Gå till innehåll

Betalar NETeller ut?


bjornufknu

Recommended Posts

Jag har hört rykten från andra forum att NETeller inte skickar checkar eller genomför banköverföringar till spelare som INTE bor i USA. Är detta något som någon här har erfarenhet av?

Någon som gjort en banköverföring i dagarna som gått igenom som det brukar?

 

Det enda jag vet är att dom strula till det lite i bank överföringar från Neteller för uttag gjorda omkring den 10 feb när dom splitta upp US och resten av värlen i sina system, men att dom uttagen gick iväg senare när dom "såg" att dom inte skickat pengarna. Mitt senaste uttag från netteler till bank anlände till bankkontot den 16 feb, efter det har jag bara skickat pengar till pokerkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade strul med Neteller för ett år sen ungefär, dom envisades med att skicka check... som var utställd i "fel" valuta som bankerna inte kunde lösa in. Det löste sig när jag skickade tillbaka checken och ringde och bad om en insättning på konto istället.. Sen dess har det inte varit nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt göra två cashouts men ingenting har hänt. Fick nyss ett mail där dom ville att jag skulle byta valuta på kontot till EUR eller GBP. Jag har ingen aning hur jag ska få ut mina pengar? Någon som har stött på liknande problem?

 

Av någon anledning syns det inte direkt på NETeller-saldot att man cashat ut, utan saldot verkar ändras först när NETeller handlagt ärendet (initierat transfern). Gå in på kontot senare idag eller imorgon, så har förhoppningsvis pengarna dragits.

 

EDIT: Eller fick du mailet som förklaring till att du inte lyckades casha ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inta haft några som helst problem med Neteller fram till för ett par veckor sen men nu börjar jag bli orolig. Allt är inte som det ska vara med det företaget. Det skulle inte förvåna mig om de har problem med likviditeten. Skulle göra ett uttag till mitt bankkonto men det funkade inte och jag fick meddelande om att jag måste uppgradera mitt konto till premium. Nu var mitt konto redan premium sen lång tid tillbaka och jag har gjort flera uttag på det sättet utan problem. Hur som helst valde jag att registrera mitt konto på nytt och det tog väl ca en vecka innan jag kunde bekräfta bankkontot. Nu ska det väl inte vara några problem att få ut sina stålar tänkte jag men oj vad fel jag hade. Jag har i en veckas tid försökt göra en utbetalning men det sker aldrig en transaktion. Jag får meddelande om att transaktionen har godkänts och att pengarna ska skickas till min bank men saldot på mitt konto förblir oförändrat och det kommer aldrig upp någon information om att jag har ett pågående uttag. Så har det varit sen i måndags.

Det som gör mig orolig är att Neteller svarar inte på mina mail och går inte att nå på telefon. Det hela känns väldigt skumt och varning för Neteller måste utfärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är jag som startat denna tråd tänkte jag lugna folk som nu läser den.

Jag har fått ut mina två större uttag jag har gjort. Det tog lika lång tid som det brukade göra. Jag var tvungen att re-verify mitt konto, men det var inga problem, tog 4-5 dagar.

 

Mailade NETeller när jag gjorde två uttag samma dag, men bara en gick igenom. Fick då veta att dom har en standardspärr som fungerar så att systemet tror att det andra uttaget på samma dag är en "duplicate request", dvs dom antar att kunden gjort fel.

Fick då ett mail från en kvinna som jobbar på NETeller som hjälpte mig med mitt andra uttag, där hon till och med meddelade mig via email när mitt andra uttag gick igenom och pengarna var "på väg" till mitt svenska bankkonto.

 

Ni som har problem med uttag och som har pratat med live-chat utan resultat och har väntat mer än 4-5 arbetsdagar - skicka ett pm till mig privat så kan ni få denna kvinnas email adress, så kanske hon kan hjälpa er privat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag faktiskt lyckats att komma i kontakt med deras support via live chatten. De kunde se att jag har försökt att ta ut pengar men kunde inte svara på varför transaktionerna hade stoppats. Som tur är kunde de manuellt trigga igång utbetalningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är det så att de inte gör några utbetalningar i USD längre.

 

Jag förökte nyligen att ta ut en summa dollar till mitt valutakonto, men det gick inte för sig.

 

Jag gjorde uttaget den 16/2. Det hände ingenting fören den 27/2, då kom pengarna tillbaka in på mitt neteller-konto.

 

Så tyligen måste man byta valuta till SEK eller EUR så att Neteller kan sno 1.9% i växlingsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som ej haft problem? vilken valuta hr ni ert konto i? SEK?

 

 

ni som haft problem, har ni dollar som vadl valuta?

tror ni detta spelar roll?

 

Jag har inte haft några problem. Mitt konto är i dollar. De växlar pengarna till antingen GBP eller EURO vid utag. Som det är just nu så slipper man betala valutapåslag för den växlingen.

Så i princip så funkar utagen så som tidigare. Om man inte sitter med valutakonto i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men inget problem att ha kontot i dollar alltså...?

 

Inga som jag har märkt. Jag tänker inte byta valuta. Använder hellre andra konkurerande tjänster i så fall.

 

Jag gjorde mitt senaste utag denna vecka. Funkade hur bra som helst.

Min dollarkurs blev 6.98 inräknat de kostnader som dök upp på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...