Gå till innehåll

Er längsta downswing med AA?


FiSherman63

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag har en gammal whine tråd där jag whinade om just detta...

jag torskade 12 raka AA på en och samma natt, varav 4 st var på fixed limit varav 3 st var hu och 1 var mot två fi... inget att orda om, resten var

på nolimit, och nu till det intressanta.. 4 st eller om det var 6 var preflo all-in varav samtliga torskade, och de resterande var all-in på flop och respektive turn och vid tillfället keramiken åkte in var jag inte dog.

 

slog sönder rätt mycket den natten som en direkt följd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodu Bosse... säkert...

 

Det är ju till och med helt sjukt osannolikt att få till 25 showdowns på raken med A_A och att till på köpet torska samtliga är ju lika troligt som att Ola Brandborn skulle bli Miss Universum 2008

 

Ok... i vanligt 6-handed cash-game?

 

Och du spelade dom skitbra varje gång också säkert.. .folda när de var slagna och tryckte in när de var bäst...

 

mmm jag önskar att jag delade din (vad det verkar) naiva syn på fenomenet varians.... *drömmer mig tillbaka till svunna tider*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm jag önskar att jag delade din (vad det verkar) naiva syn på fenomenet varians.... *drömmer mig tillbaka till svunna tider*

 

Men börja räkna på det då mongo... det är ju sjukt osannolikt att torska 25 AA på raken i tex ett standard cg..

 

Enda chansen jag ser till att det skulle gå att göra är ju ifall man lirar typ 10-handed och samtliga kring bordet går all-in varje hand..

 

Om man lirar i ett standard 6-handed cg på tex midstakes så går det ju liksom inte att torska 25 raka AA om man spelar dem som en vinnande spelare på nivån... liksom.. för det första ska du då när du höjer pre-flop inte en enda gång få rundfold på 25 tillfällen... du ska heller inte en enda gång när du c-bettar floppen få fold av fi..

 

Liksom.. det vore helt sinnessjukt om du frågar mig.. det händer inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men börja räkna på det då mongo... det är ju sjukt osannolikt att torska 25 AA på raken i tex ett standard cg..

 

Enda chansen jag ser till att det skulle gå att göra är ju ifall man lirar typ 10-handed och samtliga kring bordet går all-in varje hand..

 

Om man lirar i ett standard 6-handed cg på tex midstakes så går det ju liksom inte att torska 25 raka AA om man spelar dem som en vinnande spelare på nivån... liksom.. för det första ska du då när du höjer pre-flop inte en enda gång få rundfold på 25 tillfällen... du ska heller inte en enda gång när du c-bettar floppen få fold av fi..

 

Liksom.. det vore helt sinnessjukt om du frågar mig.. det händer inte

 

I NL vore det ju väldigt märkligt. När det gäller fixed limit tror jag på allt förutom gud. Min värsta streak med AA där var 10-11 stycken och med KK 22 på raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men börja räkna på det då

Nej tack.

 

mongo

lol. Någonting sa mig att du skulle bli putt. Aningen överkänslig måhända, eller bara allmänt omogen?

 

det är ju sjukt osannolikt att torska 25 AA på raken i tex ett standard cg [...]

Liksom.. det vore helt sinnessjukt om du frågar mig.. det händer inte

Vad som verkligen är väldigt osannolikt är att väldigt osannolika händelser aldrig inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått AA 767 ggr i år på 171k händer. (NLT1k-2k SH)

 

Förlorat som mest 2 i rad, en gång 2 i rad + en split.

 

Vunnit som mest 68 i rad, 67 i rad en gång också...

 

Längsta +-0 streaken är på 67 AA vad jag kan hitta. (beror mest på ett par större förluster och dåligt betalt i övrigt)

 

Det var lite verkliga siffror det, inte speciellt spännande.

 

Om man förresten går efter min winrate med AA (ca 94%) så är det ca 10% att vinna 38 raka vid ett givet tillfälle och 1% att vinna 76 på rad... Det är å andra sidan 0,02% att förlora 3 i rad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tack.

