Gå till innehåll

NL25 SH 6-man


Recommended Posts

Återigen en hand som jag säkert resonera fel på.

Synar med lågt pocketpar och missar. Det blir rundcheck och 3:an dyker upp men även spader i 3färg. Fi bettar 1.25$ och jag steker lite varav jag synar för om bordet parar sig så har jag hans färg eller färgdrag slaget. Och 2:a esset dyker upp. Bra tänker jag...hade han det ena esset(ej spaderess) så får jag betalt. Har han färgen får jag betalt. Så har han slowplayat ett 2 par och får en högre kåk på rivern och jag förlorar potten.

Känns också som en hand som jag ofta hamnar i och förlorar så jag undrar om det bara är att svälja och glömma och spela likadant nästa gång eller går det att spela på något annat sätt?

 

Killen vid bordet är ny och har ingen read än på han.

 

 

 

Bordsplacering:

 

titepao sitter på stol 1 med $20.74.

roudin sitter på stol 2 med $5.00.

Carcas sitter på stol 3 med $13.42.

varech sitter på stol 4 med $9.50.

El_Manu333 sitter på stol 5 med $29.10.

confiance sitter på stol 6 med $21.21.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

El_Manu333 lägger den lilla blinden på $0.15.

confiance lägger den stora blinden på $0.25.

roudin lägger den tidiga blinden på $0.25.

 

Ge hålkorten:

 

titepao: -- --

roudin: -- --

Carcas: 3d 3c

varech: -- --

El_Manu333: -- --

confiance: -- --

 

Före floppen:

titepao lägger sig.

roudin checkar.

Carcas synar $0.25.

varech synar $0.25.

El_Manu333 synar $0.10.

confiance checkar.

 

 

Floppen (6h 2s As):

El_Manu333 checkar.

confiance checkar.

roudin checkar.

Carcas checkar.

varech checkar.

 

 

Turnkortet (6h 2s As 3s):

El_Manu333 höjer $1.25.

confiance lägger sig.

roudin lägger sig.

Carcas synar $1.25.

varech lägger sig.

 

 

Riverkortet (6h 2s As 3s Ac):

El_Manu333 höjer $2.05.

Carcas höjer $6.00.

El_Manu333 höjer $9.30.

Carcas höjer $5.92.

El_Manu333 synar $0.57.

 

 

Kortvisning:

El_Manu333 visar 6s Ad.

El_Manu333 har 6s 6h Ad As Ac: Kåk

Carcas visar 3d 3c.

Carcas har 3d 3c 3s As Ac: Kåk

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $27.59

El_Manu333 vinner $26.49.

Husprovision: $1.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant tycker jag inte att det är speciellt dåligt spelat här. Vad du kunde gjort, och kanske ska göra nästa gång situationen uppstår är att höja på turn och på så sätt visa att du inte är rädd för ett ensamt ess eller ett tvåpar.

Esset på river ställer ju bara till det. Jo, du fick en kåk. Bra. Det slår ju färgen som han kunde ha haft. Men om han nu uppenbarligen inte är rädd för bordsparet borde han nu ha minst ett ess med någonting mera. AK, AQ borde han ha höjt med pre och eftersom det runtcheckas efter floppen så är han osäker på om esset är något värt. Hade han haft tvåpar redan efter floppen borde det kommit mera än en check där. Bettningen börjar så snart sista trean landar på bordet och i det läget så bör man pröva om trissen man sitter på är något värt eller inte. Du har ju checkat och kallsynat hela vägen hit. Rädd för färgen måste du ju vara på turn men fi borde vara räddare då han i det här läget endast har ett tvåpar. Han betar för att skydda sin hand mot ett färgdrag. Du synar då du hoppas på ett bordspar.

Bettingen på river är naturlig men kanske lite fartblind. Du tror att du bettar mot en färg och detsamma gör han men följer man handen baklänges så har han inte spelat annat än aningen svag ABC-poker hela vägen medan du har hamnat ett steg bakom hela vägen och inte förrän nu visar styrka och tyvärr var det ju för sent.

