Kape Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag noterar att FBI fryst överföringar till USA från Neteller till ett värde av $55.000.000. Spontant känns det som att nu har jänkarna "skitit i det blå skåpet"! Det är illa nog att de ofta får för sig att de är någon form av "Världs-poliser" och ska in och medla/avgöra tvister runt om i världen. Gärna då på ställen som den genomsnittlige amerikanen skulle kunna peka ut i Jönköping eller liknande. Nu har de alltså gett sig in och konfiskerat pengar av folk som inte bevisats utfört något brott. http://www.pokernews.com/news/2007/2/neteller-confirms-funds-seized.htm http://poker.expressen.se/fbi-fryser-amerikanska-netellerkonton.jsp Är det dags att börja med andra typer av överföringar till/från pokersiter? Citera
The Grand Bark Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 NETeller varslar 250 Publicerad: 2007-02-17 18:07:21 Efter den senaste tidens debakel tvingas NETeller att göra sig av med ett par hundra anställda. Det är inte alltid lätt att vara världens största e-plånbok för tillfället. Först förbjuder den största enskilda marknaden - USA - sina medborgare från att använda tjänsten till och från spelsidor, sedan blir två ex-chefer anhållna, och just nu är dessutom stora summor pengar frusna av FBI för att användas som bevis i kommande rättegång. Även aktiekursen i London är låst, medan historien nystas ut. Med detta i åtanke är det kanske inte så konstigt att lönsamhet och omsättning minskat något, och nu varslar NETeller 250, nästan samtliga av dessa i Calgary i Kanada, av sina ungefär 675 totala anställda. Bolaget räknar med att spendera miljontals dollar på att omstrukturera, och kommer att se över hela sin personalfördelning närmare. Citera
Kenan83 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Man börjar ju bli lite orolig nu Kanske bäst att föra alla pengar man har på neteller till party eller stars och vänta för att se vad som händer, känns ju säkrare att ha de där än på neteller! Citera
1891 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Man börjar ju bli lite orolig nu Kanske bäst att föra alla pengar man har på neteller till party eller stars och vänta för att se vad som händer, känns ju säkrare att ha de där än på neteller! Vägrar du ta hem pengarna till din bank i sverige???? Annars kan ju det också vara ett alternativ!!! Citera
Gyre Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Vägrar du ta hem pengarna till din bank i sverige????Annars kan ju det också vara ett alternativ!!! Då åker man ju på massa avgifter och skit, vilket man slipper om man hinkar över det till en site. Citera
1891 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Då åker man ju på massa avgifter och skit, vilket man slipper om man hinkar över det till en site. Aha! Bra tänkt där!!! Men är inte meningen att man ska gå med vinst och endast ta ut de pengar man inte kommer behöva använda till pokern igen!!! Citera
Kenan83 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Aha!Bra tänkt där!!! Men är inte meningen att man ska gå med vinst och endast ta ut de pengar man inte kommer behöva använda till pokern igen!!! Det gör jag ju redan. Jag syftar så klart på de pengar jag använder till poker Känns inte så smart att ta ut $7K genom neteller för att sedan sätta in de igen. Hoppas någon kommer på en smart lösning snart så att man kan förflytta sina $ till någon annan nätbank genom en pokersajt, det hade ju varit det bästa =) Citera
heltok Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 jag tog ut de $2k jag hade liggandes. är jag för paranoid? Citera
Ving Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Man får se det positivt. Nu ökar chansen att vinna på Netellers Cash giveaway! Ps: Jag flyttade bankrullen från Neteller till Party Poker. Just in case... Citera
Kape Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 jag tog ut de $2k jag hade liggandes. är jag för paranoid? Smart gjort! Det är alltid nån som vill åt våra pengar, är det inte FBI så är det nån j-a LAG som får för sig att sno min BB varje varv! Citera
Hjort Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 jag tog ut de $2k jag hade liggandes. är jag för paranoid?Bara om de var särskilt användbara på Netteller. Citera
Incognito Postad 22 Februari , 2007 Rapport Postad 22 Februari , 2007 Ska man våga använda Neteller ändå? SKulle vilja flytta en ansenlig summa till en annan klient men vågar knappt Neteller då det varit så mkt tumult o frysta konton etc. Citera
Duddis Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 nu satte jag med in dem sista pengarna jag hade på neteller till party. Hur kommer det bli? , smått panik över alla frysta konton Citera
checkamat Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 tog ut pengar för bara några dagar sedan,märkte ingen skillnad. Tror inte man ska behöva oroa sig om man inte är amerikan Citera
kjell-fr Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Nja, jag skulle inte i alla fall ha några större summor liggandes hos Neteller för närvarande. Citera
Duddis Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Nja, jag skulle inte i alla fall ha några större summor liggandes hos Neteller för närvarande. Så jag kände. 2400$ är en stor summa för mig som jag inte vill bli av med ifall något skulle hända. Citera
The Grand Bark Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Hittade den här länken på Prosharks: http://www.pokernews.com/live-reporting/video-gallery/isaac-haxton-stuck-800k-74.htm Citera
Gummo Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jag är lite motsägelsefull i mitt resonemang... Vad jag har lyckats läsa mig till ligger allas pengar på något som kan jämföras med svenska klientmedelskonton. Det skall alltså inte vara någon fara med att Neteller eventuellt skulle gå i KK eller något liknande. Men å andra sidan är det inte Svenska lagar som gäller och det skulle inte vara första gången man förvånas över att sin "svenska" syn på saken var aningen, naiv. Men, oavsett om pengarna är säkrade eller inte så ser jag det som onödigt, jag hittar inget bättre ord, att använda sig av Neteller just nu. Jag tar hellre det säkra före det osäkra och använder mig av andra alternativ i den utsträckning det är möjligt. Sen pratar man ju om riskspridning ibland och just det kan man ju tänka på här. Inget säger ju att man måste ha hela rullen liggandes och skvalpa på Neteller. Men man kan ju använda sig av Neteller på siter där inget bättre alternatvi erbjuds om det enbart handlar om att föra över pengar från en sida till en annan eller för att ta ut dem. Men återigen, jag skulle inte låta tusentals $ ligga och vila på Neteller för tillfället, det känns onödigt. Citera
Recommended Posts