 

 

lol. Någonting sa mig att du skulle bli putt. Aningen överkänslig måhända, eller bara allmänt omogen?

 

 

Vad som verkligen är väldigt osannolikt är att väldigt osannolika händelser aldrig inträffar.

 

Mongo är ju standard i diskussion.

 

Jag kan ju sätta i princip vad som helst på att det är det selektiva minnet som spökar i samtliga fall. De åker på ett par kyssar på raken, sen missar de att de vinner två och sen torskar de två till och vips har de torskat 25 på raken.. det är ju så standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg en gång en fysiker påstå att sannolikheten för oss själva (dvs. big bang och evolution etc.) motsvaras av att slå en sexa 6000 ggr på rad...and yet, here we are. ;-)

 

Japp, och som alla andra så förstod han inte sannolikhet. GRYMT osannolikt att VI ska uppstå.

 

Däremot inte så omöjligt att få till lite RNA. Som blir DNA. Som blir bakterier. Som blir djur. Som blir däggdjur. Som blir oss. DET är klart mer sannolikt.

 

Och sannolikheten att någon missuppfattar/kommer ihåg fel är långt mycket större än att AA skulle förlora 25ggr i rad till showdown.

 

Nästan lika osannolikt som detta:

 

Jag har fått AA 767 ggr i år på 171k händer. (NLT1k-2k SH)

 

Förlorat som mest 2 i rad, en gång 2 i rad + en split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot inte så omöjligt att få till lite RNA. Som blir DNA. Som blir bakterier. Som blir djur. Som blir däggdjur. Som blir oss. DET är klart mer sannolikt.

Det är väl (typ) just det här han menar är lika sannolikt som 6000 sexor i rad? Han lär väl knappast ha uppskattat sannolikheten av att en nykammad Fido ploppar ut ur intet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ca 95% win% på mina AA, om vi säger att du är en extra dålig spelare så kanske du har 90% vinstchans på AA.

 

Sannolikheten att förlora AA en gång är alltså 0.1 (1 på 10)

sannolikheten att förlora två gånger i rad är då 0.1*0.1

tre gånger i rad är då 0.1*0.1*0.1

.

.

.

25 gånger i rad är då 0.1^25

 

vilket är 1 på 10000000000000000000000000

 

alltså, spelar du 25 AA om dagen så behöver du göra så i 10000000000000000000000000 dagar för att du ska kunna förvänta dig att förlora 25st i rad.

 

för att sätta i lite perspektiv:

 

säg att hela nordens befolkning spelar 25st AA (cashgame NL 6-max och alla är hyfsat bra) varje sekund i 9 miljarder år (universums livstid). Det är då sannolikt att EN person förlorar samtliga sina AA under en sekund.

 

 

CRAZY! Du är min oturs-idol!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekordet är 25 torskade AA på raken, utdragen samtliga ggr.

 

Jodu Bosse... säkert...

 

Det är ju till och med helt sjukt osannolikt att få till 25 showdowns på raken med A_A och att till på köpet torska samtliga är ju lika troligt som att Ola Brandborn skulle bli Miss Universum 2008

 

ligger väl nånstans där på sannolikhetesskalan, ja.

 

Nån som har läst liftarens guide till galaxen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt rekord enligt PT ligger på (NL200 och NL400):

 

Förlust: 85bb

Vinst: 10bb

Förlust: 10bb

Vinst: 23bb

Vinst: 22bb

Vinst: 4bb

Förlust: 49bb

Förlust: 116bb

Vinst: 4bb

Förlust: 14bb

Förlust: 9bb

Vinst: 10bb

Vinst: 132bb

Vinst: 5bb

Förlust: 93bb

 

 

Vinstrekordet ligger på 41st i rad.

