Gå till innehåll

Everest NL50$ Var gjorde jag fel?


Recommended Posts

Som sagt: Skulle jag spelat den annorlunda och i så fall hur?

 

 

 

Bordsplacering:

 

patpoker007 sitter på stol 1 med $36.10.

delec76 sitter på stol 2 med $8.07.

Guenya sitter på stol 3 med $71.77.

Bodil_ sitter på stol 4 med $28.00.

Carcas sitter på stol 5 med $31.34.

tipsi sitter på stol 6 med $48.26.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

delec76 lägger den lilla blinden på $0.25.

Guenya lägger den stora blinden på $0.50.

 

Ge hålkorten:

 

patpoker007: -- --

delec76: -- --

Guenya: -- --

Bodil_: -- --

Carcas: Qd Qh

tipsi: -- --

 

Före floppen:

Bodil_ lägger sig.

Carcas höjer $1.75.

tipsi lägger sig.

patpoker007 lägger sig.

delec76 lägger sig.

Guenya synar $1.25.

 

 

Floppen (2h 7d 5h):

Guenya checkar.

Carcas höjer $4.00.

Guenya synar $4.00.

 

 

Turnkortet (2h 7d 5h 6d):

Guenya checkar.

Carcas höjer $11.75.

Guenya synar $11.75.

 

 

Riverkortet (2h 7d 5h 6d 10c):

Guenya checkar.

Carcas höjer $13.84.

Guenya synar $13.84.

 

 

Kortvisning:

Carcas visar Qd Qh.

Carcas har 6d 7d 10c Qd Qh: Par

Guenya visar 7c 5c.

Guenya har 5c 5h 7c 7d 10c: Två par

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $62.93

Guenya vinner $60.42.

Husprovision: $2.51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra, du betar ju rätt hela vägen och han visar ju ingen större styrka, sen beror det ju på vilken read du har på honom, är han en lurig spelare med koll på läget finns ju alternativet att checka rivern för att undvika en all-in från honom med en dunderhand, nu håller han sig ju lugn där som tur är, annars hade du ju kunnat bli av med väsentligt mycket mer på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra, du betar ju rätt hela vägen och han visar ju ingen större styrka, sen beror det ju på vilken read du har på honom, är han en lurig spelare med koll på läget finns ju alternativet att checka rivern för att undvika en all-in från honom med en dunderhand, nu håller han sig ju lugn där som tur är, annars hade du ju kunnat bli av med väsentligt mycket mer på rivern.

 

Det kan inte bli mer, HERO går ju all in på rivern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra, du betar ju rätt hela vägen och han visar ju ingen större styrka, sen beror det ju på vilken read du har på honom, är han en lurig spelare med koll på läget finns ju alternativet att checka rivern för att undvika en all-in från honom med en dunderhand, nu håller han sig ju lugn där som tur är, annars hade du ju kunnat bli av med väsentligt mycket mer på rivern.

 

 

Alltså spela hyfsat korrekt där....inget som jag borde förlora på i längden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog checkat bakom på river men annars hade jag också pressat FI på både flop och turn. Vad synar han med på river som du slår och kan du få honom att lägga en starkare hand än din på river?

 

 

Ja Färgdrag , A7 , pockets

 

Han kanske trodde jag var tom och därför syna.

 

Känner bara om jag checkat för att jag tror att han har något så ställer han även om han är tom för jag visa svaghet, jag får svårt att syna så därför ställer jag direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Färgdrag , A7 , pockets

 

Han kanske trodde jag var tom och därför syna.

 

Känner bara om jag checkat för att jag tror att han har något så ställer han även om han är tom för jag visa svaghet, jag får svårt att syna så därför ställer jag direkt.

 

Har jag läst så fel?

Som jag ser det så checkar FI river, du bettar ut och FI synar?

Riverkortet (2h 7d 5h 6d 10c):

Guenya checkar.

Carcas höjer $13.84.

Guenya synar $13.84.

Om du checkar bakom så blir det ju showdown.

 

Att FI skulle ge sig på en "bluff-syn" (färgdrag) är väl ändå osannolikt?

