Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har 24% pfr och 45% VP$IP 4,5 Aggro factor

Vafan limpsynar han från aktuell position?

skulle han spela ett Ace me weak kicker såhär starkt?

Har som sagt svårt att sätta Fi på ett Ess, frågan är då om han kan ha satt flushen på turn. Inte helt omöjligt.

Dock så får jag fina ods på river syn så frågan är om jag borde ta den.

***** Hand History for Game 245370531 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Feb 21, 21:58:00 ET 2007

Table David 26 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Chevy55 ( $211.2 )

Seat 2: Danne_e ( $247.12 )

Seat 3: Freyr ( $387.3 )

Seat 4: tomj ( $342.3 )

Seat 5: Hero ( $877.3 )

Seat 6: FORCA ( $1066.54 )

Seat 7: Silver7 ( $416.45 )

Seat 9: -hon- ( $488.9 )

Seat 10: Rotselleri ( $565.22 )

FORCA posts small blind [$2.5].

Silver7 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jd Ks ]

-hon- folds.

Rotselleri folds.

Chevy55 calls [$5].

Danne_e calls [$5].

Freyr calls [$5].

tomj folds.

Hero raises [$35].

FORCA folds.

Silver7 folds.

Chevy55 folds.

Danne_e folds.

Freyr calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Jc, 3c, As ]

Freyr bets [$25].

Hero raises [$70].

Freyr calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Freyr bets [$45].

Hero calls [$45].

** Dealing River ** [ Ad ] POT= ~~$300

Freyr is all-In. $230

Hero folds.

Freyr does not show cards.

Freyr wins $546.9

Game#245372675 starts.

#Game No : 245372675

Postad

Katastrofspel. Gulen väntar runt hörnet om du inte ändrar dom här superluckorna!

Fi betar rakt in i ditt mellanpar. Detta skulle kunna få mig att vika AK där, men jag skulle inte göra det. Men du väljer istället att bluffa(!) med ditt mellanpar genom att slå om (och kom inte med något skit om höja för info)

Han synar ditt omslag och betar ut igen. Du synar?? Vad tror du att han sitter på? Förstår du inte att han har minst AJ här? Ok han K A N ha färgdraget med det spelar ingen roll.

Nej du... vik skiten redan på flopp. Att du inte viker på turn är ett mysterium

Postad

Man får tänka på att detta är Freyer, en LAG på gränsen till maniac ibland. Jag skulle sätta stor vikt till hur han spelat hittills den här sessionen, han verkar tilta hårt ibland och spela väldigt bra (men inte abc) ibland. Får nog en känsla av att detta var en korrekt fold dock (tror hans treor är fulla av ess eller tvärtom (Axs) på river och hoppas på syn från din förmodade AK/AQ).

Vet inte riktigt hur du tänker på floppen?

Postad

Dunno jag brukar höja i princip alla småbets in i mig som standard på flop.

Dem flesta som bettar 1/4 pot in i OR på SvS sitter typ nåt skitpar eller dyl och lägger mot omslag.

Alla limpers var loose preflop och det var därför jag valde att höja pf.

Det kan ju vara så att Feyer har träffat set i 3or, flush eller A3, det är väl dem mest rimliga händerna jag kan komma att tänka på.

Jag har i princip representerat en AK/AQ genom handen och jag får väl ge honom credit för att ha plockat upp att jag borde ha ett ess.... och därmed floda.

Nej jag vet inte, gillar inte att bli utbettad bara :)

Postad

Ja, här är du garanterat slagen, efter dina omslag så bluffar han inte här på river om han inte är en fullständig maniac, och isf tar du hans pengar till slut ändå. Färgen är möjlig men jag skulle snarare sätta han på en triss eller kåk.

Postad
Dunno jag brukar höja i princip alla småbets in i mig som standard på flop.

Det är oftast bra tänkt mot dåliga muppar, med skulle inte klassa Freyer i den kategorin dock. Skulle hellre syna och utvärdera turn här eller bara kasta hur vekt det än kan verka.

Btw så kastar jag preflop 9 ggr av 10.

Postad

Katastrofspel hela haden rakt igenom om jag ska vara helt ärlig. Nu är ju inte Freyr världens bästa spelare, men vad gör du på turn, du är ju slagen av allt! Behöver du fundera på rivern? Nej, blixtfold. Fina odds på riversyn, ser vi samma HH?? Nu kommer du väl redovisa en hjältesyn gissar jag men men....

Postad
Dem flesta som bettar 1/4 pot in i OR på SvS sitter typ nåt skitpar eller dyl och lägger mot omslag.

Om du har en hand som leder mot hans skitpar så vill du väl inte att han ska lägga, right?

Postad

Ni som säger att det är katastrofspel är ju katastrofer själv. Att höja för info är i princip aldrig fel. Om du viker midpair varje gång någon betar 1/3 pot in i dig när du höjt preflop så är det för dig "gulen väntar runt hörnet".

Synen på turn går att diskutera. Skulle nog hellre höja eller folda.

Postad
Ni som säger att det är katastrofspel är ju katastrofer själv. Att höja för info är i princip aldrig fel. Om du viker midpair varje gång någon betar 1/3 pot in i dig när du höjt preflop så är det för dig "gulen väntar runt hörnet".

Synen på turn går att diskutera. Skulle nog hellre höja eller folda.

Ojojojoj

Nu kommer inte Myssion, Psatiw och grabbarna blir glada på dig :-D;-):lol:

Postad

Vet inte om jag skrivit det förut men jag kan skriva det igen:

Jag lade river.

Tycker bara handen blev ganska så konstig.

På flop leder fi svagt och synar en raise, vad detta betyder vet jag inte rikitigt. Han vill spela i handen helt enkelt.

På turn så flushar sig brädan, fi bettar ut 1/4 pot. Vilka händer bettar han här? Flush verkar ju troligt, men Ax? varför skulle han fortsätta aggra sin Ax när jag visat styrka.

Dessutom är flush en ganska sällsynt hand och mot en aggressiv Fi känns det som hans bet kan betyda vad som helst.

På river steker han som fan och sen pushar han allin för 3/4 pot efter att ha bettat skitvekt på turn. Detta är ju standardspelet för en medicore passive spelare som träffat flushen. Men vill han pusha Ax när han är slagen av högre ess och flush?

Såhär i efterhand känns det som han antagligen spelat en Ax trots allt. Jag blir konfunderad för att det känns som om han "subjektivt" övervärderar sin egen hand.

Anyway detta är ju ingen rocket science hand, vi kan nog släppa detta typ nu eftersom detta handlar 80% om psykologi och 20% om sannolikhet. Beroende på vilken modell man ställer upp kommer man fram till olika svar. Men tack för alla åsikter, hoppas inte "gulen väntar runt hörnet". So far har jag haft ett jävla streak me 20 BB/100 hands över 7,5K händer ivf :)