 

Jag kan inte hitta i databasen när jag tom kikar ända tillbaka till då jag spelade microlimits en förlust på fler än 3ggr i rad. Jag kunde dock hitta 6raka förluster med KK sen 2 vinster och 5raka förluster igen. Men när jag kikade i handhistoriken kunde jag kostatera att det var felspelat många fler än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ca 95% win% på mina AA, om vi säger att du är en extra dålig spelare så kanske du har 90% vinstchans på AA.
Off topic: lol? Bara för att man har en hög vinstprocent på AA så är man inte en bättre spelare än en annan spelare som har en dålig vinstprocent. Det är inte ens säkert att man ens spelar sina AA bättre. Ifall man t.ex. alltid går allin med AA preflop så har man nog en väldigt hög vinstprocent, men man vinner nog oftast enbart små potter. Säg att man då har typ 95% vunna AA. Ifall man istället spelare lite mer vågat och kanske "bara" vinner 85% men en massa stora potter också så tjänar man möjligtvis mer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic: lol? Bara för att man har en hög vinstprocent på AA så är man inte en bättre spelare än en annan spelare som har en dålig vinstprocent. Det är inte ens säkert att man ens spelar sina AA bättre. Ifall man t.ex. alltid går allin med AA preflop så har man nog en väldigt hög vinstprocent, men man vinner nog oftast enbart små potter. Säg att man då har typ 95% vunna AA. Ifall man istället spelare lite mer vågat och kanske "bara" vinner 85% men en massa stora potter också så tjänar man möjligtvis mer.

 

förlåt så mycket då :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte den förbannade handen tillräckligt många gånger för att kunna bygga upp en skön downstreak!

 

6000 senaste händerna.

 

TT 36ggr

99 32

JJ 31

88 30

33 28

77 27

66 25

44 25

QQ 25

55 23

KK 22

22 20

AA 17

 

Samma mönster typ 18K händer bak, TT i toppen och AA i botten. Skulle va kul att se andras statistik..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90% vinstchans på AA.

Helt skev förutsättning. Master M kanske spelar på nivåer där väldigt många gillar att kolla på floppen (och turn/river) t.ex.. Kanske spelar han FL. Vad har AA för vinstchans mot säg 2-3 randomhänder som går till showdown? (Okej, det här var inte heller helt rättvisa förutsättningar.)

 

vilket är 1 på 10000000000000000000000000

 

alltså, spelar du 25 AA om dagen så behöver du göra så i 10000000000000000000000000 dagar för att du ska kunna förvänta dig att förlora 25st i rad.

 

Det här är helt fel, även om dina förutsättningar hade varit korrekta.

 

Ps. Jag påstår inte att jag tror på Master M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl (typ) just det här han menar är lika sannolikt som 6000 sexor i rad? Han lär väl knappast ha uppskattat sannolikheten av att en nykammad Fido ploppar ut ur intet.

 

Nä, och han lär inte ha haft mer än en socka på fötterna när han drog till med de där siffrorna. De stämmer bättre med att du har tom rymd och sedan ploppar fram en Fido, än att du lyckas få en fungerande evolution.

 

Det du pratar om är 1*10^4669.

 

Tjofräs säger jag. Tro inte på allt du hör. Jag påstår (med sannolikheten 75%) att killen du pratar om är religiös och ville visa att gud är troligare än evolutionen. Skit snackar han i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, och han lär inte ha haft mer än en socka på fötterna när han drog till med de där siffrorna. De stämmer bättre med att du har tom rymd och sedan ploppar fram en Fido, än att du lyckas få en fungerande evolution.

 

Det du pratar om är 1*10^4669.

 

Tjofräs säger jag. Tro inte på allt du hör. Jag påstår (med sannolikheten 75%) att killen du pratar om är religiös och ville visa att gud är troligare än evolutionen. Skit snackar han i varje fall.

 

Hmm...mitt minne kanske sviker mig nu, men jag tror att det var i samband med en diskussion om alternativa universum. Finns ju några vetenskapsmän/filosofer som menar att det mycket väl kan vara så att varje enstaka händelse i universum alstrar ett nytt parallelt sådant för varje möjlig reaktion vilket den fysikern då skulle leda till att vi idag skulle ha 1*10^4669 olika universa. Hur sannolikt det är att han har rätt vågar jag inte säga nåt om....kanske är det lika sannolikt som 12 förlorade AA på rad? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...