 

Om han har lagt in $17,5 i potten med KK+ (det sämsta han kan ha som slår dig) så lägger han nog knappast sig för din bet på rivern. Att FI är så fiskig att han synar ner dig med A7 kan jag ändå inte tänka mig.

 

Nej, din bet på rivern får bara syn av bättre händer (eventuellt även JJ) så du kan inte betta för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tror att en bet på river kan vara bra mot en regular utan reads, vi snackar ändå NL 50 och spelarna där kan betala av med grymt många händer. Även om man kikar på den i efterhand så skriker det överpar men som sagt det är lätt att vara efterklok.

 

Nej det är inte bara du.

 

Jag betar alltid river här. Fi kan ha sjukt många händer som vi slår här. Bra spelat, nästa gång har han 64 eller A7h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag läst så fel?

Som jag ser det så checkar FI river, du bettar ut och FI synar?

 

Om du checkar bakom så blir det ju showdown.

 

Att FI skulle ge sig på en "bluff-syn" (färgdrag) är väl ändå osannolikt?

 

Om han har lagt in $17,5 i potten med KK+ (det sämsta han kan ha som slår dig) så lägger han nog knappast sig för din bet på rivern. Att FI är så fiskig att han synar ner dig med A7 kan jag ändå inte tänka mig.

 

Nej, din bet på rivern får bara syn av bättre händer (eventuellt även JJ) så du kan inte betta för värde.

 

Helt fel. Har du spelat nl50? och har du gjort det på everest? JJ är absolut inte den enda handen han slår, som kan ge syn. Alla par, vad som hellst i princip kan syna ner hela vägen. Inte så mycket att orda om, med så grund stack går det inte att spela handen på något annat sätt. Ska han chekfolda river? Ifall han tänker syna på river kan han lika väll beta ut själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel. Har du spelat nl50? och har du gjort det på everest? JJ är absolut inte den enda handen han slår, som kan ge syn. Alla par, vad som hellst i princip kan syna ner hela vägen. Inte så mycket att orda om, med så grund stack går det inte att spela handen på något annat sätt. Ska han chekfolda river? Ifall han tänker syna på river kan han lika väll beta ut själv.

 

1. Han kan inte checkfolda när han har position och FI har checkat...

2. Om de på everest synar ner hela vägen med t.ex. A7 och 88 så är jag glad för er skull som bettar på rivern. Jag träffar tyvär inte ofta på spelare som gör det på någon annan site.

 

PS Har aldrig spelat på Everst, men borde kanske börja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog mycket på din inbördes historik mot FI.

 

Jag går mycket på "reads" eller tidigare spel i sådana här situationer.

 

Rent spontant vill jag påpeka att du inte bör potta flop om det inte är ditt standard continuation bet. Om du brukar CBa 90% pot så är det helt rätt fast om du brukar CBa 50-75% så bör du inte skjuta 100% bara för du har ett överpar.

 

Om du inte har LAG image (och du vet att dina motståndare vet det) eller fi är helt cp loose tycker jag inte du bör panga turn så hårt. Räcker med 60% pot istället för att trycka potbettet igen.

 

 

River bör du helt klart valuebetta som spelat i min mening. (Förutsatt att du har representerat en bluff ur en Loose image.) Om detta är fallet är chancen stor att FI sitter ett mellan par eller dyl och kör bluffcatcher och då är det ju rätt att ta betalt på river också. Sieza ner bettet på river är dock standard för mig, mot en icke-avancerad motståndare så skjut 30-40% pot på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte om jag har så mkt att tillägga, men visst på everest är det bara och köra på och betrakta dig som olycklig när vi foldar eller synar med bättre.

 

annars tänkte jag sno den här tråden och reagera på en sak som flera sa innan, att det är lika bra och betta river för vi ändå ska syna bet från fi. det har ju inget direkt med den här handen att göra eftersom vi är i position här men allmänt.

 

tänkte sno ett exempel från 2p2 här.

 

vi har kq och floppen är kk6, 2 spelare.

 

situation 1, vi går all in för ungefär ett pot bet och fi synar.

 

situation 2, fi går all in med ett potbet och vi synar.

 

vilken situation gillar vi bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...