Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi verkar rätt dålig 45/11/1.2 efter få händer. Jag har varit rätt aggro på två bord och han verkar lite trött på mig, inte visat nån bluff/skräp dock, fått kännslan av att han är åt det veka hållet. Ok spel? Rätt säker på att jag inte kan ta potten på river om jag missar. Preflopp är väl inte ultimat heller, men det vet jag redan :)

Seat 1: Dhara111 ($1,392.25 in chips)

Seat 3: dackjaniels2001 ($1,069.50 in chips) DEALER

Seat 5: expekt3576136 ($203.75 in chips)

Seat 6: Fi ($1,538.10 in chips)

Seat 8: ronkeball ($1,075.50 in chips)

Seat 10: HERO ($1,157.25 in chips)

expekt3576136: Post SB $5.00

Fi: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3:heart: 5:heart:

ronkeball: Call $10.00

HERO: Raise $45.00

Dhara111: Fold

dackjaniels2001: Fold

expekt3576136: Fold

Fi: Call $35.00

ronkeball: Fold

*** FLOP *** Q:heart: 4:heart: 3:spade:

Fi: Check

HERO: Bet $75.00

Fi: Call $75.00

*** TURN *** 6:diamond:

Fi: Bet $110.00

HERO: Raise $440.00

Nån som har HH-converter för iPoker?

Postad
Du har ju en BRAZZILLION outs om du inte leder! :heart: :heart: :heart:

Jo, orkar inte ens räkna hur många det är, vet inte ens om jag kan räkna så högt. Reppar ju också en riktigt stark hand.

Postad
Ser väl bra ut, bara du insett att du måste syna om han pushar.

Jo, det var planen med. Känns som alla är överens om att det är ett ok spel? Han vek, och sa i chatten att det var QJ.

• 2 weeks later...
Postad

Om man vill semibluff-raisa turn med flushdrag + något combo drag (eller kanske tom utan combo draget), hur tycker ni man ska sizea raisen?

Jag spelar mest på lägre nivå typ NL 200$ men där är det sällan någon raisar 4 ggr tidigare bettors bet.

Jag brukar ofta raisa 2,5 ggr original bettors bet både med bluffar och nöten. Är detta fel? Rimligtvis borde man väl raisa ungefär samma både med valueraise och med semi-bluff raise.

(såvida original bettors bet inte är extremt litet, i detta fall hade jag nog raisat 3 ggr hans bet då han betta 35% POT)

Postad

Spelet är skitbra mot mer skillade spelare, men frågan är om det inte är högre EV på att ta en syn så som du beskriver honom. Om du inte kan ta potten på river ifall du missar bör det ju innebära att du ofta kan få betalt de gånger du träffar. Eller är det typen som foldar för allt som ens påminner om ett scarecard?