Gäst Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Inspirerad av ett propbet på 2p2 tänkte jag nu vara copycat och köra en liknande grej på pf.nu. 2p2-bettet går ut på att z32fanatic mfl bettar om vem som hamnar högst på Full Tilts höga SnG-leaderboard. Alla lägger 2k var och den som hamnar högst på leaderboarden får pengarna. Mitt förslag är att vi gör exakt samma sak med skillnaden att vi spelar på den låga leaderboarden istället och istället för att betta 2k så bettar vi $200. Förslagsvis skickar alla som deltar $200 till någon enskild användare på pf som vi alla litar på och vid månadens slut så skickar denna person alla pengarna till vinnaren. Mitt förslag är Myssion om han själv tycker det är okey och om han inte vill deltaga. Till den låga leaderboarden räknas alla SnGs med ett maxinköp på $24. Leaderboardpoäng tilldelas de fyra bäst placerade i varje SnG. Ju högre buy-in det är man spelar, ju mer poäng får man. Se denna länk för att räkna ut exakt hur många leaderboardpoäng man får för varje buy-in. Anmäl intresse i den här tråden! Har ni frågor så ställ dem här också! Citera
eurythmech Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Jag var mer sugen tidigare, nu vet jag inte. Idén är jättebra, men jag antar att jag inte kommer ha tid att spela sådär idiotmånga SnG. Känns som att bara ge bort $200 liksom. Och jag är nykter. Citera
Gäst Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Verkar tyvärr som att intresset är nästintill obefintligt. Tråkigt. Beror det på att folk spelar för lite eller på att betstorleken som är föreslagen ($200) är för hög/låg? Eller det kanske helt enkelt är väldigt få forumiter som spelar låga SnGs på FTP? Jag vet ju att det finns en hel del som kör $36s osv. Aja, om det inte blir fler än jag och Skanke så blir det inget. Helst hade jag sett att vi var minst 4 pers men om en till ansluter så kan vi ju överväga iaf. Någon? Citera
Joey Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 För min del handlar det bara om att jag spelar alldeles för lite, så det vore pengar i sjön. Sen hjälper det förstås inte till att jag spelar på annan site o nivå. Idén är väldigt trevlig dock. Citera
Gahlster Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Kommer tyvärr spela betydligt mindre nästa månad, så känns inte aktuellt för mig. Men idén är intressant. Citera
Ängeln17 Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Tyvärr Conspiracy, var/är klart intresserad men känner att pga mitt nuvarande tillstånd har jag inte orken att genomföra detta. Däremot om idén återkommer när jag gått igenom besiktningen och klarat kvalitetskontrollen (när fn det nu blir) igen, så är jag intresserad. Citera
thefman Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Bettet känns för litet. $200 sätter ingen press på mig i nuläget. Citera
Gäst Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Bettet känns för litet. $200 sätter ingen press på mig i nuläget. Ok, hur mycket skulle du tycka vore lämpligt? Citera
Skanke Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Där är det lite skillnad, jag skulle kunna köra för äran:) Citera
Gäst Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Där är det lite skillnad, jag skulle kunna köra för äran:) Känner precis likadant faktiskt. Citera
illerrre Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Verkar tyvärr som att intresset är nästintill obefintligt. Tråkigt. Beror det på att folk spelar för lite eller på att betstorleken som är föreslagen ($200) är för hög/låg? Eller det kanske helt enkelt är väldigt få forumiter som spelar låga SnGs på FTP? Jag vet ju att det finns en hel del som kör $36s osv. Aja, om det inte blir fler än jag och Skanke så blir det inget. Helst hade jag sett att vi var minst 4 pers men om en till ansluter så kan vi ju överväga iaf. Någon? Om vi hade satt en gräns på hur många max får spela hade jag varit med. Jag är chanslös annars eftersom jag inte spelar så ofta. Citera
XoteR Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Där är det lite skillnad, jag skulle kunna köra för äran:) Äran är kanske lite segt med nag är intresserad, känns dock drygt att slänga 1/5 av rullen in i ett bet Citera
Skanke Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 max 3000 kan vi ju sätta... Citera
Gahlster Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 max 3000 kan vi ju sätta... lite småkul. Citera
Gäst Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 max 3000 kan vi ju sätta... Låter rimligt... Nej, men ärligt...100/dag är inte särskilt svårt. Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Låter rimligt... Nej, men ärligt...100/dag är inte särskilt svårt. Hehe, tror jag aldrig har lirat 100 på en dag nånsin Citera
Ängeln17 Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Låter rimligt... Nej, men ärligt...100/dag är inte särskilt svårt. Nä det e fn omöjligt :lol: , om man gör annat än bara spelar poker. Som mest va jag uppe i 40-50 under projektet jag hade och DET tyckta jag va mycket. Citera
Gäst Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Om ni vill kan vi göra ett annat propbet..Vilka bettar emot att jag inte kan spela 3000 SnGs på en månad? Citera
Ängeln17 Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Om ni vill kan vi göra ett annat propbet..Vilka bettar emot att jag inte kan spela 3000 SnGs på en månad? Om det är som jag tror att du säger att du KAN spela 3000 är det: Bad odds, inget EV+ i det skule jag tro (för mig). Du skule nog lira tills ögona blör om det behövdes . Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Propbet: Flest raka OOTM på samma site och nivå (verifierat i TM) får något i stil med tre inköp vardera från övriga som är med. Exempel: Skanke spelar 50-dollars Conspiracy spelar 30-dollars eurythmech spelar 20-dollars Skanke "vinner" då han vid ett tillfälle noterar 17 raka OOTM, han får då 90 dollar från Consp och 60 dollar från mig. Tycker man det känns orättvist med olika insatser för olika inköp kan man så klart säga en fast summa, t.ex 50 dollar. Citera
Bluwajt Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jag gillar alla såna här sorts tävlingar. Kommer dock inte börja spela poker igen förrän i mitten av mars förhoppningsvis, men är nog med på det mesta (Så länge man inte lägger allt för många $ i sjön ) från april och framåt. Citera
Joey Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Eury's bet låter kul o lagom originellt. Skulle kunna tänka mig nåt sånt, då kan man ju ha nytta av motriggen en gång i livet. Citera
Gäst Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 På måndag kommer jag få nya datorn. Någon som vill köra nåt slags bet på FTP från och med då? Vill ha lite extra motivation... Alla förslag är välkomna. Citera
dafgaard Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 På måndag kommer jag få nya datorn. Någon som vill köra nåt slags bet på FTP från och med då? Vill ha lite extra motivation... Alla förslag är välkomna. Kunde vara lite spännande och se om du klarar 100 sng´s per dag månaden ut . Alltså 2,5k sng´s i mars from måndag. Får väl sätta ett minsta inköp med då, $24? Kan tänka mig att beta emot att du klarar det. $200? Citera
Recommended Posts