jojje2k Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Inte jag som spelade handen...... Men jag har problem med sånna här händer så jag postar den här. Read på FI: TAG troligtvis runt 18/12/2 , ganska duktig Stackar: $800 HERO har i CO och raisa till 22 FI som sitter på knappen höjer till 72, HERO tar synen... Fi's hd är nog JJ+ AQs+ AKo+ Flop: Hur spelar man flop och turn i sånna här lägen? Citera
Pokershark Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Vad har hero för stats? Citera
greywolf Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Lite generalla tankar.. köra C/C flop och C/F turn som standardspel och variera därifrån. Kanske att man bet/foldar flop ganska ofta också (mest för att jag hatar att ta en passiv linje) och att man balanserar med att betta ut drag och luft med. nackdelen är väl att man missar CB men lyckas man folda ut två överkort=6 outs så gör inte det mig något. Hyffsat svårspelat så ibland kan jag tänka mig att folda mot CB rakt av på floppen. Kör man C/C flop turn så bör man nog knacka och passa turn oförbättrad för det mesta men man borde nog syna då och då så han inte för för sig att han kan skjuta tomt två gånger och få oss att folda marginella händer. river är C/F generellt. problemet med den här linjen är att vi alldrig kan ha en stark hand på river så det jag har funderat lite på är om vi inte borde spela stål så här med om stackarna är djupa trots dragig bräda. Då slipper vi situationen på river när vi checkar och han vet att vi inte kan ha en stark hand. Mkt jobbigare för han att betta river om han vet att vi kan checkraisa allin med luft/stål. Citera
jojje2k Postad 22 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2007 Handen är från en cardrunnersfilm med Muddywater. Han säger att checksyn är ett spel han hatar i detta läge men han säger inte direkt varför. Han tycker Check/fold eller bet/fold är mycket bättre. Citera
tornis Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Jag tycker att det här är den svåraste situationen man kan ha i poker, överpar mot en pre-höjande motståndare. Jag vet aldrig hur jag ska spela i det här läget och använder alla moves ni nämnt, beroende på motståndaren. Någon pokergud som kan berätta hemligheten här? Allin kanske? Citera
galenponny2 Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Inte jag som spelade handen...... Men jag har problem med sånna här händer så jag postar den här. Read på FI: TAG troligtvis runt 18/12/2 , ganska duktig Stackar: $800 HERO har i CO och raisa till 22 FI som sitter på knappen höjer till 72, HERO tar synen... Fi's hd är nog JJ+ AQs+ AKo+ Flop: Hur spelar man flop och turn i sånna här lägen? beror ju så mycket på, många cbettar flopp här med AK och AQ och ger sen upp turn. isåfall är ju checksyn bra. eftersom standard i denna sits med AA-KK är checkraise så känns leda flopp rätt kallt om fi har lite guts och kan bluffraisa AK. men leda flopp funkar ändå mot många som foldar sin AK/AQ då för de vågar inte chansa på att du ska folda. Citera
Recommended Posts