Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite funderingar kring en hand jag spelade i kväll. Hur spelar jag här när UTG limpar för ca 10% av sin stack och även knappen limpar? Push eller vad?

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t2190

CO: t3545

Button: t3790

SB: t2340

Hero: t1635

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with Q♠ A♠

UTG calls t200 (pot was t300), CO folds, Button calls t200 (pot was t500), SB folds, SB folds, Hero ?

Postad

Push om du inte har en monsterread på Fi att han alltid limpar monster, vilket jag inte tror att du har.

Även om du får syn så står sig din hand rätt bra mot en eventuell syn.

Push känns som sagt väldigt väldigt standard.

Postad
Med 1000 i chips så är det mer tveksamt men fan AQ ä ju ett monster 5 handed oraisat. HAde nog snott det då oxå men nu är du ju shortien o behöver nog vinna en pott för o komma ITM.

Vad menar du egentligen?

Postad

Tänk efter nu, du är out of position och aq är inte en hand man vill ha flera spelare i potten med, visserligen är den suited vilket talar för att ha flera spelare men ändå, vill man ha flera med den handen för att använda sig utav flush-chansen( denna sannolikhet ändrar sig knappt när fler spelare är med, ger dig alltså en nästan konstant chans att vinna med flushen och skadas alltså inte av många, de vet du iförsej säkert men ändå), som sagt vill du använda dig av den är det nödvändigt att du och dina motståndare har stora stacks relativt med blindsen, vilket inte är fallet nu. Som jag tidigare sa så måste du tänka på hur en syn här kommer bli, visst du kanske träffar en q eller a, men hur många gånger fåru rejält betalt med den? Samtidigt kan du fråga dig, ifall du får rejält betalt med den, hur mycket mer får du än när du går all in och de foldar? Så givet att sannolikheten att du får rejält betalt med din hand inte är så jävla stor och att du vid en push kan öka din chipp stack rejält utan att möta motstånd samt att du med en stor sannolikhet har den bästa handen skall du utan minsta tvekan gå all in. Det som mest motiverar att du höjer rejält här är din mini stack, du kan också fråga dig genom att räkna ut lite sannolikheter chansen att de synar och hur du förhåller dig till vinst då, chansen att de foldar och vad du tjänar då, sedan jämföra detta med de möjliga lägena du kommer få senare under omgången, blindsen är höga du kommer troligen inte få nån monsterhand så kör på och kasta in chippsen.

Postad

Jag pushar.

Är det inte handen du får syn av TT och du floppar en kåk?

Hade UTG gjort en raise och fått en syn av BTN hade jag foldat... eller kanske inte? Öööh vet inte - Äh skit samma. Hypotetiskt ändå.

Vi pushar och floppar en kåk. Jag bara känner det!

Postad
Jag pushar.

Är det inte handen du får syn av TT och du floppar en kåk?

Hade UTG gjort en raise och fått en syn av BTN hade jag foldat... eller kanske inte? Öööh vet inte - Äh skit samma. Hypotetiskt ändå.

Vi pushar och floppar en kåk. Jag bara känner det!

Är lite osäker men jag har för mig att jag floppade tvåpar? :-D