 

Som fi hade jag prövat redan efter floppen ifall esset räckte till. Du hade troligtvis lagt dina treor utan att blinka då. Han hade kanske slängt sitt tvåpar mot en schysst bet från din sida på turn, men det går ju emot all logik och magkänsla att beta in i en potentiell färg och heller inte säkert att fi släppt sitt tvåpar.

 

Nej, själv i stridens hetta hade jag troligtvis gjort precis likadant kanske med undantag för en höjning på turn för att kolla om färgen var ett faktum eller inte. Så ... inte dåligt spelat, bara dålig timing och otur med korten. Det är ju de här näst-bästa händerna som blir de dyraste att förlora. Ju bättre näst-bästa hand desto mera svider det i stacken.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många roliga saker får man läsa här.

 

"Höj turn så du får reda på om han har färgen!"

"Höj turn för att få topptvå att vika!"

"Bettningen börjar så snart sista trean landar på bordet och i det läget så bör man pröva om trissen man sitter på är något värt eller inte."

 

Good grief.

 

 

Till OP: Höj preflop, höj turn FÖR VÄRDE, gå bust på river, du har halvt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hade han ju 2 paret på floppen och varför man checkar ibland är väl för han hoppas att nån med Ax som inte träffar bettar. Jag gör också så ibland. Han kanske hoppades på bett på mellanpar eller pocket eftersom alla bara synade på preflop.

 

Turn: Ja tänkte på det också men att han inte betta på floppen gav mig känslan av färgdrag så därför valde jag inte höja för att jag trodde han redan satt med färgen. Hade jag bettat hade jag säkert åkt på en raise om han hade haft färgen men då hade jag nog lagt mig. Vilket kanske visar att jag om jag hade höjt kanske han hade lagt sig, hade jag höjt och han reraisat så hade nog lagt mig beroende på bettstorlek, syn så hade utgången blivit som den blev i detta fall.

 

Så summa sumarum så hade nog ett raise varit bäst på turn och inte syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket kanske visar att jag om jag hade höjt kanske han hade lagt sig, hade jag höjt och han reraisat så hade nog lagt mig beroende på bettstorlek, syn så hade utgången blivit som den blev i detta fall.

NEJ!

 

Han kan gå all-in med drag och andra händer. Du har outs om han har färgen. Du har halvt inköp. Du ska inte lägga dig någonstans från och med turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj absolut före floppen - detta ska vara standard med alla pockets på SH-bord. Beta ut floppen när den kommer A eller K - du representerar att du träffat och det är trovärdigt iom preflophöjningen.

 

Som spelat nu. Höj turn och representera färgen vid omslag får du använda omdömet (syn är inte obligatoriskt, men nästan iom att du är kortstackad). När kåken kommer på river är det bara att betala. Kåk vs kåk är en sån där grej som jämnar ut sig i längden - ibland är du på rätt sida, ibland inte. Enda gången vi släpper kåk, i princip, är på dubbelparade brädor då vi sitter med loserkåken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP: Höj preflop, höj turn FÖR VÄRDE, gå bust på river, du har halvt inköp.

 

Håller med om allt Sansrom skrivit, det som går att ifrågasätta är om det är rätt att höja 33 först in ur CO med 50bb stackdjup. På den här nivån så är det inte precis några überrocks man spelar mot och FE såväl preflop som postflop minskar drastiskt.

 

Och JA, du kommer alltid att vilja stoppa in allt på rivern givet handen/brädan/stackdjupet. Ja, ibland är du slagen av en högre kåk. Men du kommer oftast se fi vika upp: färg, stege, triss, tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man då bettar Preflopp och sen kommer den flopp som kom i handen. Hur spelar sen vidare? Betsize , reraise osv ?

 

Om det checkas fram till dig betar du runt pott (är det många med som ser floppen kan vi lika gärna ge upp och check-folda). Betar någon före dig kan du lika gärna ge upp handen - bli inte för fancy på NL25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...