Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tog ut pengar till neteller här om dagen och idag så fick jag detta meddelande.

Säkerhetsvarning!

Din säkerhet är viktig för oss. Vi har nyligen lagt märke till ovanlig aktivitet på ditt spelarkonto. För att skydda dig har vi stängt av ditt konto temporärt. Alla väntande och framtida utbetalningar kommer att hållas av oss tills du kan verifiera denna aktivitet och bekräfta annan kontoinformation.

Inte mig emot att man ska verifiera att man verkligen är en själv, men sen när jag kollar mer noggrant på vad jag ska skicka in så står det att det är:

Fotolegitimation

Fram- och baksida av kreditkort

Kreditkortskontoutdrag

Inköpsattest

Hur kan ni kräva att man ska skicka in bild och kontoutdrag för sitt kreditkort när jag aldrig någonsin har använt det på er sajt? Jag behöver ju egentligen inte ens ha ett kreditkort.

Min fråga är alltså är det verkligen nödvändigt för mig att skicka uppgifter om mitt kreditkort bara för att jag ska ta ut pengar till neteller.

Postad

Om du inte registrerat ett kreditkort på ditt spelarkonto behöver du själklart inte förse oss med kopior på ett kreditkort. Om du endast registrerat NETeller som betalningsmetod kan du skicka ett screenshot på ditt NETeller-konto, fotolegitimation samt kontoutdrag som visar ditt namn och din adress (alternativt en räkning som visar ditt namn och din adress). Om du vill ha mer information om vilka handlingar vi behöver och hur du kan skicka handlingarna kan du kontakta vår spelarsupport.