Gå till innehåll

Hur ser spelet ut?


pangela

Recommended Posts

Från egen erfarenhet så måste jag säga att jag saknar alla amerikanska maniacs ganska mycket. Tidigare kunde man gå in med fullt inköp, vänta in en premiumhand och (nästan) pusha och få betalt. Då gick det 7 amerikaner på 3 icke-amerikaner.

Många gånger satt de andra två också och bara väntade in stål och lät amerikanerna ta tveksamma beslut som nästan alltid visade sig vara fel beslut.

Nu är det lite mera trevande spel. Jänkarna stack och lämnade kvar en hel flock ultra tighta spelare. Hittils har jag inte hittat några bra ersättare för amerikanerna utan gett upp cashgame till förmån för SnG.

Tyvärr gäller detsamma här. Mycket mera disciplin och mera tålamod än tidigare hos din medel-fi gör att jag numera hellre spelar på SvS eller på brittiska VCPoker.

Jag vill inte påstå att spelarna som lämnat Party var fiskar, inte alls. De hade dock (generellt sett) en spelstil som var ganska tilltalande att spela mot. Generösa med marker och betalade ibland halva stacken bara för att få se om deras bottenpar räckte vid showdown. Numera krävs nötterna eller nära för att vara säker på vinst och dessutom att fi har bara en marginellt sämre hand.

Kanske läge att gå in och LAG-spela mera?

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...