Gå till innehåll

Gör inte 2 insättningar samma dag på everest...


heltok

Recommended Posts

Igår blev jag ju lite paranoid om neteller. Så jag depositade först $2k från neteller och sedan loggade jag in på neteller och såg jag hade $200 till liggandes så jag depositade dem med. Då låste de mitt konto.

 

Så mitt råd till er alla är att inte deposita mer än 1 gång per dag.

 

Övrigt kan jag säga att everest har lite skumma saker. Mailen de uppger att jag ska kontakta bounce:ar

This is an automatically generated Delivery Status Notification

 

Delivery to the following recipient failed permanently:

 

poker_english@everestpoker.com

 

Technical details of permanent failure:

PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 <poker_english@everestpoker.com>: Recipient address rejected: User unknown in local recipient table

 

----- Original message -----

 

Received: by 10.114.12.9 with SMTP id 9mr3576816wal.1172018886336;

Tue, 20 Feb 2007 16:48:06 -0800 (PST)

Received: by 10.114.193.8 with HTTP; Tue, 20 Feb 2007 16:48:06 -0800 (PST)

 

De vill ha alla mina kreditkort, fram och baksida trots att jag aldrig änvänt kreditkort hos dem. Dessutom vill de se mina senaste kontoutdrag från alla kreditkort jag har. Har de rätt att kräva att få se dem?

 

Så varje dag som går nu får stars $300 som everest annars hade fått. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... det låter ju lite fånigt att få se dina kontokort om du inte använt dem men vad säger att de vet att du har mer än ett, fram baksida på ett kort och ett kontoutdrag kan väl knappast vara svårt att producera.

 

En helt vanligt säkerhetsåtgärd tycker jag det låter som. Kommer vara glad den dagen någon snor din kod till neteller och sen inte kan spela upp dem. Knappast everest fel att de bryr sig om dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har också fått ett sånt mail en gång när jag inte heller använt kreditkort, jag mailade dom helt enkelt och sa det, jag har inte använt nått kreditkort, och finner således ingen som helst anledning till varför jag skulle ge er dessa uppgifter

 

och det löste sig endå

 

tror det är ett automatiskt mail dom drar ut, och där står detta.

 

men som sagt, har man aldrig använt kreditkortet på sajten ska man inte behöva verifiera att man har ett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur de kan kräva att få se folks kreditkort när de inte inte ens vet om användaren har ett kreditkort.
Haha ja just det. Jag råkade ut för en liknande grej då jag spelade blackjackturneringar - dom ville ha senaste utdrag från banken. Men jag får inga sånna! Bara ett årsbesked i januari.

 

Vad händer nu då om heltok avnänder Swedbanks virtuella Visa? STRUL!

Men har inte Everest sajtrepresentanter här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja just det. Jag råkade ut för en liknande grej då jag spelade blackjackturneringar - dom ville ha senaste utdrag från banken. Men jag får inga sånna! Bara ett årsbesked i januari.

 

Vad händer nu då om heltok avnänder Swedbanks virtuella Visa? STRUL!

Men har inte Everest sajtrepresentanter här?

 

 

använda den virtuella visa en gång för nått år sen, och då ville dom också ha kopior, så skrev jag helt enkelt att det var ett virtuelt visa, men detta är kortet det drar i från, osso visade jag bilder på mitt maestro och körkortet.

 

och det funkade också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vår driftsavdelning spärrar ett spelarkonto skickas ett automatiskt meddelande ut till spelaren där spelaren ombeds att verifiera sitt spelarkonto. Vi är medvetna om att handlingarna som efterfrågas i detta meddelande inte alltid överensstämmer med uppgifterna vi behöver från en spelare. För spelare som aldrig registrerat ett betalkort på sitt spelarkonto behövs inte kopia på betalkort och inköpsattest. I fall där spelare använder sig av NETeller behöver vi istället ett screenshot på NETeller-kontot.

 

Det är därför en bra idé att kontakta supporten för att få information om vilka dokument vi behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vår driftsavdelning spärrar ett spelarkonto skickas ett automatiskt meddelande ut till spelaren där spelaren ombeds att verifiera sitt spelarkonto. Vi är medvetna om att handlingarna som efterfrågas i detta meddelande inte alltid överensstämmer med uppgifterna vi behöver från en spelare. För spelare som aldrig registrerat ett betalkort på sitt spelarkonto behövs inte kopia på betalkort och inköpsattest. I fall där spelare använder sig av NETeller behöver vi istället ett screenshot på NETeller-kontot.

 

Det är därför en bra idé att kontakta supporten för att få information om vilka dokument vi behöver.

 

fattar inte hur en skärmdump kan ha något värde. hur svårt är det att förfalska? är ju bara att ta en save as webarchive på ett annat netellerkonto och sedan in i notepad och arra rätt siffrorna om man nu bara vet siffrorna och inte lösenordet(vilket krävdes för deposit). sedan skriva in ny adress i ies adressfält och så var detta hindret avklarat. går antagligen fortare för en hacker att göra än för en kund att lista ut hur man gör det utan att fuska.

 

känns enbart som detta är något som irriterar kunder inte ökar någon säkerhet.

 

btw, duger en skärmdump från lynx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...