wagalasnagala Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Bakgrundsfakta: Headsup i en sit'n'go på expekt, $10 Spelet: Texas Hold'Em, No Limit Bordsstämning: Löst Seat 2 is the button Total number of players : 2 Seat 2: WaGalasnagala ( 7000 ) Seat 9: BillyHill ( 8000 ) ** Dealing down cards ** Dealt to WaGalasnagala [ A A ] WaGalasnagala posts small blind [400]. BillyHill posts big blind [800]. OpeningBetRound WaGalasnagala calls [400]. BillyHill best [6200]. BillyHill is all-In [8000] Jaha han ställer in. WaGalasnagala calls [6800]. WaGalasnagala is all-In [7000] Tänker länge men synar tillslut. Dealing Flop: [ 3 , K , 7 ] (Pot = 14000) Dealing Turn: [9 ] (Pot = 14000) Dealing River: [8 ] (Pot = 14000) Showdown BillyHill shows [ 7 , 8 ] two pairs, sevens and eights. WaGalasnagala shows [ A A ] one pair, Aces Avslutning Han ställer in innan floppen, jag tänker en stund men synar till slut. Han visar upp 87o. På floppen kommer en 8 och på rivern kommer en 7, mina AA är knäckta. Spelade jag denna handen fel? Jag känner att jag kanske skulle foldat innan floppen och väntat till jag träffade hårt på floppen och då inte riskera att bli utdragen av tommtehänder. Vad tycker ni? Jag är inte rädd för kritik. Jag vet att AA leder innan floppen, men jag känner att det ä lite dumt att riskera hela stacken innan floppen. Tacksam för svar. (Pill, pill - Kubo) Citera
parre Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Han ställer in innan floppen, jag tänker en stund men synar till slut. Han visar upp 87o. Detta är en situation där du aldrig aldrig aldrig ska tänka utan le och syna med vetskapen att du vinner i snitt fyra gånger av fem. Spelade jag denna handen fel? Jag känner att jag kanske skulle foldat innan floppen och väntat till jag träffade hårt på floppen och då inte riskera att bli utdragen av tommtehänder. Att folda AA preflop är ren och skär idioti, med ett fåtal extremundantag (typ bubblan på satellit, för sådana diskussioner gör en sökning på forumet, tror det finns en tråd om frågan om det någonsin är rätt att folda AA preflop). Vad tycker ni? Jag är inte rädd för kritik. Jag vet att AA leder innan floppen, men jag känner att det ä lite dumt att riskera hela stacken innan floppen. Tacksam för svar. Med AA riskerar du inte hela stacken preflop, du investerar hela stacken med chans på enormt god avkastning. Se det såhär: Jag kommer fram till dig på gatan med en hundring i handen och erbjuder dig följande: Vi satsar båda en hundring var. Sedan slår vi en femsidig tärning. Om tärningen visar 1 så får jag din hundring, annars får du min. Skulle du någonsin tacka nej till ett sådant vad? Citera
mobydick Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Du kanske skojar men det har ju varit lite snack om det finns lägen då man ska folda AA före floppen.Jag kan väl säga som så att om man på allvar funderar på att folda AA preflopp HU i en turnering så är man nog alldeles säkert ensam i världen med de funderingarna. Citera
oggeking Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Herre! Vill inte kritisera men när du ställer en fråga som denna så bör du överväga att lägga av med ditt pokerspel, vilket fall som helst ta ett litet break för att plugga pokerteori. Om det nu inte är så att du spelar för nöjes skull och inte bryr dig om vinster/förluster. Citera
D Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Om du har för vana att tänka en stund i de här lägena kommer du inte att ha många vänner vid pokerborden Citera
wagalasnagala Postad 18 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2005 Ja, ni har antagligen rätt att man oftast inte ska folda AA preflop. Men man ska väl tighta till sitt spel när man spela HU och slänga sina händer om man inte träffar hårt på floppen och inte gå på färg- och stegedrag. Citera
jokersve Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Läs den här artikeln av gdaily: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1511 Citera
mobydick Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 HU i en turnering så måste du normalt spela löst som fan.Blindsen är så stora så du ska spela de flesta händerna du ska kanske inte syna en all in med 23 men däremot kanske försöka sno blidsen ibland med samma hand dock inte med en all in. Citera
elvis77 Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Jag kommer fram till dig på gatan med en hundring i handen och erbjuder dig följande: Vi satsar båda en hundring var. Sedan slår vi en femsidig tärning. Om tärningen visar 1 så får jag din hundring, annars får du min. Skulle du någonsin tacka nej till ett sådant vad? Jag skulle alltid tacka nej till ett sådant vad !! Om någon kommer fram på gatan och frågar mig detta kan man lita på att man kommer att förlora Citera
dlinder Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Jag vet att AA leder innan floppen, men jag känner att det ä lite dumt att riskera hela stacken innan floppen. Tacksam för svar. Det beror på hur nära bubblan du är, hur stora pengar du spelar om samt vilket stjärntecken du är född i. Citera
ades_va Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Du har inte lust att spela HU mot mig nån gång? edit: Om han går all-in när du håller in AA ska du bara börja asgarva och sedan syna, samtidigt som du fortsätter skratta. Citera
gdaily Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Jag kommer fram till dig på gatan med en hundring i handen och erbjuder dig följande: Vi satsar båda en hundring var. Sedan slår vi en femsidig tärning. Om tärningen visar 1 så får jag din hundring, annars får du min. Skulle du någonsin tacka nej till ett sådant vad? Jag skulle alltid tacka nej till ett sådant vad !! Om någon kommer fram på gatan och frågar mig detta kan man lita på att man kommer att förlora Jag med... femsidiga tärningar gillar jag inte Citera
wagalasnagala Postad 18 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2005 Ades jag spelar gärna med dig, jag har ju mycket att lära och det bästa sättet är väl att spela mycket eller?? Citera
ades_va Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Ades jag spelar gärna med dig, jag har ju mycket att lära och det bästa sättet är väl att spela mycket eller?? Heh, visst kan vi spela nån gång, men min poäng var att alla som ens funderar på att folda AA all-in HU borde inte spela poker. Iaf inte på de limits du kör på nu. Citera
dlinder Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Jag var helt säker på att det här var en drift med vissa tidigare inlägg om att lägga KK med 5bb i stacken osv, men jag kanske drog förhastade slutsatser? Citera
Recommended Posts