thefman Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Har nyligen lärt mig spela Gin har lite frågor: När jag knackar så får jag ofta en bitter nyhet att fi har lägre deadwood och får således mina poäng samt bonuspoäng. Är det en strategi att klämma på handen så länge man kan och försöka få sin fi att knacka åt en? Känns det inte säkrare att försöka knacka så tidigt som möjligt ifall han har hög deadwood? Kanske har o göra med hur långt in i handen man har kommit tidsmässigt. Finns det "badbeats" i Gin? Vad är den allmänt bästa strategin/spelstilen i Gin (så som man talar om att vara LAG i pokern)? Litteratur i ämnet? Citera
fredyr Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Den här är bra :Bok Bäst strategi beror lite på vilka exakta regler man kör med, men vanligast är att man ska knacka så fort som möjligt. Citera
thefman Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 Den här är bra :Bok Bäst strategi beror lite på vilka exakta regler man kör med, men vanligast är att man ska knacka så fort som möjligt. ty! Spanade lite på den innan. Får väl slå till då! Det här med huruvida man ska knacka känns osäkert. Jag knackar helt klart för ofta när fi jhar lägre deadwood. Förslag på siter man kan spela på då? Jag har bara sett en och det är gameaccount.com Citera
snerki Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Vad jag sett finns det inga värda siter att spela för pengar, om det var det du menade. Raken är helt enkelt helt omöjlig att slå Citera
juman Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Jag spelar Gin mer eller mindre regelbundet och min plan är enkel. Sätter jag handen fort knackar jag men tar det lite tid och jag misstänker att motspelaren närmar sig knack så avvaktar jag. Till en viss del kan man ju också räkna ut vad motspelaren har om man får se dom plocka upp mycket kort etc och sitter man då med det kort dom väntar på kan man avvakta ytterligare... Några seriöra spelsajter för Gin på nätet verkar det dock ont om vad jag vet.. Citera
Recommended Posts