ah_derka Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Jag har funderat på att börja lyssna på ljudböcker under min grind. Någon annan forumit som har gjort det med behållning av boken och samtidigt lirat okey poker? Jag lirar 4 bord SHNL50. Pretty much nötförsäljning/TAG med inslag av LAG/bully vid tillfälle. Jag är inte särskilt intresserad av att avancera upp genom nivåerna och "försöka bli bäst". Jag planerar att avancera till NL100 ~1:a juni. Hittills har jag plockat ut 500-1500$ i månaden under något knappt år och trivs med poker som spel och som lite sidoinkomst. Funderingar kring nackdelar: -Ej odelad koncentration på poker. -Jag tappar nog tyvärr "read" på spelarna. -Jag klarar knappast av "tyngre" böcker. Känns som om maxtyngd ligger kring politiska thrillers typ F. Forsyth. Plöja standarddeckare och lättsam komik/drama bore funka. Fördelar: -Tidsmaximering. Vill läsa böcker, vill spela poker. -Planerar att skaffa PT+Acehud (eller vad det heter) vilket kanske kan hjälpa till vid "reads" och dyl? Några tankar från fellow forumiter? Citera
Jeppann Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Kommer ju gå åt helvete. Du kommer bara tappa bort dig. Både i boken och spelet. Citera
BLIZT Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Funkar visst bra, speciellt vid sng-gring där man inte behöver tänka speciellt mycket. Kan tänka mig att det fungerar på lägre nivåer cg också där man inte behöver hitta på något altför avancerat. De böcker som fungerar bäst är böcker som inte kräver alltför mycket tankeverksamhet, man bör kunna koppla bort boken vid större potter där man behöver tänka. Även böcker man läst innan o skulle kunna tänka sig att läsa om fungerar mycket bra, precis lyssnat igenom hela wheel of time, 14 dygn böcker. Citera
tomtetomte Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Jag lyssnar på böcker i bilen till och från jobbet ibland. Funkar bra. Sen provade jag att fortsätta lyssna hemma samtidigt som jag spelade poker. Inte ens nära. Tror inte det påverkade pokern speciellt eftersom jag var tillräckligt fokuserad på den för att inte ha en jämrans aning om vad jag just hade lyssnat på. Det var knappast för att boken var för tung heller (Stieg Larssons första har jag för mig att det var). Men, tydligen fungerar det för vissa, så om jag får vara så fräck att jag kommer med ett förslag. Jag kan var ute på tunn is här, men varför provar du helt enkelt inte att lyssna på en bok samtidigt som du spelar och ser hur det funkar för dig? Lite kontroversiellt kanske, men empiriska tester ska inte underskattas. Citera
ah_derka Postad 22 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2007 Men, tydligen fungerar det för vissa, så om jag får vara så fräck att jag kommer med ett förslag. Jag kan var ute på tunn is här, men varför provar du helt enkelt inte att lyssna på en bok samtidigt som du spelar och ser hur det funkar för dig? Lite kontroversiellt kanske, men empiriska tester ska inte underskattas. Jag satt länge och funderade över dina kloka ord.. Testa själv.. först? Galet, men genialiska planer har mången gång ursprungit ur galenskap. Såväl Julius Ceasar samt Alexander den stora skulle kunna komma på dylika ting, och de har ju enligt historiker såväl paranoida som narcisistiska drag. Efter att ha begrundat dina råd testade jag en session på någon knapp timma. Jag tyckte det kändes okey, inte mer. Jag upplever det som om poker inte tog skada men jag har svårt att fullständigt återberätta handlingen ur boken. Jag har en lucka i bokens handling som jag tror jag hade snappat upp ifall jag läste den. Jag upplevde dock att "snabbknappen" för pause på laptopen var sweet. Stor pot -> pause. Det kan kanske vara något av en vanesak också. Jag skall nog testa igen i morgon. edit: var sjukt mycket bättre med hörlurar än laptopens högtalare. // ah Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Kroppen behöver daglig motion också. Kör talböckerna under långpromenader e dyl istället. Då kan man snacka maximering utan nån som helst förlust och något jag rekommenderar starkt. Citera
duoflow Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Veckans höjdpunkt är då ett nytt "Rounders the pokershow" kommit ut som man har i bakgrunden till en session. Citera
P_kungen Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Brukar lyssna på rätt mkt talböcker när jag lirar länge på lägre nivåer än normalt.. Går grymt mkt bättre än när jag fösöker kolla film iaf Citera
MagnuX Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Jag tittar alltid på TV när jag spelar. Standard är 3 FR bord och TV på skärmen. Har hänt flera gånger att jag missat AA och KK när det är bra på TV'n så det är säkert EV- men LK+ (LK=livskvalité) Citera
Myssion Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Kroppen behöver daglig motion också. Kör talböckerna under långpromenader e dyl istället. Då kan man snacka maximering utan nån som helst förlust och något jag rekommenderar starkt. Det där är nötrådet, jag behöver ut och traska mer, men det är så förbaskat tradigt så det blir aldrig av. Ny ska det inhandlas ljudböcker! Tyty! Citera
jackbalsam Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Det där är nötrådet, jag behöver ut och traska mer, men det är så förbaskat tradigt så det blir aldrig av. Ny ska det inhandlas ljudböcker! Tyty! Du som ser så fit ut! Citera
slashyboy Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 haha ibland lirar ja cs samtidigt osm jag lira 3 bord Citera
SethCohen Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Sist jag lyssnade på en ljudbok var i bilen, då höll jag på att somna.. Citera
ibmachine Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Det där är nötrådet, jag behöver ut och traska mer, men det är så förbaskat tradigt så det blir aldrig av. Ny ska det inhandlas ljudböcker! Tyty! Alla finns på Mp3 om man är sån som tankar! Citera
Recommended Posts