Gå till innehåll

NLT - Hur spela med floppat tvåpar?


Beritx

Recommended Posts

Detta är mitt första inlägg någonsin på något forum så hoppas ni kommer ha förståelse för hur detta kommer att bli.

 

Jag spelar VÄLDIGT låga NL bord på expekt håller mig nu till 0.10/0.20$ då jag inte har spelat poker så länge.

 

Satt inne på bordet med $18 +- några cent och började känna mig lite uttråkad, vilket jag är fullt medveten om att det är en dålig känsla att ha vid ett pokerbord..:

 

Bordsstämningen var väldigt lugn inte så mkt som hände.Ingen spelare utmärkte sig från mängden med sitt spelsätt.

 

Jag hade inte varit delaktig i någon pot så här långt utan suttit passivt och bara tittat på

 

Denna rundan verkade inte bli annorlunda från de flesta innan. Tre spelare synar BB vilket inte var ovanligt då detta inte rörsig om några pengar. Turen är min.

 

Jag sitter med :club: Q :club: J och tänkte, ähh let´s gamble! Jag har ju trots allt inte fått vara delaktig i pokerspelandet än. Bettar hela 6x BB :shock: så mkt som $1.2 :D och självklart så foldar alla fram till BB som synar, och även spelaren efter honom.

 

Dealing Flop:: [ :diamond:Q :diamond: J :spade: 5 ]

(Pot = $3.5)

 

Första spelaren Checkar. Gött tänkte jag tvåpar är ju inte så pjåkigt iaf. Visst flush och straight draw finnsju alltid men för att få se den ska de iaf få betala tänkte jag och bettar en pot. Får direkt syn av killen efter mig men fold av den andre.

 

Dealing Turn: [ :heart: 8]

(Pot = $10.20)

 

Så långt ser ju allt bra ut tror inte han skulle syna om han satt på T9 iaf. Tror jag har bra chans att ta hem denna potten, vilket skulle vara behövligt då jag bara har $13.5 kvar vid bordet. Jag är först att agera och bettar en pot här också. Får syn efter ett litet tag men med lite tvekan. Efter hans syn hade han ju trots allt bara $10 kvar.

 

 

Dealing River: [6 :diamond: ]

(Pot = $31+)

Jaja då var man väl körd tänkte man då man såg den tredje rutern. Inte mkt att spara på $3.45 bettar jag som han gitetvis utan tvekan synar.

 

Showdown

Han sitter säkert fortfarande med hjärtat i halsgropen men ändå med ett leénde på läpparna då han visar sin flush A :diamond: 3 :diamond: plus de tre på bordet. mnelson2122 wins $37.50 with a flush Diamonds. Bara att gratulera. NH skriver man till han utan att få tillbaka något svar :) Nästa gång kanske jag har turen på min sida och vinner. Kändes som om jag ändå på ngtsätt hade spelat bra trots att alla mina pengar på bordet var slut.

 

Tänkte bara kolla med er här på pokerforum.nu om ni tyckte jag spelade min hand på ett rätt sätt eller/om jag skulle spelat den på annat sätt?

 

//Beritx

 

 

(Pill, pill. Litet tips: Fetstil används för att markera viktiga saker, inte för att skriva långa stycken - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart! Du spelade helt rätt även om din preflophöjning kan tyckas vara lite i högsta laget, men det hade ju ingen betydelse den här gången. Däremot din motspelare - han var helt körd! Riktig fisk. Man synar inte pottbets med endast färgdrag i en tvåvägspott. Speciellt inte på turn då det inte fanns några som helst implicita odds att dra på. Jag förstår verkligen inte varför han inte tryckte all in på floppen när han ändå kände att han var villig att syna ner hela vägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...