Jeppann Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Readen på bordet är att en snubbe (7bratov) e ruskigt lös, och framkallar action. Callar preflop till riktigt bra odds, och floppen är väl lite av en mardröm. Jag checkar och förbereder en raise, när det självklart sker. En nötgrinder hittar raisen mot preflopraisarn. Stegen är möjlig, färgen kan dra ut, och jag har det lägsta setet. Man brukar prata om att aldrig folda set typ, men detta må väl vara ett undantagsfall? Vad ska nötgrindarn ha som han reraisar med liksom? Bara jag som vill springa iväg med svansen mellan benen? GAME #487635858: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-02-19 17:11:33 Table "TURBO" Kortrijk Seat 1: 722wampi ($197.00 in chips) Seat 3: PhoneLoan ($344.53 in chips) Seat 5: lurcher3 ($119.85 in chips) Seat 6: GoldS67 ($206.55 in chips) Seat 8: madmacs ($218.10 in chips) Seat 10: 7bratov ($246.15 in chips) DEALER 722wampi: Post SB $1.00 PhoneLoan: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to 722wampi [D3 C3] lurcher3: Raise $8.00 GoldS67: Call $8.00 madmacs: Call $8.00 7bratov: Call $8.00 722wampi: Call $7.00 PhoneLoan: Call $6.00 *** FLOP *** [s3 S7 H6] 722wampi: Check PhoneLoan: Check lurcher3: Bet $30.00 GoldS67: Raise $82.00 madmacs: Fold 7bratov: Fold 722wampi: Citera
minucci Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Nötgrindern kan mycket väl spela överpar så. eller? Att preflopraisern betar ut tyder väl på att han inte är helt tom. Antaglingen överpar han med, lite löst att betta tom in i 6 pers, men värrre saker har hänt. Bara att trycka in. Citera
elvis77 Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Nej det här är verkligen inget undantag. Citera
jeneqvist Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Håller med jojje om att det är ett perfekt läge att leda denna flop, då någon torde ha en piece givet antal spelare... Som spelat med checken pushar jag i stort sett alltid, GoldS67 är ja ganska tight men extremt aggro ( iof inte över så många händer men iaf... , känns som att överpar samt olika drag finns reppade tillräckligt ofta. Citera
decoy Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Fi k a n ju sitta med två par..men 4,5s är väl tyvärr vad jag lutar åt. Problemet är att om du synar på floppen, blir du närmast tvungen att syna på turn, vilket troligtvis innebär all-in med din markerstack (såvida inte t. ex. en femma eller ytterligare en spader kommer upp). Folden är naturligtvis svår att hitta - men inte utesluten. Om nu han som raisade på floppen är en nötgrinder, är det då troligt att han raisar så pass kraftigt om han bara sitter med två par - när floppen ser så pass farlig ut? Nej, tråkigt, men: folda! Citera
elvis77 Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Fi k a n ju sitta med två par..men 4,5s är väl tyvärr vad jag lutar åt. Problemet är att om du synar på floppen, blir du närmast tvungen att syna på turn, vilket troligtvis innebär all-in med din markerstack (såvida inte t. ex. en femma eller ytterligare en spader kommer upp). Folden är naturligtvis svår att hitta - men inte utesluten. Om nu han som raisade på floppen är en nötgrinder, är det då troligt att han raisar så pass kraftigt om han bara sitter med två par - när floppen ser så pass farlig ut? Nej, tråkigt, men: folda! Sluta.... Citera
decoy Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Sluta.... Nej, sluta du med din tråkiga attityd istället, och kom med sakliga argument. Citera
RoyleAxe Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Ser inte ngt större fel i att lägga handen. Bottenset på den brädan känns inte som stålet tycker jag iaf. Om du dock väljer att spela handen så är väl CRAI rätt för att skydda mot dragen (som utgör en stor andel av de få händer jag tror du leder över) Leda ut på floppen kanske? Citera
KraxTheCrow Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Om du spelat mkt mot Gold och verkligen vet att han är en extrem nötgrinder som aldrig skulle höja utan en gjord hand så kan man nog vika här, tack vare att vi inte är inne med nåt. Kan du sätta en ganska snäv syn-HD på Gold här preflop? Vad kan han syna 4bb som förste synare med? Min känsla är att en rätt så kompetent TAG kommer bomba här med AsXs (X är oftast T-Q, även K om han inte gillar att 3-betta) tillräckligt ofta för att push ska va EV+. Det krävs mkt info på Gold för att kunna utesluta möjligheten. I vote push. Citera
