Steinmeyer Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Detta hände idag... 1/2$ NL 6-handed. Plockade upp A K UTG och höjde till 10$, fold runt till button som går all-in med 60$, SB och BB folds. Jag synade. Missade alla fem kort och förlorade mot 2-2. Vad tror ni, vinnande eller förlorande spel i längden. + För + + Var ganska precis even money mot 2-2 - Q-Q tack vare mina 10$ redan i potten. + Stor favorit mot andra big cards. + Min erfarenhet av shortstacks på low limit cashbord gärna trycker in alla sina pengar på halvtaskiga kort när det blir så lite att de inte längre bryr sig. Som när de har TP med uppenbara kickerproblem men tycker det är för tråkigt att lägga sig och går all-in i stället. - Emot - - Visste inte alls hur han spelade, kanske var en astight snubbe som gick in med hela sin BR från 0.05/0.10 och satt och väntade på AA eller KK. - Var väldigt lätt att bara lägga sig utan förlust (förutom eventuell +EV, vilket är varför jag skriver denna tråden). Vet att det inte är nån Big Deal, situationen kommer inte upp ofta och vare sig det är + eller - EV på en syn så skiljer det nog inte mycket. Tyckte bara det var intressant. Tack * Flytt till THe - QoS * Citera
Slask Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Tänkte precis skriva ett inlägg om nästan exakt samma sak. Spelade NL 0,25-0,50, 10 manna. Får AKs i tidig position. Höjer till $2. Killen efter mig går all-in med sina $30 som han har kvar. Han får syn av killen som sitter på knappen, han har $60 i sin stack. Jag har själv $30 och väljer efter mycket funderande att folda mina AKs. Känns ju som att iaf nån av dom har AA eller KK. Sen kommer floppen x K A Turn x River x Killen som gick All-in först vinner på sina QQ. Då kändes det inte så kul. Men vad tycker ni, gjorde jag ändå rätt som la mig? Citera
Steinmeyer Postad 18 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2005 Din situation skiljer från min på två viktiga punkter. Du har 2 st emot dig istället för en vilket jag nästan skulle tycka var en fördel, förutsatt att de är shortstacked. T.ex. så är det ju mycket bättre att med AK vara all-in mot en JJ och en QQ än bara en av dem, nackdelen är att AA-KK chansen ökar. 30$ är inte precis shortstacked i ett 50$ max buy-in game. Skulle nån gå all-in preflop med 120$ i mitt 200$ game när jag raisat till till 10$ skulle jag aldrig syna om det inte var nån väldigt speciell omständighet. Så, ja, jag anser att du gjorde rätt. Citera
P_kungen Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Min erfarenhet är att det lönar sig i längden att göra dom synerna.. Jag tror att det är coinflipp i typ 40% av fallen, du dominerar stort i 40% fallen och är uppe mot AA,KK 20% av gångerna Edit: gäller Steinmeyers hand, skulle nästan aldrig synat den andra.. Citera
ematic Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Har precis samma problem, spelar 0.5 / 1 NL på Crypto. Tror dock att det är +EV i sådana lägen. 70% av alla shortstacks kan trycka in pengarna med halvtaskiga händer, de andra 25% har 88-QQ, sen kanske 5% har KK-AA. Den känslan har jag på mina bord iaf. Citera
thorin Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 Min erfarenhet är att det lönar sig i längden att göra dom synerna.. Jag tror att det är coinflipp i typ 40% av fallen, du dominerar stort i 40% fallen och är uppe mot AA,KK 20% av gångerna. Nu är jag ingen matematiker som jag tidigare nämnt, men du säger att du tror det lönar sig i längden, sen tar du exempel där du 60% av fallen är underdog, eftersom coinflippen egentligen är svag fördel för Fi. Sen när du säger STOR fördel, hur stor favorit kan man vara med med AK? jag antar att du är som störst AX. Citera
baller Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 70% av alla shortstacks kan trycka in pengarna med halvtaskiga händer Om det är så ofta låter jag vara osagt, men man är ändå ca 68-31 om fi bara har två underkort (jo ja vet, d beror lite på). Men händer som shortstacken gärna lastar in kort med som Ax eller Kx har man mer än 75+% på... Det är två händer man ligger efter, det är AA och KK, alla andra ligger man just efter eller leder markant (precis som AA och KK gör mot AK)... Anser man att fi gör detta flera ggr med "skräp" än med AA och KK, vilket borde vara fallet, så blir det +EV... Hjorten får gärna presentera en uträckning Citera
ematic Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 70% menar du? Det jag säger är att vid cirka 70% är du någon slags favorit, stor eller lite. 25% är det cirka ett myntkast och vid 5% ligger man efter. Är ingen grundlig undersökning jag gjort, men det är den känslan jag har där jag spelar. Citera
sevenfeet Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 Ganska säker på att thorin citerade ett inlägg och kommenterade ett helt annat... Citera
thorin Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 Ganska säker på att thorin citerade ett inlägg och kommenterade ett helt annat... Jepp, nice noterat Nu har jag ändrat mitt inlägg, jag skulle citerat P_Kungen Citera
Recommended Posts