Gå till innehåll

Hur spelar ni bra starthänder i tidig position?


nicke.g8

Recommended Posts

Hm, jag råkade kanske ta med lite för mycket av den handen...det jag ville belysa var preflop-spelet:

 

Före floppen:

HD66 synar med $1.

Pepperpum höjer med $3,50.

edvald synar med $4,50.

Michael321 foldar.

theloner foldar.

Jogibutz synar med $4,50.

Mr.Kali foldar.

Aoringo foldar.

savesta foldar.

HD66 synar med $3,50. (lite vekt att bara syna en raise och två extra callers?)

 

Poängen var att det inte alls är ovanligt med callers från folk med skräp och folk med bra händer. Hur handen sedan spelade sig tycker jag är rätt standard, har svårt för att se hur jag inte skulle vilja få in allt i mitten på den floppen. Har han synat ner med skräp så får det väl vara så då :-P

 

Mitt första inlägg här wohohoo! Förstår inte riktigt hur du kan ens försöka påstå att de synar med skräp, för allt vad du vet kan han som dubblade dig på flopp gjort en stark (och passiv spelat) fold med QQ och nån annan synat med par/suited connectors å sen missat. Allt du egentligen vet är att han med KK spelade som en idiot (att inte poppa upp preflop i det läget preflop måste ju vara att betrakta som tjänstefel) men knappast på det sätt att han synade med skit? Posta vettiga händer om du vill visa hur folk kan syna med all möjlig skit (vilket alltid händer) :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg här wohohoo! Förstår inte riktigt hur du kan ens försöka påstå att de synar med skräp, för allt vad du vet kan han som dubblade dig på flopp gjort en stark (och passiv spelat) fold med QQ och nån annan synat med par/suited connectors å sen missat. Allt du egentligen vet är att han med KK spelade som en idiot (att inte poppa upp preflop i det läget preflop måste ju vara att betrakta som tjänstefel) men knappast på det sätt att han synade med skit? Posta vettiga händer om du vill visa hur folk kan syna med all möjlig skit (vilket alltid händer) :mrgreen:

 

Ingen kan väl egentligen någonsin VETA nåt utan att ha precis alla fakta framlagda framför sig, men nånting säger mig att de två andra som slänger sina händer efter floppen inte sitter med AK, KK, QQ eller nåt sånt för då hade de villigt synat ner hela vägen (det är min bild av hur de spelar iof, återigen subjektiv sanning :P). Men trådskaparen undrade ju om det kunde stämma att det verkligen var lätt att få syn på en höjning pre-flop med bra händer vilket jag menar att det är. Det är inte så att jag bara får syn pre av premiumhänder utan av alla möjliga underliga, tom 72 har hänt. Saken är väl nästan snarare den att risken är stor att man får syn av lite 'för' många händer vilket tvingar en att folda post. Att just den visade handen råkar innehålla AA och KK ser jag som lite slumpartat då jag bara tog den första bästa handen med fina kort för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du misstolkar min post, GIVETVIS är d möjligt att dom hade skit (inte helt otroligt heller), men att posta en SÄMRE hand history än den han gjorde för att belysa detta faktum måste vara svår att hitta, det enda den visade var en kille med KK som limpar-synar och sen pumpar in keramiken... får ju iaf visa en handhistory där nån snubbe synar all-in med 5-hög (no draws) på turn (hände mig för nån da sen) för att poängen ska gå fram... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du misstolkar min post, GIVETVIS är d möjligt att dom hade skit (inte helt otroligt heller), men att posta en SÄMRE hand history än den han gjorde för att belysa detta faktum måste vara svår att hitta, det enda den visade var en kille med KK som limpar-synar och sen pumpar in keramiken... får ju iaf visa en handhistory där nån snubbe synar all-in med 5-hög (no draws) på turn (hände mig för nån da sen) för att poängen ska gå fram... :mrgreen:

 

 

Haha, okej, det är sant, det är en dålig postning. Att han följer med med KK vore väl underligt om han inte gjorde. Trots allt går det inte att komma ifrån att tre stycken callade min pre-flopsraise, att visa det var själva poängen, men jag ska posta en bättre nästa gång. Lovar ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...