Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte sett schampus spela många händer. Han hade en stor stack när jag satte mig ner. Jag har en stor stack efter att ha dubblat med TT mot J9 på brädan 7 J 10 9 7 där jag hamnade all-in på turn för ca 10 händer sen.

Har varit aktiv i de tre senaste potterna på detta bord (KK reraise pre, vann. AJ raise pre vek flopp. AJ raise pre, flop 78J betade och vann).

Hero sitter vid 0 med $198,06.

stostom sitter vid 1 med $29.

Smuggler- sitter vid 2 med $149,80.

schampus sitter vid 3 med $206,52.

nestee sitter vid 4 med $42,34.

Otti-the-dog sitter vid 5 med $84,34.

Dealern sitter vid 2.

schampus lägger en blind på $,50.

nestee lägger en blind på $1.

(Hero ges Kr Kk.)

Före floppen:

Otti-the-dog foldar.

Hero höjer med $3.

stostom foldar.

Smuggler- foldar.

schampus synar med $3,50.

nestee foldar.

Floppen kommer upp

8s 7r 6r.

schampus satsar $1.

Hero höjer med $8.

schampus synar med $8.

Turnkortet kommer upp 6s.

schampus satsar $27.

Hur spelar du vidare?

Postad
Har inte sett schampus spela många händer. Han hade en stor stack när jag satte mig ner. Jag har en stor stack efter att ha dubblat med TT mot J9 på brädan 7 J 10 9 7 där jag hamnade all-in på turn för ca 10 händer sen.

Har varit aktiv i de tre senaste potterna på detta bord (KK reraise pre, vann. AJ raise pre vek flopp. AJ raise pre, flop 78J betade och vann).

Hero sitter vid 0 med $198,06.

stostom sitter vid 1 med $29.

Smuggler- sitter vid 2 med $149,80.

schampus sitter vid 3 med $206,52.

nestee sitter vid 4 med $42,34.

Otti-the-dog sitter vid 5 med $84,34.

Dealern sitter vid 2.

schampus lägger en blind på $,50.

nestee lägger en blind på $1.

(Hero ges Kr Kk.)

Före floppen:

Otti-the-dog foldar.

Hero höjer med $3.

stostom foldar.

Smuggler- foldar.

schampus synar med $3,50.

nestee foldar.

Floppen kommer upp

8s 7r 6r.

schampus satsar $1.

Hero höjer med $8.

schampus synar med $8.

Turnkortet kommer upp 6s.

schampus satsar $27.

Det är väl bara att beta på, så himla mycket styrka har han ju inte visat, känns som färgdrag/stegdrag/mellan PP.

Postad

Fi betade så lite på floppen - men på turn betar han pott ca. Varför? Du har ingen read på honom; han kan ha synat med A,6s, och fått in en triss på turn. Men naturligtvis är mycket annat möjligt; ett överpar eller en stege, eller ett nötfärgdrag. I och med att brädan ser så farlig ut: folda.

Postad

Äh ett sådant minibet brukar oftast vara drag eller lägstaparet, vägrar att lägga mig på turn här chansen att han vill ha bort dig känns stor då han betar rakt in i dig. Folk brukar gilla att checkraisa, ogillar synen också men vad fan ska han ha som spelar så tomtigt med en sådan stor raise helt plötsligt. Mitt samvete säger fold men mitt hjärta call och se vad som händer på rivern. Har dock väldiga problem att välja mellan dessa två men skulle förmodligen synat av ren småtilt på hans konstiga spel :D

Edit: Att tillägga vad som tala till din fördel är att de med lägstaparet brukar lägga sig mot din riktiga reraise där på floppen så skulle gissa på 50/50 eller något och eftersom det ligger lite i potten så blir det en syn :)

Postad

enkel syn.

sen blir det jobbigare på river, men du får ju hoppas på check check. skjuter han igen är du antagligen slagen och mesbetar han river så synar du.

hur som helst så tycker jag absolut INTE att fold finns på kartan på turn. och inte raise heller för den delen.