Jeppann Postad 20 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2007 Okej intressant att se lite diskussioner. Kanske inte var något undantag ändå då, men jag tycker verkligen det är på gränsen, men som ni säger är han förste synare och kan väl mkt väl nöjt sig med att bara syna AA, AKs, KK o.s.v pre och sen kanske blivit lite chockad över hur många som callade med utöver honom. Jag pushade iallafall med tanken "Jag viker aldrig ett set" (typ iaf), och fick smisk av set 7or. Shortisen hade QQ. Citera
greywolf Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 man "ska" vika låga par preflop X gånger pga av reverse implied odds och viker man alldrig ett set postflopp är man en dålig spelare speciellt om man inte gör det i ohöjda potter. Citera
Macroman Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Lol... Med 100 bb effektiva stackar finns bara push här. Ett bättre spel hade varit att leda ut på floppen. Citera
JoeFalk Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Målet med en sån hand på en sån flop är att dega in allt. På flop. Det måste va ev+. Citera
Jerico Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Målet med en sån hand på en sån flop är att dega in allt. På flop.Det måste va ev+. Man måste ju kunna ta hänsyn till reads dock. Om fi verkligen är en nötgrinder så finns det ju inget vi slår här. Citera
logicsense Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Push är lätt Ev+. Likaså att beta ut direkt på floppen, och att slå om när förväntat överpar eventuellt re-raisar. Citera
Macroman Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Man måste ju kunna ta hänsyn till reads dock. Om fi verkligen är en nötgrinder så finns det ju inget vi slår här. Jag ändrar mig! Given fold nu när jag tänker efter... Citera
elvis77 Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Om gold är en något sånär kompetent nötgrinder så kan vi nog utesluta 4,5 UtG+1, åtestår gör då 66 och 77. Vilka händer kan han då spela så här där vi leder (tänk på att potten är stor redan pre så han vill naturligtvis isolera mot shortien med händer han tror är bra) ATs+, KQs, KJs, JQs, 88+, A6s. (en jävla massa händer) Vi behöver pusha $189 för att vinna $258 (om gold synar), $340 om båda synar. Mycket bättre +EV lägen än så här kommer inte speciellt ofta, garanterad jättelucka i spelet att vika här. Citera
RoyleAxe Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Om gold är en något sånär kompetent nötgrinder så kan vi nog utesluta 4,5 UtG+1, åtestår gör då 66 och 77. Vilka händer kan han då spela så här där vi leder (tänk på att potten är stor redan pre så han vill naturligtvis isolera mot shortien med händer han tror är bra) ATs+, KQs, KJs, JQs, 88+, A6s. (en jävla massa händer) Vi behöver pusha $189 för att vinna $258 (om gold synar), $340 om båda synar. Mycket bättre +EV lägen än så här kommer inte speciellt ofta, garanterad jättelucka i spelet att vika här. Jag förstår inte, du skriver typ att han om han är kompetent nötgrinder återstår 66/77. De flesta av händerna du nämner därefter är ju knappast del i denne spelares HD eller? Vad är A6s för crap t.ex.? Ok att han såkalrt synar med typ 88, men skulle en kompetent nötgrinder gilla den handen i en familjepott, hmmm ? Ser inte att det är alls så bra EV+ (säger inte att det är EV-) läge detta, inte med given read.. Det var bara min tanke, observera dock att jag inte är ngt proffs som alla andra postare Citera
galenponny2 Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 man "ska" vika låga par preflop X gånger pga av reverse implied odds och viker man alldrig ett set postflopp är man en dålig spelare speciellt om man inte gör det i ohöjda potter. vad menar du med x gånber? ibland? normalt är ju låga par de händer med bäst implicerade odds. jättedjupt i flervägspotter är ju givetvis inte allin nötspelet men med 100bb stacks så wtf, ship it. kommer floppen 234 och jag 222 så är dte lättare att lägga. i den här handen kan man ju eventuellt syna för att få med en förste ,en man skriker å andra sidan styrka genom att översyna en bet cohr aise, QQ brode han ju lagt hursomehlst. dega och förbanna siten känns +EV här i längden utam monsterread. Citera
Hume Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 man "ska" vika låga par preflop X gånger pga av reverse implied odds Reverse implied är verkligen inte ett skäl att kasta låga par preflop. Citera
pwned Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 kan inte förstå att fold finns me på kartan i ett 100bb spel,synar ju preflopp för att försöka träffa ett set och sen lägga på floppen?det är ju ett guld läge att stoppa in alla pengar..herregud.. Citera
slashyboy Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 känner att det luktar 66, 77. Men också överpar är troligt. Hade nog ställt in allt. Citera
Recommended Posts