tittade efter lite mer noggrannt...

*går och tvättar ögonen med såpa...*

Nästan, det är Kermit men jag tror inte det är Ior utan bara något random mjukisdjur. Har haft den som avatar på flera forum så länge jag kommer ihåg, den är nästan en del av mig nu :)

 

Nej, det är Kermit i en sombrero körandes på en skottkärra.

Vet inte riktigt hur dina skottkärror ser ut, mina har inte en blå mössa :)

 

Jag tror det är bra. Han är en sån jäkla nit. Han brukar inte spela 5-10 heller så jag tror man kan förvänta sig att han spelar lite tigtare än vanligt.

Ja han är verkligen tråkig tight, bara "rolig" att ha till vänster så man kan snatta hans mörkar hela tiden. Är han ens vinnande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT men det var nog det roligaste jag har läst i år

 

Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag kan inte ta åt mig äran tyvärr...:-(

 

Vet inte riktigt hur dina skottkärror ser ut, mina har inte en blå mössa :)

 

Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag skyller på honom... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag skyller på honom... :D

javisst ja, kom ihåg att det var någon som skrev det i min dagbok för en evighet sedan.

 

I min PT bas från 3/6 på ipoker vinner han ganska bra iaf.

Sjukt, fast fiskarna betalar väl av lika mycket till honom som nån annan. Hur många händer har du på honom och vad är hans ptbb?

 

Det går inte datamina ipoker va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag som skrev det ursprungligen dock, utan Morberg, så jag skyller på honom... :D

Det var det lägsta ;)

 

Halv-OT: skottar du 5/10 nu eller spelar du där regelbundet Gyre? Inga kommentarer på handen, jag är fortfarande för labil för att spela NL och tokbluffar bort hela dagsvinsten på en hand. Eller jag gjorde det i dag i alla fall. Och det var dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det lägsta ;)

 

Halv-OT: skottar du 5/10 nu eller spelar du där regelbundet Gyre? Inga kommentarer på handen, jag är fortfarande för labil för att spela NL och tokbluffar bort hela dagsvinsten på en hand. Eller jag gjorde det i dag i alla fall. Och det var dumt.

Skottar 5/10 när jag är glad och känner att klonken är i ryggen, annars är det på 2/4 och 3/6 jag finns på.

 

Får hoppas 5/10 NL inte blir lika segt att komma in i som 5/10 FL var för mig, isf har jag en lång väg att vandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan, bluffa av fisken essen förstås! Hans svaga turnbet är ju för att han blackoutade totalt när du "fyllde färgen" eller "settade damerna". Inte varje dag man får göra kungarna till bluff liksom! ;)

 

On a serious note, vad var planen för en blank turn? Nu är det kanske bäst med den där linjen om han är sådär ultranitty man bara inte vill tro att vissa spelare är (d.v.s han har BARA AA när han slår om pre), men har du bara "normal" TAG-image (och inte supernit själv) och han inte kommer att fortsätta skjuta på turn/river oträffat med AK så kan du väl bara CR floppen 2,5x hans bet typ? Kan han pusha/spela vidare QQ mot ett sånt bet är det ju bättre än att c/c där. AA betalar vi förstås av.

 

Foldar han QQ mot all flopaction (eller inte slår om den + AK pre) så är ju förstås din linje bäst dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...